13 ukers spareutfordring -ekstra å rutte med til jul.

Visste du, at vi i gjennomsnitt bruker 11 000 kr ekstra PR person til jul?
Da er pynt, gaver og ekstra julemat tatt med i regnestykket.
DET er mye penger.
Og den smertefulle sannheten er, at mange av oss, bruker penger vi ikke har.
Kredittkort i fri flyt for å unne oss det lille ekstra og mange sliter i flere måneder etterpå med kredittkort gjeld etter julemoroa.
Og DET er ikke moro.
Jeg kunne selvsagt hatt en moralpreken her, om å ikke bruke mer enn man har, at man ikke trenger å kjøpe de dyre gavene og at man i grunnen ikke trenger mere mat enn normalt selv om man er i desembermåned. Og det mener jeg selvsagt.
MEN jeg skal også innrømme at jeg liker å unne meg det lille ekstra i desembermåned.
Slik at jeg kanskje kan kjøpe meg litt ekstra til juleverkstedet, kjøpe den julekulen jeg sikler på, litt ekstra godt julepålegg og kanskje en ekstra godbit under treet til noen jeg tenker fortjener det.
Så i år, er planen å unne oss det lille ekstra, ved å ha spart opp litt ekstra i forkant.
Hvordan? Jo ved hjelp av en julespareutfordring.

Er du med?
Konsepteter enkelt, men, det er en utfordring så det krever selvsagt litt.
Vårt mål,er å spare 5000 kr klarer vi 6000 kr er det fantastisk. Det er et beløp vi har satt som vi tenker er passe bonus for oss.
Hvordan vi har tenkt å oppnå det? Jo det er ved hjelp av en spareplan.

Vi skal spare et beløp hver uke.
Vi bruker fysiske penger og en sparebøsse.
Planen vi bruker har jeg lagt ved så dere også kan printe ut om dere ønsker å prøve å henge dere på.
Filen finner du HER
Hvordan vi bruker den?
Hver uke er det et ulikt beløp vi kan velge å spare.
Målet er å spare mest mulig, men det er ikke alltid like lett (derfor vi kaller det utfordring)
Man vet aldri hva som skjer, og vi vet jo at noe uforutsett kan dukke opp.
likevell er målet er å spare litt også på de tøffe ukene og drømmen er å spare toppgevinsten så ofte som vi kan.
Men selv om vi er optimister, er vi fortsatt realister 😉
Det er 13 uker til 1. søndag i advent.
Let the sparegames begynne.
Hvordan spare penger tenker du?
Følg med, straks kommer det et innlegg med enkle sparetips.
Kanskje du har et supert sparetips å dele?

4 kommentarer
    1. Jeg er alenemor og blir alltid ferdig med julegaver før 1 sept . ( er ferdig nå) jule maten tar jeg i november , så jeg har ingen jule utgifter i desember. Kalendergaver kjøper jeg på eBay fra januar . Mitt sparetips 😉

    2. Så kjekk utfordring!
      Klarer man det her så er det jo håp for å spare litt resten av året og ?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg