1 kg baby i magen

Kl 14 i dag spiste jeg gulrotkake mens jeg gråt en skvett.
Tårene var hverken vonde eller triste.
Hver eneste dråpe var fylt med takknemlighet og lykke og ikke minst lettelse, jeg må ikke glemme lettelse.
Kl 13.15 i dag lå jeg på en benk med en temmelig vond pute og et ekkelt papirunderlag.
I tussmørket lå jeg der, ganske ubehagelig og anstrengt.
Men det gjorde ingenting.

Foran meg, hadde jeg en liten skjerm med verdens vakreste bilde.
En sprell levende baby, en liten gutt som lekte med hendene sine i ansiktet.
Med ti fingre, ti tær. Oppstoppernese i følge profilen og en liten kulemage.
Han blir ekstra godt passet på, av ulike årsaker regnes svangerskapet som risikosvangerskap.
Men både han og jeg har det helt fint. Over snittet fint om vi skal tolke målingene.
1 kg har han rukket å bli løpet av sine 25 uker med bankende hjerte.
1 kg tung.
Tenk at min kropp ved hjelp av en liten celle fra en annens kropp har klart å lage han lille der.
Han skal vokse mye mer, faktisk skal han bli over tre ganger så tung som han er nå.
Om han får tilbringe den tiden han skal i magehulen.

Jeg synes det er skummelt, sa han i det vi gikk ut igjen.
Skummelt?
Ja eller ikke skummelt, mer uvirkelig kanskje.
sier han og ser meg i øynene, den fineste mannen jeg vet om.
Tenk så heldige vi er, sjette barn og denne er like frisk og rask som de andre.
Det er jammen meg ingen selvfølge sier han og rister litt i meg.
Han har helt rett.
Det er absolutt ingen selvfølge.
Derfor delte vi et stykke kake,
Jeg og han.

 
For å feire.
Oss, han og livet.
 
Både vårt og det lille i magen.

3 kommentarer
    1. Åååååå så herlig💙💙 Lille prinsen som venter på å møte mamma og pappa for første gang. For hver dag blir han sterke,for hver dag vil du merke sparkene og bevgelsene mer og mer…herlig tid og nå går det fort. Du er snart i det siste trimesteret😍😍 Herlig å følge med på dere.

    2. Ååå, så god den mannen din er!❤️ Den kommentaren fra ham, viser bare hvor fine dere er begge to❤️
      Tenk å være så heldig å få 6 friske barn! Og tenk så spennende det blir for alle de andre å endelig få en lillebror. For en familie dere blir!❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

    3. Js de er sant at de ikke er ein selvfølge med frist barn. eg og kjøpte kake idag, og gjør det avogtil og tenker som dere at påtråss av allt annet som kan sette ein demper på ting, som når frontruta får steinsprut og må byttes.. rekningene som kjem inn i fleng. kor heldig eg er! er så heldig som har ein frisk og vakker sønn og ei sunn jente i magen 💖Heldig 🍀skal nyte kake me fanilien min idag eg og å feire kor heldige me er 💛 foresten så må eg legge til at du stråler 😀 bilde* så fine ^^

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg