7 ting jeg er glad jeg hadde i fødebagen.

Jeg får ofte spørsmål på hva jeg hadde med i bagen til fødestuen.

Er det lurt, er ditt nødvendig, må jeg ha datt osv.
Å pakke fødebagen er både koselig og rart.

Rart å tenke på at når den skal taes i bruk, er ikke kulen på magen der lengre og du er blitt mamma.
Enten helt nybakt, eller til enda et barn.

Med fire turer til føden har jeg gjort meg noen erfaringer og her har du.

7 ting jeg er glad jeg hadde i fødebagen.

  1. Billige flipflops.
    dusjen etter fødsel er noe jeg husker godt med alle fire. Skjelven i kroppen, full av adrenalin, lykkelig og sliten. Å gå barfot på sykehusgulvet er jo ikke anbefalt, og men rimelige flippflops kan du fint bare kaste de etter de dusjene du får på barsel.
  2. Notatbok + penn.
    Et sted å skrive ned tanker, spørsmål osv er veldig kjekt å ha på nattbordet. Man går inn i en tåkete grøt av følelser og tanker, og en bok hvor man skrive ned det man har i hodet når det dukker opp, så man husker det når en barnepleier eller jordmor titter inn.
    —–
  3. Noe å sove i.
    Selv om du er så heldig å få enerom er en god pysjamas godt å ha.
    Gjerne en med ammeåpning dersom du vurderer det. Jeg er veldig glad i mamalicius sitt ammetøy
  4. Fuktighet.
    Åååå den sykehusluften gjør hender og lepper så innmarri tørre.
    Mine favoritter er : En god lypsyl og en god krem er ABSOLUTT å anbefale.
    —–
  5. Stort håndkle.
    Håndklærne på sykehus er små, å kunne tulle inn den slitne kroppen i et godt og mykt håndkle etter en vellfortjent dusj er fantastisk
    —-
  6. Snacks.
    Man trenger godt med næring som nybakt mamma og ammeku.
    Å ha med noe ekstra digg i bagen er kjekt.
  7. Lader.
    For noen kan faktisk sykehusoppholdet bli kjedelig, å da kunne koble ut av babybobla med litt surfing eller en telefon til en mamma eller god venn være godt.

Det var selvfølgelig mer i bagen, som både klær til meg og baby osv.
men disse tingene er jeg ekstra glad for at var med.

Hva hadde du

3 kommentarer
    1. Billig flip flops er et veldig godt tips! Jeg pakket bagen flere uker før fødsel og der pakket jeg Crocs, men de var ikke i bruk ettersom føttene var utrolig hovne og jeg hadde ikke sjans å komme i de. Lypsyl kommer godt med, og en god pyjamas. Jeg angret på at jeg ikke hadde mer enn en ettersom en svetter mye av vannet i kroppen ut etter fødselen. Synes også det er lurt med en notatbok. Jeg fødte i England og her har de skjema på mange ting som jeg måtte fylle ut etterhvert, og jeg tror det dekket det meste, hehe. Jeg ser tilbake på disse dagene på sykehus ned en nyfødt med et smil og får en sånn varm følelse. Det er utrolig fint!
      Fint innlegg!

    2. Drikkeflaske! Hva skulle jeg gjort uten under fødselen?! Og når man begynner å amme, blir man bare så usannsynlig tørst!!

    3. Ja! Drikkeflaske! Jeg kidnappet nesten de vannkannene med isbiter på avdelingen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg