Akk hvor jeg er rik.

En unge i venstre hånd, en unge på en vond hofte og en vellagret baby i magen.

Sliten, vondt i hodet, stressa, lei, utålmodig og vondt i et umedgjørlig bekken.

Største jenta er sliten, klager på hvorfor hun må gå når lillebror kan sitte på hoften.

Har så vooondt i beeeenaa mine mammamaaaa..

Kooom nåh» Sier jeg med sammenbitte tenner og oppgitt stemme.

Drar en temmelig oppgitt fire åring litt hardt etter meg.

Lillebror er ikke fornøyd. Vræææler nå på armen, jeg får lempet han over i en handlevogn og traver inn.

Pokker, kosekluten er i bilen. Det eneste som får han til å putte totten i munn, Jaja da får du bare vræle.

Å det gjør han..

Hva skal vi ha da mamma?

Ja det er jammen et godt spørsmål vennen min.

Hva skal vi ha til middag mamma?

hmm.. jeg aner ikke..
Hva har du lyst på?

ehhh… pannekake, grøt eller nudler..

Flott, hvorfor spurte jeg, nå må jeg jo velge et av alternativene som ramler ut av henne. Alternativt kan jeg jo få to hylende unger og en mor på gråten på vei ut herifra.
Ja så blir det pannekaker da…den ferdige varianten i dag…

Kaaakeee kaaakkeee kaaakeeeeeee

Vrælingen stoppet på han i handlevogna, nytt fokus.

Nei ikke kake vennen min, men pannekake….middag.

Kaaaakkkeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

ok, vrælinga i gang igjen.

Jeg raaaaser gjennom butikken. Kjenner mer og mer på gangsperr, kaldsvetting og en baby i magen som har bestemt seg for å ligge på tvers….

Sulten er jeg og.
Når var det egentlig sist jeg spiste?

Setter på superspeeeden gjennom godisdisken, håper ungene ikke legger merke til hva vi går igjennom..

kaakeee, kaaakeee…iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiss

Nei da.

Får aktivisert størsta med å legge på varene. snaaaart i mål.

Kjøper lillebror med en brødskalk før jeg slenger på brødet.

Ja mens jeg er inne på det, en stor takk til han eller hun som kom på den geniale ideen.
Brødmaskin, en gave til småbarnsforeldre i dagligvare!

Får betalt varene, slengt alt i pose, lemper minstebror på verdens værste hofte, pose og fireåring i den andre armen, vellagret baby på tvers i magen. Lillebror gliser med skalk i munn, søster fikk jammen en skalk hun og, er både fornøyd og stille.

Jeg,jeg har fokus på bilen, få unga inn..jeg vil hjem!

Vi møter ei gammel dame i døra, ei med god tid.

Det har ikke vi.

Men vi tar stor plass, tre i bredden er vel i utgangspunktet en for mye allerede 😉

Hun hilser, gløtter på lillebror, nemmen..har du fått brødskive du da…?

Jeg også, sier storesøster fornøyd og gliser.

ja du og ja, Heldig du er.

Så ser hun på meg.
Så ser hun på magen min.

akk hvor du er rik unge dame
akk hvor du er rik..

Akkurat der og da tenkte jeg mest på at hun bare skulle flytte seg, hun stod jo i veien, men flere ganger senere, ja slik som nå, over 2 år senere, har jeg tenkt på denne damen.

Her jeg sitter, å nyter stillheten…stillheten eksisterer ikke mellom 06-20 her i hus, da er det full rulle, full rulle på våre trollunger, våre apekatter.. våre skatter… vår rikdom..
Ei frøken på sju som skravler så jeg har gnagsår i ørene, som lærer noe nytt hver eneste dag og som er så uendelig vakker..

En liten prins på snart fire som sørger for at mor og far får fin daglige trim og er nære ved å få både magesår og hjerteinfark pga hans krumspring. Som får oss alle til å le og sjarmerer alle med sine knall blå øyne

Og ei lita bolle som snorker så callen blir tom for batteri før jeg får lagt meg… ei på to år som får oss til å se livet fra nye perspektiv, som får oss til å sette oss ned i kaoset, og bare nyte litt tid, der og da..som fanger oppmerksomheten til alle i familien bare ved å smile piiiiteliiitt.. Som viser oss at bare man vill får man til

Akk hvor jeg er rik..

Akk hvor jeg er rik

ungeflokken

7 kommentarer
    1. Åh, så flott skrevet – ja, vi er jammen rike! Og jeg er helt enig: brødskjærerne er en gave til småbarnsfamiliene 😀 haha!

    2. Kjenner meg så igjen.. Hær i huset har vi en på 8år , 3år, 2 år og 4 månder.. Så en handletur blir fort en stressende seanse… Så brødmarskin er en genial oppfinnelse. … Jeg leter etter lysglimt i hverdagen…. i stede for å fokusere på alt som er tungt…. alt går bare godt med litt godvilje ♥

    3. Vakkert skrivd,og veldig gjenkjennelig 🙂 Vi har 4 nydligheter i huset, en utrolig rikdom <3

    4. Kjente meg så igjen! Har to skatter på snart 5 år og ei lita snuppe på 7,5 mnd. Vanligvis prøver jeg å unngå handletur med eldstemann, men de gangene jeg MÅ er brødskjærings-maskinen Guds gave til småbarnsforeldre

    5. Så godt, ikke sant? Lysglimt i hverdagen og positivt fokus….DA kommer man langt 🙂

    6. Kjekk lesing 😀 jammen er vi rike ♡ har sjølv to jenter på 3 og 5 år, og ein gut som er 9 mnd ♡♡♡

    7. Ha, ha der lo jeg godt. .samtidig felte en tåre. .Ja det er akkurat det vi er med småbarn. .rike. Bare det er lettere å se det utenfra enkelte ganger, de som har ‘godtid’..kremt hva er det? Kjekt og lese, godt og kjenne seg igjen ikke “kaoset”

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg