10 ting, som gjør meg lykkelig.

Jeg føler meg omringet av gruff og gørr om dagen.
Virus oppdateringer rundt hvert et hjørne, dødsfall i nær familie og alt som følger med der,
og jeg vil og velge å dra frem en kropp som skranter mot slutten av et langt svangerskap, og sykdom som har gått fra den ene til den andre og det ene viruset etter det andre i huset her.

Lista er lengre, men jeg stopper der.

Selv om jeg har aller mest lyst til å stappe hodet ned i sanden og vente til alt er over, vet jeg jo at innimellom alt har jeg så inderlig mye å være takknemlig og lykkelig for.

Jeg tror det er viktig, oppi alt å holde fokus.
Det riktige fokuset.

Og med så mye frykt og skummel info som omringer oss er det lett å glemme alt det gode vi også har. For det er der, mye av det, enda

Så derfor, tenkte jeg å lage et skikkelig kontrastinnlegg oppi det hele,

ramse opp, med rak rygg og hevet hode,
Om jeg skriver de for meg selv eller dere er jeg ikke sikker på, men her kommer de:

 

10 ting som gjør meg lykkelig.

 

Barnelatter
Det er den vakreste lyden. Babylatter, herlig trillende toddlerlatter, eller knisete, hemmelig tenåringslatter.
Og jeg, er så heldige å ha 6 slike latterprodusernde krabater i hus, er det noe vi gjør ofte, er det å le.

Musikk
Musikk kan gjøre en enorm forskjell, og her i huset hører vi MYE på musikk.
Musikk kan få meg til å føle mye, også glede. Så her er det fokus på happy musikk om dagen.
Musikk som gjør at det kribler litt i kroppen, rocker i foten og varmer i hjerte.

Sol.
Selv om jeg kanskje ikke er så mye ute om dagen, så gjør sola noe med meg uansett.
Lyset, varmen, og ikke minst hva den gjør med utemiljøet vårt.
Smelter snø, får ting til å spire og gro og gjør luften varmere.

Søskenkjærlighet.
Jeg skal være ærlig og si at jeg må lete litt etter øyeblikkene, eller iallfall være årvåken.
For krangling og bråk overskygger fort en magisk stund hvor to finner hverandre i alt kaos.

Sjokolade.
Mmmmmmmmmmmmmmmm

 

Leggetid
Oh yes, leggetid gjør meg lykkelig.
Hver eneste dag, uansett hvordan dagen har vært. OM den har vært bra er det deilig å legge lykkelige barn i seng, om den har vært tøff er det usannsynlig godt å få ørlitt leggetid før man må legge seg selv.

En god klem.
Vell det er vel kanskje litt dumt å fokusere på i disse tider, men så er jeg så endelig heldig å ha 7 mennesker å klemme på i dette huset, så Coronatider til tross, her klemmer vi masse.

Truls Svendsen.
Det er bare noe så ekte, og godt med den mannen, og selvfølgelig kommer min ektemann foran i rekken….. men det er ganske obvius, Truls gjør meg glad, rett og slett.

Duften av gjærbakst.
Og smaken selvfølgelig. Men har vi en seig dag her i huset, ender jeg ofte opp med å bake.
Både fordi vi da får noe å gjøre sammen og ikke minst noe hyggelig å kose oss med etterpå.

 

snapchat.
Tenk at et sosial medie er på lykkelig listen min.. men faktisk, snapchat er der uten tvil.
Ikke bare får jeg magiske øyeblikk fra dere, jeg får også gode samtaler, tips og råd og erfaringer.
I tillegg minner alle minnene som popper opp meg på at tiden går fort og den må verdsettes.

Hva gjør deg lykkelig? Del med meg under så spammer vi hverandre med litt lykke !

 

9 kommentarer
    1. Jeg blir lykkelig av at jeg får tilbringe masse kvalitetstid sammen med sønnen min på 2 år, men det gjør meg også sliten fordi mannen ikke har hjemmekontor…
      Jeg blir lykkelig når den lille krabaten kryper opp i fanget for en kos, eller å lese en bok. Og når han koser seg med leker og synger.
      Jeg blir lykkelig når jeg spiller piano og når jeg baker.
      Jeg elsker å være hjemmefru, men synes det er slitsomt også 😆😊
      Lykke til med resten av svangerskapet. Det er lov å være sliten, og det er lov å kjenne på at man er litt lei. Du har gjort en formidabel jobb for Norge. Erna burde takke deg personlig!
      7 barn og en bedrift med ansatte.. Kan man be om mer??

    2. Det som gjør meg lykkelig er:

      1. Mammaen min, hun er bestevennen min rett og slett. Stiller opp for meg og oss.
      2. Selvfølgelig mannen min og alle fire barna våre.
      3. Leggetid som du sier legge lykkelige barn
      4. God mat og drikke
      5. Musikk
      6. Gode klemmer
      7. Bra film eller serie
      8. Kjøpe noe fint til seg selv eller gi gave
      9. Glade barn
      10. Alenetid med mannen min

    3. Dette innlegget trengte Norge nå!!
      Tusen takk for et veldig fint innlegg som også får meg tii å fokusere på alt det positive i livet..til tross for merkelige omstendigheter hat vi fortsatt mye å være takknemlige for!
      Jeg er blant annet takknemlig for at jeg og familien min er friske!
      Jeg er takknemlig for å ha en snill og omsorgsfull mann.
      Jeg er takknemlig for å få være mamma til to herlige gutter.

    4. Barnelatter, aner ikke hvorfor, men puddingtv er liksom litt artig. Lyden av en fornøyd frøken på brystet, sjokolade, lukten av all bakst. Sol og utetid, regn og innetid.

    5. Å sitte i atelieet å male illustrasjoner til den nye boken din= det gjør meg glad🙂

    6. Det som gjer meg lykkelig. Barne latter. Og at eg e so heldig at eg har fått ein gut som e no 6 mnd snart 7.♥️at han er frisk. Har hjertefeil som e operert og reflux .og at eg har katten min inne chaplin. At mine foreldre er frisk .min far har kreft. Og gleder meg til d går an og besøke min bror med fam i Oslo. At eg får lang permisjonstid. At eg kan betale regninger og har peng. God musikk. Klem og kos. Venner for livet og gode venner og familie og slekt. 🤩😍😘

    7. Og å få en sneekpeek på de gjør meg glad <3 Men hyyyysj fortsatt hemmelig 😉

    8. Jeg husket at da ungene var små kunne jeg kjenne lykkefølelse da det nærmet seg barne tv tid og legging. Vi hadde, fire stykker og drev familiebarnehage i tillegg fra 7 til 17 hver dag. Så ja.. Jeg var lykkelig da barna var lagt 😍. Nå er de voksne og ungdommer og lykken er at de alle fire har klart seg gjennom tiden med ungdomsfester, kjærlighetssorg og skole og at de er friske og sunne mennesker som bryr seg om verden og andre mennesker. Lykka er å sovne med den roen og vi vet aldri når man gjør det den siste gangen. Derfor prøver jeg å tenke på hvor heldig jeg er hver gang jeg kjenner meg trygg.
      Hadde dere bodd nærmere skulle jeg gjerne passet barna deres og hjulpet dere. Men dessverre litt langt mellom Vesterålen og dere. 😌. Det ordner seg nok… Sier min mor alltid. Så jeg sier det til deg❤️

    9. Jeg husket at da ungene var små kunne jeg kjenne lykkefølelse da det nærmet seg barne tv tid og legging. Vi hadde, fire stykker og drev familiebarnehage i tillegg fra 7 til 17 hver dag. Så ja.. Jeg var lykkelig da barna var lagt 😍. Nå er de voksne og ungdommer og lykken er at de alle fire har klart seg gjennom tiden med ungdomsfester, kjærlighetssorg og skole og at de er friske og sunne mennesker som bryr seg om verden og andre mennesker. Lykka er å sovne med den roen og vi vet aldri når man gjør det den siste gangen. Derfor prøver jeg å tenke på hvor heldig jeg er hver gang jeg kjenner meg trygg.
      Hadde dere bodd nærmere skulle jeg gjerne passet barna deres og hjulpet dere. Men dessverre litt langt mellom Vesterålen og dere. 😌. Det ordner seg nok… Sier min mor alltid. Så jeg sier det til deg❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg