10 smarte babyprodukter

Nå nærmer det seg jammen halveis.
Tiden går jammen meg fort merker jeg. Kanskje ikke så rart når man sjonglerer tre på utsiden også.

Dette svangerskapet har gått helt ok, litt shabby i formen har jeg vært men overhode ikke ille.
men som mannen så pent sa her, jeg hadde helt glemt hvor kjip du blir som gravid jeg ass…
Så merkes formen på meg og de rundt meg.

Nå har jeg et bekken som begynner å knirke også, bivirkningene er mer og mer stillesitting dessverre, meeen dette igjen gir jo meg masse tid og mulighet til å drømme meg litt bort i redebygging.

Jeg har en greie for babyutstyr, alltid hatt det. (ja faktisk fra før jeg fikk barn)
Og da spesielt for de med det lille ekstra.
De som virkelig kan bidra til å gjøre småbarnshverdagen litt lettere.
En fiffig løsning, en problemløser, noe ekstra genialt.

Og i denne redebyggingen har jeg jammen kommet over ganske så mye, tenkte å dele litt med dere.
Noen av produktene har jeg eller har jeg hatt i hus, andre har jeg ikke en gang sett i virkeligheten.

Men her har du iallefall 10 smarte babyprodukter
jeg vet eller håper vil gjøre spebarnstiden litt bedre.

1. Mawok.
Denne vuggen som du blandt annet finner her, hadde vi til nummer to.
For det frste er den vakker og annerledes, men den er også GENIAL.
Den gynger opp og ned, minner om mammas vaggende bevegelse mens barnet var i magen.
Den omslutter barnet. Tar liten plass sammenlagt, fraktes med enkelt og kan festes på dører.
Her ser dere mellombror i den.. sukk…
mawokcollage

2. Caboo carrier.
Ok, denne ELSKER jeg. kjøpte en brukt til nr to, og en ny til nr 3, solgte den, og den er den første tingen jeg har invistert i til denne babyen. Veldig enkel å bruke (dette kan mannen garantere) behagelig å bære og perfekt til nyfødt/spebarn. Vi kjøpte den hos barnas beste butikk denne gangen.
image_1905

 

3. Nabby.
En annerledes smart babycall som snakker med din telefon.
Lite stråling, lader 70 timer batteritid på en time og på appen har du oversikt over temperatur, hvor mye barnet har sovet osv. Den snakker over bluetooth som ikke gir den den lengste rekkevidden, men det til nå har ikke vært noen hinder for oss (340 m helt uten hindring, kortere ettersom hindringene er tilstede)
Iphone-5-med-app-og-nabby

4. Deltababy.
Denne smarte stellevesken blir til en reiseseng på få håndvendinger.
Denne har jeg nå fått i hus for å teste, men tror nok den blir et godt alternativ til oss.
Ikke som fast stelleveske, men som en kjekk sak når vi feks skal i familieselskap osv da vi fyller bilen med folk og aller helst ikke vil ha med vogna på hver eneste ferd ut av huset. Har skrevet om denne her

285541327

5. Speil.
Det blir noen bilturer på mini når hun eller han kommer inn i en familie som allerede er i full fart.
Speil foran bilsetet slik at man kan se barnet mens man kjører har vi virkelig ikke kunne vært foruten.
Vår favoritt er fra Prince Lionheart, som ikke krever noen form for montering.

speilcollage

6. En kattevask.
Jeg husker godt, med førstemann badet vi hver kveld, som en del av rutinen, brukte laaaaang tid på legging, nr to vesentlig kortere, nr tre tørker vi bare støv av, hvordan blir det da med nr fire?
Ofte har jeg brukt vasken, kronglete og grisete. Denne ligger nå å venter på en badestund eller mange i vasken på badet. Flyte fra PUJ gleder vi oss til å teste

ref.-18130101-Puj-FLYTE_Baby_2100X2100_v2

7. Mens vi er inne på badetid.
Dette håndkle fra PUJ er supersmart, å løfte såpeglatt baby fra badebaljen er neimen ikke bare bare.
Og et så deilig og mykt håndkle, har jeg aldri kjent før. Har skrevet litt om håndkle her.

puj

8. Sove i egen seng, på en måte.
Denne lille saken synes jeg ser kjempe smart ut, at man enkelt kan ta den til og fra sengen.
Den kan justeres i høyde og tilpasses de fleste senger. I tillegg kan den brukes som reiseseng.
Den heter Next2me og er fra Chicco
image_1398

 

9. Bilstolpose.
Ok, så er det kanskje ikke revolusjonerende for deg som venter sommerbaby.
Men for meg som venter baby når vinteren banker på ser jeg for meg at en slik pose vil gjøre vår hektiske hverdag hakke enklere og ikke minst gjør den bilturen sikrere med mindre tøy på babyen.

org_mini-milj_-med-bilstol

 

10. Praktisk alt i ett?
Denne kom jeg over i dag, og tror jammen meg den puttes på ønskelisten.
En 3 i 1 kaller di det, jeg vil nesten si alt i ett.
Denne lille saken er en vippestol, fin matstol når barnet skal introduseres for mat, kan gynge, og stå stille.
Den har en uro med lys og lyd (bare det koster jo en halv formue synes jeg) vibrerer og med en enkel håndvending legges den helt flatt med gode kanter slik at barnet får et rolig sted å sove.
Denne er fra TinyLove og finnes blandt annet her

collage

 

 

 

Har du hatt noen av disse i hus?
Eller vet du om et annet HELT genialt baby produkt?

9 kommentarer
    1. jeg har en slik krybbe til å ha inntil sengen men med hjul, så den kam jeg trille med meg rundt i huset. Kjøpt den på barnas hus..

      Er nå 10 dager igjen av min andre graviditet og har kommet over BBhugme… En helt fantastisk ammepute jeg nå foreløpig sover med som kan bli neste og ammepute.. Ny pute fra norske kiropraktorer… Og mtp at du allerede nå har bekkenplager, skaff deg denne… http://Www.bbhugme.no

    2. Takk for flott oversikt! Jeg har sett etter bæresele, men synes caboo virket litt trang å bruke. Har dere vært borti andre seler også og har tips? 🙂

    3. Hei Charlotte.

      Hmmm har du prøvd Caboo? Mannen er en kraftkar og får den fint på seg.
      Alfa omega for behagelig bæring er jo at man skal bære tett tett intill.
      Jeg har forøvrig også veldig god erfaring med både manduca og ergo babycarrier men synes ikke disse er like behagelig å bære nyfødt i.

    4. Vi brukte babynest veldig mye i starten. Hadde det med oss over alt ? vi bruktr moseskurv som han sov i ved siden av senga våres de første Mnd. Og tøybleier ??

    5. Caboo carrier; veldig behagelig og enkel å bære i, men synes jenta mi (3mn) blir så fort varm selv om hun bare har ett tynt lag med bambus (body/bukse) på seg når vi bruker innendørs. Vi har caboo +organic cotton og virker tykkere i stoffet enn den det er bilde av på bloggen. Har du erfaring med ulike modeller? Noen tips?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg