8 kjekke ting til sommerferien

BOM så var sommerferien her.
Jeg skal være helt ærlig, jeg vet ikke om jeg var helt klar for den.
men klar eller ei, den er her. Og den er kommet for å bli, iallfall for 8 uker (!?)
Så da gjelder det å brette opp ermene og bare gjøre seg klar.
Gjøre det beste ut av det.
Når ferien kommer, betyr det også at man ofte skal gjøre litt annet enn hverdagen.
Enten om det er å reise utenlands, norgesferie, besøke besteforeldreeller venner, eller bare ta dagene som de kommer.
Uansett er det mange som spør, ja faktisk hver eneste dag, om jeg har noen gode tips for ferieprodukter.
Små smarte ting, som kan bidra til å gjøre ferien ørlitt enklere.
Og det er klart jeg har.
Så her kommer det noen gode tips ifra vår nettbutikk:
 
8 ting som er kjekke å ha i sommerferien:
 

  1. Waterwow.
    Disse har jeg vist flere ganger på snap. Og jeg får rett og slett ikke sagt nok hvor geniale disse er.
    Høyt elsket både av de minste, de større og de største. Og nesten daglig får jeg snaps fra dere som har kjøpt de.
    Oppslukte barn som storkoser seg med de geniale blokkene.

    Hva er waterwow? Vel , kort fortalt, det er maling helt uten søl. Du fyller vann i den penselpennen som følger med.
    Denne brukes til å male på motivene i blokken og vips så kommer det både farger og mønstre til syne.
    Og det beste av alt? De kan brukes igjen og igjen.
    Til de minste holder det i massevis å bare male, til de større er det også typ let og finn oppgaver til hvert motiv.
  2. Teebee.
    Altså denne boksen er bare genial.
    Den kan fylles med hva man måtte ønske, og er den perfekte boksen å ha med seg på reise.
    Den brettes ut slik at barnet får en liten plass å leke i fanget.
    Bærestroppen kan festes i beltet slik at man slipper at den faller ned på gulvet.
    Med i boksen følger det også en legoplate som passer perfekt i lokket.
  3. Null søl.
    Munchimuggen er vår favoritt på tur. Den sølefrie snack koppen er virkelig sølefri samtidig som den er behagelig for barnet å bruke.
    jeg har testet MANGE, og da mener jeg mange snackskopper som påstår de er sølefrie men så fort du snur de på hodet faller alle rosinene ut mellom sprekkene, men munchie, den holder tett.
  4. Mamma jeg er tøøøørst.
    Man håper jo på sol og varme gjennom sommeren, og da er det også vanvittig viktig å fylle på med væske.
    Det jeg har opplevd som utfordrende på farten er at de fleste tutekopper er vanskelig å rengjøre.
    Små krinker og kroker og små deler som er vanskelig å få ordentlig rene.
    Det var på en av våre første ferier med barn jeg kom over wowkoppen først, og siden har det blitt vår favoritt.
    Koppen er superenkel å rengjøre, kan drikkes av 360 grader rundt og like grei til de minste som de største.
  5. Klistremerke heaven.
    Disse små og store klistremerke blokkene er nærmest nostalgi for meg.
    Jeg husker vi fikk de nesten alltid når vi var ute å skulle fly, eller når vi kjøpte is på bensinstasjonen, men det er det slutt på.
    Derfor ble lykken stor da vi kom over disse. Blokkene er av ulik størrelse og tema og man finner garantert noen som vil falle i smak hos alle.
  6. Mørkt om natta.
    Om det er noe jeg skal si negativt om denne tiden, så er det at det er vanvittig lyst, selv på natten.
    Og barna våre, ja faktisk alle seks, finner søvnen bedre og sover lengre dersom rommet er mørkt.
    Jeg har bruk tepper, dyner, jakker, folie, pappesker, virkelig vært kreativ for å få det mørkt.

    Men ikke nå lengre, ikke etter lights out blinds fant veien til oss.
    To store helt lystette gardiner på ramme som enkelt festes med EN sugekopp.
    Pakkes komakt sammen og er et must i kofferten.. de er med oss, alltid!
    Vi bruker de også på rommene til barna her hjemme.
  7. Skjerm i bil.
    Når vi reiser langt har barna med seg hver sin skjerm. Det gjør bilturen roligere og ikke minst stillere 😉
    men har du noen gang tenkt på hva et løst nettbrett kan gjøre dersom du skulle være uheldig å måtte gjøre en brå stopp, eller enda verre?
    Axkid sin setebeskytter og nettbrettholder er løsningen, ikke bare beskytter den sete mot slitasje og møkk men den holder også nettbrettet på plass.
    Kan brukes både forovervendt og bakovervendt. GENIALT!
  8. Best uten ball?
    Om jeg skal gi et stalltips i sommer så er det, ha alltid med ball.
    Vell kanskje overdrevet men nesten riktig er det. Vi har nesten alltid en ball på lur. Det er noe de fleste små og store kan leke med på ulikt vis.
    Vi har feks alltid med ball når vi kjører langt. Og ved stop kaster vi den ut og barna får virkelig løpt fra seg.
    Bubabloon er genial der, så pitteliten at den får plass i lommeboken nærmest og kan. brukes igjen og igjen.

    Det er rett og slett et tekstiltrekk til ballong. Med i pakken følger det med ballong, men du kan bruke hvilken helst.
    Ballongen må ikke knytes men bare tvinnes og puttes inn i trekket.
    SÅ samme ballong kan brukes igjen og igjen,  og når den er sliten bytter du bare ballong.

 
BONUS:
Heey du har glemt en ting! Det tok ikke lang tid før jeg ble tipset av en av mine følgere om at jeg hadde glemt noe, kanskje noe av de kuleste og mest praktiske vi har, nemlig slipstop. Antiskli sokker som kan brukes både vått og tørt.

Like kjekke på land som på stranda. Her brukes den. av barna ute på plattinge, trampolina, på stranda osv osv.
Finnes også til voksne 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg