10 innlegg jeg skulle ønske jeg kunne skrive.

Jeg har delt mye med dere på 3 år.

Mange tips og triks vi bruker i hverdagen, mye inspirasjon jeg kommer over, oppskrifter som vi bruker, kreativiteter som vi lager.

Jeg er ingen fagperson, jeg er “bare” en mamma, og med andre deler jeg gledelig erfaringer og opplevelser med andre i samme rolle.

Men det er så mangt jeg ikke mestrer, ikke har kontroll på eller kan dele råd om.

Det er mye jeg kan skrive om, jeg liker å ha egne erfaringer eller opplevelser å hvile innleggene mine på.
Da er det med andre ord også innlegg jeg overhode ikke kan  skrive..

Og her, har du

10 innlegg jeg skulle ønske jeg kunne skrive.

  1. Hvordan legge seg til fornuftig tid.
    Den eneste egentiden jeg får er på kvelden nå barna sover, en verdifull tid. Jeg har en tendens til å strekke den ut til det lengste.
  2. Derfor trener jeg fire dager i uka.
    Trene? Hva er det? Og jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg lager meg en plan i hode om å innføre det…fast…
  3. Mitt liv som sukkerfri.
    Nå spiser jeg nok ikke overdådige mengder.. meeen om jeg er så flink til å holde meg bare til lørdag derimot…
  4. Slik blir du en morgenfugl.
    Er det en tid på døgnet du skal trø varsomt rundt meg..så er det morgenstunden..
  5. Mitt ryddige klesskap.
    Jeg kunne liksågodt fjernet hyllene..
  6. Rundtur i mitt moderne hjem.
    Hjem og interiør, for all del jeg liker å ha det hyggelig rundt meg, men er det noe jeg bruker lite tid og penger på så er det interiør, det viktigste er at vi har det trygt og godt pleier jeg å si 😉
  7. Hvorfor jeg ikke drikker lettbrus.
    Sukk.. min store balast… Cola Zero..Går nesten ikke en dag uten 🙁
  8. 5 gode tips til kildesortering.
    Der har jeg altså virkelig gode intensjoner altså.. Og helt på jordet er vi ikke.. men vi gjør ikke nok.
    Kan man gjøre nok?
  9. Jeg elsker å leke med barna.
    Jeg er mamma, til fire og noe av det K-J-E-D-E-L-I-G-S-T-E jeg gjør er å leke.. og unger flest.. leker mye og det morsomste de vet er å leke med mamma og/eller pappa..
  10. Derfor setter jeg alltid av tid til meg selv.
    Å finne rom til seg selv er en utfordring med fire små, men jeg kunne nok så absolutt vært flinkere til å kreve tid. Ta tid, unne meg tid.
4 kommentarer
    1. Småbarnsperioden er slitsom, men det blir bedre. Nå er min minste blitt 6 år og har begynt på skolen. Han tar bussen til skolen sammen med storebroren, dermed sparer jeg en halvtimes tid på vei til jobb, det merkes i hverdagen. Det hjelper også mye på travle dager at barna kan ta bussen hjem etter skolen slik at de er hjemme når jeg kommer hjem. Det er kanskje ikke noen trøst nå, men det blir bedre altså!

      Og ellers er det å finne og utnytte tidslommene som dukker opp. Denne uka dro jeg f.eks. ut på treningstur mens yngstemann var i bursdag. Trening er rekreasjon og me-time for meg, men det har kommet langt ned på prioriteringslista tidligere.

      Men det merkelige er, etterhvert som jeg får bedre tid, så forsvinner likevel tiden uten at jeg helt klarer å gjøre rede for den. Mistenker at den store, svarte boksen (også kjent som TV) har mye av skylda. Det er jo så deilig å synke ned foran den på kvelden.

    2. Jeg har hørt rykter om det, men det skal sies at slik det er nå så har jeg nok ikke et typisk mamma i permisjonsliv 🙂
      Men for all del, jeg har det jo bra og det er det viktigste.

    3. Det var som å høre meg !!! Måtte le av punktet om lett-brus – det er også min absolutte nødvendige last … Ha en fi kveld 🙂

    4. Kjenner meg så absolutt igjen i noen av disse punktene.
      Jeg heier på dere og vips så får vi hauer av tid til egentid. Så husk å pust:* (jeg øver meg skiiiiiikkelig på det å puste i hverdagen)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg