5 ting jeg ikke kunne klart meg uten i ferien… så langt..

Ferien er i gang.
En ferie uten en eneste plan, kun ta dagene som de kommer og legge planer ettersom hva humør, kropp og vær tillater.
Inspirert av en tråd inne på gruppen vår på facebook, foreldre for foreldre tenkte jeg at jeg skulle røske litt i hjernebarken og oppsummere mine 5 musthaves så langt i ferien.
Ja for, ferie med fem små under samme tak er på kanten til risikosport innimellom.
Og hva bruker jeg/vi for å få dagene til å trille litt ekstra smooth?
Nå er det ikke det basale, som mat, drikke, søvn, hus og bil vi snakker om, men det lille ekstra 😉
Så her kommer mine
5 ting jeg ikke kunne klart meg uten i ferien…. så lang…

  1. Støvsugeren.
    Ut og inn, ut og inn, hele dagen. Jammen er det godt når det er så lettvint at de eldste kan smette på seg skoene og løpe ut, men arg så møkkete det blir altså.
    Jeg har så langt ifra støv på hjernen, men når det er sand OVERALT.. ja da blir jeg litt småsprø.
  2. Sodastream
    Jeg er ei ku i sommer, fullammer på høyt nivå. Jeg er både mat, drikke, trøst og tørst.
    Boblevann gjør det en smule enklere å drikke litt mer.
  3. Nettbrett.
    Jepp, gjør nesten vondt å skrive det. Men jeg vet sannelig ikke hva vi hadde gjort uten det nettbrettet av og til. Det blir altså sååå deilig stille og rolig her når vi innvilger litt nettbrett tid.
  4. Bassenget.
    Nå har jeg faktisk ikke hatt mer enn en tå neddi det bassenget i år, men fy søren så glad jeg er for at vi investerte i den pytten. Timesvis med moro, bevegelse, vanntrening, aktivitet, sosialt og kos.
    På gode dager er det jo som vår egen lille sydenboble der ute.
  5. Mannen min.
    Sist men langt ifra minst. Så kommer mannen min Jeg hadde ikke hatt sjans i havet uten han hjemme med oss. At vi er to, at vi fungerer som team og ikke minst er på tilbudssiden begge to er alfa omega denne sommeren.
    Det er klart det merkes, at vi to knapt rekker en klem imellom slagene, at jeg ligger nede å ammer mens han sitter oppe i stuen. At jeg er våken flere ganger hver natt og han sjonglerer fire unger alene hver eneste morgen.
    Vi satser på at det styrker oss, teamwork, felles mål, stadig milepæler som krysses.
    Vi alle vet jo at det er tungt når fjell skal bekjempes, men fy faen så deilig det er når du kan snu deg å se på utsikten.

Hvilke fem ting har gjort ferien din tipp topp så langt?
 

3 kommentarer
    1. Besteforeldre, nettbrett, lesestoff, vann i alle former (på stranda, plaskebasseng, Aquaplay, vannspreder, i flaskene osv), den nye babyzen yoyo vogna

    2. Nettbrett, “mobil-fri” soner, smoothie-on-the go, plaskebasseng med plastikk baller & familien.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg