15 minutters utfordringen.

Er det en ting dere har lært meg, så er det å tørre å dele.
Sist innlegg fra meg, var vondt å skrive.
Men det å dele gjorde langt ifra vondt, det gav styrke, mot og ikke minst motivasjon.
Mange av dere delte at dere var i samme situasjon som meg, og at dere ville delta på reisen sammen med meg.
Andre kunne fortelle at dere  hadde vært der, og at det var lys i enden av tunnelen.
Man må bare bestemme seg, ta tak og begynne.
Vel, bare er det kanskje ikke. Det krever viljestyrke selvsagt, men det er mulig.
En av dere gav meg spontant en utfordring, “gå 15 minutter hver dag” så skal du se det hjelper.
Først må jeg innrømme jeg lo av det hele, men så fikk jeg tenkt meg om.
15 minutter. Ikke bare er det overkommelig, det er også 15 minutter mer enn hva jeg har gjort.
Jeg bestemmer jeg for å ta utfordringen hennes. Men for å få motivasjon, delte jeg den også med dere.
Jeg lager et prosjekt ut av det hele, 15 minutter om dagen, i 15 dager.

 
Og allerede samme dag var jeg og flere 100 (!!!) andre småbarnsmødre der ute i gang.

Iløpet av dagen kvelden rant det inn med stolte turgåere som hadde mailet 15 minutter eller mer.
Som hadde vunnet over dørstokkmila og fått en god dose frisk luft.
Og nå er det jammen meg minst like mange som har kastet seg med og er godt i gang med enten første dag eller dag to.
Så høres kanskje ikke 15 minutter så mye ut, og det er heller ikke det.
Men det er overkommelig, og får jeg det til er det nesten 2 timer mer aktivitet i uken enn tidligere.
For meg, går dette prosjektet ut på å sette av 15 minutter hvor jeg bevisst velger å gå en tur.
Jeg skal ikke lete etter ting jeg gjør som jeg kan bruke som de 15.
Slik som i dag, gikk frem og tilbake fra =slo s til konserthus som er mye mer enn 15 minutter, likevel gikk jeg en tur på 15 min etter legging av minstemann.
Og de 15 minuttene var vanvittig gode.
Musikk på ørene, vind i håret og egentid.
Jeg er spent på om jeg klarer å gjennomføre..
Det jeg er helt sikker på, er at det vanskeligere å ikke gjøre det, fordi jeg har delt 🙂
Så join meg gjerne, ta screenshot av bildet med Challenge og kryss av og send meg.
Tagg meg enten på instagram (smabarnsforeldre) eller send til meg på snap (idebankmamma)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg