3 gode råd til siste innspurt før ferie

//annonse

Jeg merker det godt at det er siste innspurt nå.
Midt i den er vi faktisk.
Det er ikke mye tid til hvilepuls de siste dagene ser jeg.
dugnader, Skoleturer, utflukter i barnehage, skoleavslutninger  gange 3, barnehageavslutning gange 2, kamper, konserter og ymse.
Det gjelder virkelig å ha tunga rett i munnen under innspurten.
Jeg skal være ærlig å si at jeg er livredd for å glemme noe.
Ikke bare er det å huske arrangementene, men vi det er også mye som skal fikses i forkant.
Enten trenger barna utstyr, det skal bakes kaker, fikses premier, ordnes kostymer, det er ikke rart jeg blir ørlitt svimmel.
Men jeg har funnet mine metoder på å holde kontroll.
og siden jeg vet det er flere som har hodene proppet full av kaos, gleder jeg gladelig.
Jeg bruker en og samme app til disse rådene, og den kan du enkelt laste ned gratis.
Min Familie fra Telenor er tilgjengelig for alle, selv de uten Telenor abbonement og er en lifesaver i hverdagskaoset.

Her har du 3 gode råd til siste innspurten før ferie.

  1. Noter noter noter noter.
    Jo før jo bedre, aller helst med en eneste gang du får vite at noe skal skje, noter det ned.
    Og gjerne i en kalender som flere har innsyn til i. I Min familie appen kan du legge til den du ønsker i familien slik at de som trenger det har oversikt over hva som skjer når. Lag en regel om at alle som har tilgang til kalenderen MÅ notere ting som skal skje, på den måten unngår du dobbeltbooking.
  2. Deleger, deleger, deleger.
    Bruk resursene rundt deg. Dette har jeg blitt flinkere og flinkere til med årene og det gjør kaoset vanvittig mye enklere å håndtere.
    Og nå er jeg klekkelig klar over at ikke alle har besteforeldre, søsken eller hva det måtte være å spørre.
    Men siden du leser denne bloggen antar jeg du har barn, og kanskje til med en partner.
    La andre ta del og deleger oppgaver du tenker de er i stand til. La mini gå ut med søppel, tømme oppvaskmaskin, trille lillebror mens du mekker dugnadskake eller lignende, I min familie appen kan du lage lister OG delegere oppgaver, og det beste er at alle kan tilføye ting som skal bli gjort og ikke minst huke av når det faktisk er gjort.
  3. Gjør det enkelt.
    På mange måter elsker jeg ordet unntakstilstand. Fordi når det erklæres er “alt” lov her hjemme.
    Altså, når vi erklærer unntakstilstand, setter vi en fra og til dato. Og i dette rommet er det lov å la klesvasken flyte, velge enkle middager, og generelt velge enkle løsninger. Tenke at godt nok er godt nok, mer trengs ikke. Toro langpanne fungerer utmerket til dugnadskake, still opp på det du kan, mere får du faktisk ikke til. Dårlig samvittighet er bortkastet tid. Alfa omega for å få ting til å gli her, selv om du velger enkelt er å planlegge.
    Lag en plan, noter ned, og følg så godt det lar seg gjøre. Og dersom du. har fulgt punkt en, er det også enklere å planlegge feks middager forhold til hvor mye tid du har. Og trenger du inspo, ja så finner MASSE oppskrifter inne på den nydelige Min familie appen, og her kan du til og med sortere på feks raske oppskrifter, GENIALOS!PUH! Hold ut min venn, ferien kommer snart.
    Frem til da, prøv å nyt de små øyeblikkene, se barna stråle på kamper og avslutninger og ikke minst benytt dugnadsmulighetene til å bli kjent med noen nye mennesker.Ha en strålende innspurt!

Du kan laste ned Min Familie HELT GRATIS HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg