100 dager igjen til jul..

Jeg er håpløs, rett og slett håpløs.
Men er det noe jeg elsker så er det det å skape en magisk jul til mine nærmeste.

Vell, en magisk jul er feil å si, for det er førjulstiden jeg liker aller best.
Hele desember, den fineste måneden i året, ingen andre måneder er som den.

Alt blir annerledes, det glitrer og lyser i alle butikker, mennesker går rundt med lure smil og små hemmeligheter, julekalendere, pepperkaker, kalender på tv, klementiner, ønsker som brenner, hemmeligheter, trygghet, varme, den første snø, julemat, gode klemmer.

juletre

Og i dag, er det altså 100 dager igjen.

For meg offisielt lov til å begynne å telle ned. Det er lov å begynne å planlegge og forberede aktiviteter, ja faktisk så smått begynne med noen også. Og siden jeg har bloggen har jeg flere gode unnskyldninger på å begynne å forberede meg i god tid.BabySockAdventCalendar

Jeg har allerede begynt å drodle rundt vår adventskalender, både hjemme og her på bloggen.
I år kan jeg love det blir annerledes både her hjemme og for dere.

Ingen konkurranser, ingen gavedryss, men fokus på kos, hygge, samvær.
Det som desember måned handler om for meg.

Jeg er fullstendig klar over, at ikke alle er som meg/oss.
SÅ jeg skal holde på tøylene litt enda 😉

Så for å gi meg en pekepinn…

Når begynner dere å gå i julemodus?
Når er dere klar for litt juleinspo fra meg?

depositphotos_14337529_m-2015

11 kommentarer
    1. Er som deg, har allerede kommet i julemodus, begynt å lage årets adventskalender og brodering av hardangerengler til treet 🙂

    2. Hei! Jeg lager mye av julegavene selv og liker å være ferdig med julehandelen i god tid før den når butikkene, så nå er akkurat passe ?

    3. Åhh jeg elsker hele desember, elsker alt ved den, alt som blir forandret ute,forbredelser, kalendere, julekalendere på tv 🙂 jeg er mega jule fan blit etter å ha fått barn. dette er første julen med 3 barn :Dvar senets her om dagen å skjekket hvor julemusa mi var ( det er en kransen som henger ute på døra )måtte bare vite hvor je hadde den, haha. bare å kjøre på med juleinspo!!!

    4. Jeg er klar for jule-inspirasjon!! Allerede begynt så smått med gaver (hovedsaklig fordi vi har veldig mange), og begynt å tenke på adventskalender 🙂 Så jeg vil bli veldig glad for inspo til kalendergave/ påfunn i allefall! Her har vi ikke gaver hver dag, men pepperkakebaking som aktivitet, samt lommelykt tur i mørket, hjemmekino (da med en advent/julefilm) blant annet 🙂

    5. Ååååå….. julefilmer er allerede sett her i gården. Jeg elsker å bake så må snart begynne med det siden vi venter baby i februar igjen. Har en gutt på 17 år og ei tulle på snart 1 år. Kalendergaver tror jeg vi venter litt med. Tar gjerne imot noen forslag til julegaver til hun på snart 1 år. Vi bor på et småbruk så jeg har lært meg å bake lekser, flatbrød og noe vi kaller Gøk. Pepperkakehus er et must! Elsker julen….

    6. Jeg pleier å begynne å tenke på og glede meg til jul i juli. Når det bare er fem måneder igjen, og vi er nærmere neste jul enn forrige. Når desember endelig kommer, begynner folk rundt meg å bli rimelig lei av alt maset mitt om hvor fint alt er. Jul asså! Spesielt med barn – det er magisk. ❤️

    7. Her er 3 poser med julegaver ferdig innpakket og tre gaver som venter i en skuff. Jeg er som regel alltid ferdig før 1.desember, så jeg kan virkelig nyte førjulstida uten å stresse med butikker. I år er eldste gammel nok til å være med på en handlerunde og bestemme litt selv. Og vi skal innom juletreet på Grand for å legge igjen en gave til noen andre.

      Så bare begynn. Men vent med julebakst etc til november 😉

    8. Du får bara köra igång med julförberedelserna. Jag älskar julen och tycker det är lagom att börja efter höstsolståndet som ju infaller nästa vecka. Jag är klar!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg