8 sølefrie tips.

//reklame for egen butikk

Skal jeg fortelle deg noe som nesten er litt morsomt?
Jeg, er allergisk mot søling og grising.
Og jeg, er mamma til seks.
Festlig kombinasjon?
Oh yes!

Altså, nå er det ikke slik at mitt hjem er søl og grisefritt. Jeg har tross alt seks barn, og alle barn må og skal gjennom en fase hvor mat skal grises med, de skal spise med hele fjeset og utforske og kose seg de gjør ting som griser og etterlater seg spor. Og slik skal det være.
Men det betyr ikke at jeg ikke kan gjøre mitt for å minske søle på mine vis.
Jeg har mine triks, noen av de kjipe, som feks, vi spiser EKSTREMT sjeldent is på farten, for mine unger og is = gris.
Heldigvis er det ikke bare meg som ikke er særlig begeistret for alt søl, klin og gris som følger med disse små.
Derfor er det flere som har utviklet produkter som kan hjelpe oss søleallergikere ørlitegrann.
Og jeg, har lyst til å tipse deg om 8 av disse.
 

  1. wowcup.
    Jeg skal være helt ærlig, jeg har enda tilgode å finne en sølefri kopp som er 100% sølefri. Og, min erfaring er også at de som knapt slipper ut noen dråper er noe HERK å vaske. Jeg har lett, testet og prøvd utallige kopper. og vår favoritt, er og blir wowcup.
    Så og si sølefri (dvs kastet den hardt i gulvet kommer det noen dråper, men den kan snues, og vendes, og veltes på uten å søle) fin å drikke av og ikke minst SUPERENKEL å vaske. Og det aller best, selv de største barna godtar å drikke av den, perfekt på tur.
  2. Food pouch adaptere
    Jeg har ikke ord på hvor irriterende det er at det tok meg så lang tid å komme over disse. Dette er rett og slett en liten smokk du kan skru på smoothieposer som porsjonerer ut smoothien (eller annet innhold) gjennom små hull. Dette gjør det både mer behagelig å tygge og spise på og ikke minst, ikke mulig å klemme ut alt innhold på et skvis.
  3. Gulvbeskytter.
    Jeg tenkte at vårens gjørme og søl først kom inn i hus når de begynte å tusle og krabbe rundt.
    Men vogna blir jammen meg våt og grisete den også. Vi triller vogna rett inn i huset, og parkerer det på en gulvbeskytter fra Tinkafu som er vanntett.
    Helt genial! Vogna kan stå der å tørke, og når vi skal ut å trille neste gang rister jeg underlaget fritt før smuss og søle og legger det klart til vi kommer inn igjen.
  4. Kreativt søl.
    Vi er kreative rett som det er, og her er det virkelig potensiale for søl.
    og et av min hemmelig våpen er  penselbøtta. Om den velter, søler den ikke (om man ikke fyller den for full da) Og hver gang barna dypper penselen skrapes også overflødig vann av. GENIALOS!
  5. Et godt grep.
    Det er ikke enkelt å være liten og skulle lære seg å spise.
    Denne skjeen er utviklet av en svensk småbarnsfar som så gjerne ville motivere minstemann i huset til å mestre det å spise selv.
    En gjennomtenkt skje, som gjør det enklere for barnet å føre skjeen til munnen uten å snu den før den går inn.
  6. Snack på farten.
    Vår minste frøken eeelsker å ha snacks on the go. selv om hun knapt har ro i rompen til å sitte stille er matlysten på plass. Og måltider rundt bordet er kanskje da hun spiser minst, men om hun får noe med seg mens hun traver rundt storkoser hun seg.
    Munchi mug er vår redning da. Denne brukes til hun som traver rundt, vi bruker den til lørdagsgodtet, vi bruker den i bilen når det er på tide med påfyll.
    Den holder tett, selv små ting som rosiner holdes inne, og samtidig er den god og enkel å forsyne seg av for de minste hendene. Perfekt.
  7. Smootieposene med potensiale.
    De refillbare smoothieposene brukes rett som det er av oss. Men ikke bare til hjemmelaget smoothie, men også til grøt, most middag og feks banan.
    De er enkle å spise av selv, passer perfekt med pouch adapteren nevnt tidligere og kan brukes igjen og igjen.
    Men de er også geniale til feks dusjsåpe i gymposen, hyginesaker når man skal reise, dressing til salaten osv. osv.
  8. Den geniale smekke.
    Disse altså, jeg vet ikke hvor mange smekker vi har brukt i dette huset. Men utfordringer her har vært at de nr 1 er for korte, 2 barna ikke ønsker å ha på, og om man får de på så 3. flekkene går igjennom smekken.
    Dissen geniale smekkene er lange, kule og vanntette likevell supermyke. SÅ lange at de ligger i fanget, behagelige å ha på og veldig enkle å vaske.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg