2017 – total fiasko?

Jeg innledet året 2017 her på bloggen med noen mål for året.
5 små mål som jeg virkelig hadde tenkt å ha fokus på iløpet av 2017.
Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte når jeg ser målene for her er det tydelig mye jeg har glemt på veien.
Selvfølgelig skal man sitte optimistisk når man planlegger året som kommer (slik jeg kommer til å gjøre neste innlegg) men det er viktig å ha med seg realiteten også.
Midt i målsettingen tror jeg jammen at jeg glemte at jeg var gravid og at vi skulle pusse opp store deler av huset.

Så hvordan gikk det egentlig?
La oss oppsummere:
1.Bli kvitt middagsmonsteret.
jeg ønsket at vi skulle planlegge middagene bli flinkere til å storhandle og ikke minst slippe å tenke på hva man skal ha til middag hver eneste dag. Vell, dette gikk ikke helt etter planen.
Vi har handlet ofte, alt for ofte og planlagt svææært lite.
Ingen unnskyldning her altså, bare ikke nok fokus, bedre lykke neste gang?
2. Spare.
Vi hadde et ønske og mål om å spar 10% av alt innkommende. Vell dette er et resultat av VELDIG dårlig planlegging. For i år har vi helt ærlig spart svært svært lite. Vi har derimot pusset opp et kjøkken, et bad og toalett, lagt nytt gulv på stue og kjøkken og laget oss et enormt fint uteområde.
Vi har brukt, ikke spart… gjett hva vi skal gjøre i 2018 😉
3. Slutt på skippertak.
Der har jeg en ting å si… ha-ha-ha -ha – HA.
Dette året har vært en eviglang unntakstilstand med graviditet, fødsel, babytid uten permisjon og to bedrifter i voksende fase. Det er klart det har blitt skippertak. helt ærlig så sitter jeg med en hel haug med skippertak rundt meg som burde bli gjort.
 
4. Gi barna flere oppgaver.
YES, denne er vi godt i gang med. De to eldste har faste oppgaver de gjør. Såpass faste at vi ikke må krangle og diskutere i evigheter for at de skal gjennomføres. Hovedoppgaven er å tømme hver sin oppvaskmaskin.
Jeg kan nesten ikke husk sist jeg tømte en oppvaksmaskin.. deiiilig 🙂
Nå gjelder det bare å få med alle og kanskje også få enda flere oppgaver fordelt.
 
5. Tydeligere skille mellom arbeid og privatliv.
Tja, her kan jeg vel si at det har blitt litt mer kontroll over arbeidstiden, men at jeg fortsatt er på jobb konstant.
Men samtidig er det blitt min livsstil.
Trikset mitt for å koble helt av, er rett og slett å sette telefonen på flymodus.
Så, 1 av 5 mål (nesten) oppnådd.
Kan vell ikke kalle det en knaksuksess?
Jeg liker å sette meg mål, og det er fantastisk gøy å se når man faktisk oppnår noe ved å faktisk ha planlagt og tenkt igjennom noe.
Nå er det på tide å sette seg mål for 2018. Noe sier meg at noen av disse målene kommer på repeat.
Så får vi se, om 2018 blir året hvor de fullføres.

2 kommentarer
    1. Hei. Jeg følger deg på IG og syns det er gøy da du inspirerer, og viser en virkelig hverdag med små barn ? Jeg har selv små barn og får ideer til alt fra valg av bilsete til kreative aktiviteter. Så som du forhåpentligvis skjønner liker jeg oppdateringene dine godt, og jeg håper du vil ta til deg det jeg skriver i beste mening – jeg så du hadde lagt ut bilde av din yngste datter i badekaret, med kun en leke foran seg. Jeg forstår så godt du er stolt for hun er jo helt nydelig ??, men har du noen tanker om at bildet fort kan havne i feil hender og bli misbrukt?

    2. Hei og hopp. Takk for melding. Hmm hvordan skal jeg svare på dette tro. uten å høres vanvittig naiv ut hehe.
      Selvfølgelig tenker på det, hver eneste gang jeg deler bilde både av meg selv og barna mine.
      Men.. jeg har bestemt meg for at det sykeste i verden her ikke skal bestemme over hvilke regler jeg skal følge.
      Skjønte du den? Selvfølgelig er badebilder ekstra utsatt, men hun er så langt ifra den eneste #badenymfen der ute.
      Jeg vet rett og slett ikke om jeg klarer å svare godt nok på dette spørsmålet, forstå meg rett, jeg synes det er flott
      at du setter lys på det, men mest sannsynlig er vi litt uenig 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg