8 ting som gjør babytiden enklere.

La meg få understreke først med å si at dette er ikke ting man MÅ ha.
Dette er ting som gir småbarnsforeldre en enklere hverdag med litt luksus.

Noen sparer deg for tid, andre avlaster deg, noen er ekstremt enkle i bruk eller bare rett og slett geniale.

Vi har ikke erfaring med alle produktene jeg nevner her, noen har vi selv erfaring med, andre vet vi andre har testet.

Men uansett.

8 ting som gjør babyhverdagen enklere:

1. Melkemaskin.
Oh holy, dette må jo være en drøm til de med flaskebarn.
Denne geniale saken blander og varmer melk til perfekt temperatur.
Som en kaffemaskin er det bare å trykke på knappen.
381707744

2. Vuggeliten.
Det finnes mange forskjellige enheter der ute som kan rugge og vugge vogna, vi valgte vuggeliten siden den er liten og kompakt og kan lades slik at den ikke er avhengig av å stå i kontakt.
Denne festes på vognen og rugger vognen i ønsket styrke.
lolaloo_Schnuller_large

3. Nabby.
Babycall er kjekt, og har man begynt med det blir man ganske avhengig.
Vi har brukt babycall nå i sammenhengende 9 år og har nå falt pladask for nabbyen.
En pitteliten sak som “snakker” med mobilen din, rekkevidden er kanskje ikke like god som andre babycaller, men den slår igjen på brukervennlighet og batteritid.

En times lading er ca 70 timer nabbybruk. og kjøper du appen som koster ni kroner tror jeg får du mulighet til å lytte, du får temperatur og ikke minst en god oversikt over hvilke tidspunkter babyen har sovet.

Iphone-5-med-app-og-nabby

4. Diaperwallet.
Min stelleveske ser nesten alltid slik ut. et sabla kaos. Årsaken er at alle i familien bruker den når vi er på tur. Så istede for å ha bleier, våtservietter osv spredd utover i egne lommer har jeg diaperwalleten i  med alt jeg trenger. så når bleieskift melder seg på farten er det et lite dykk i stelleveska og jeg fisker opp alt med en hånd.

249239464

5. Next2Me fra chicco.
Denne senga brukte minstemann og jeg angrer så fælt på at vi ikke innvisterte i den før.
Liten og lett, kan enkelt flyttes på. Kan rugges lett, har hjul på ene siden for å flyttes enkelt. Den ene siden kan enkelpt sippes opp og ned.

0028824_chicco-next2me-vugge-babyseng-fuchsia

6. Bæresele.
Det finnes utallige varianter, og jeg har prøvd de meste. Men disse er VIRKELIG med på å gjøre hverdagen hakke bedre. Det kommer dager hvor mini aller helst vil henge på deg hele tiden og du skulle gjort alt annet. Eller du skal plasser hvor vognen ikke kommer frem eller rett og slett ikke egner seg.
Skal jeg komme med abefalinger er Ergo babycarrier og Manduca enkle å bruke og gode å bære i.

Matilde en husvaskedag
Matilde en husvaskedag

7 Shhhhhhhhhhh
Mr hummy altså, vår og minstemanns beste venn.
En liten kar med en magisk lyd som sender mini RETT inn i drømmeland.
Når ingenting annet funker, så funker Mr hummy nesten alltid.
Og fin er han også.

myhummy-maskottchen-teddybaer-kaufen

8. Lugbug
Denne skulle jeg gitt mye for de ganga jeg har stått med krampe i albuen.
Fy søren så vondt det er å bære disse bilstolene.
LugBug kan visst festes på de fleste bilstoler.

13055319_575130909313426_4023415179800738041_n

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg