Alfabetika – Moro med bokstaver.

Å lære å lese og skrive kan være en utfordring -det kan lett gå surr i hvordan bokstavene uttales og ser ut.

Men fokuset kan istedet være på at det er moro, noe hele familien kan kose seg med. I Alfabetika er fokuset på å skape nysgjerrighet og mestring, gjennom bokstavlek.

Anne-Lise Borgen, har hjelp av en penn og en fargerik fantasi skapt et univers der bokstavene er søte karakterer som er morsomme å forholde seg til. Anne-Lise ønsker å kunne bidra til at lese og skrivelæring kan bli en lek,
at barna skal ha det gøy mens de lærer.

Det hele begynte da hennes niese fylte ett år. Anne-Lise ønske om å gi henne noe personlig og samtidig kunne bidra til å gi henne lysten og interessen for å lese. Resultatet ble fem bokstavkarakterer SOPHIE, og det var starten på noe gøy. Hun fikk stadig etterspørsel fra familie, venner og kjente. De ville ha mer av de morsomme karakterene og historiene.

Som en hjelpende hånd til lese og skrive læringen er Mine første ABC kort veldig fine. Dette er det mange barnehager som har fått med seg, og som de bruker aktivt fra to år og oppover.
Store kort i A5 format med flotte illustrasjoner på begge sider.
Bokstavfigur på den ene siden og en historie om bokstavfiguren på den andre. Samt et aktivitetskort:
Har dere for eksempel tenkt på hvor morsomt det kan være å lage et alfabetteppe?

abc-kort-mine-første

Store kort i A5 format med flotte illustrasjoner på begge sider.

1371668_10151798839116288_573717490_n

1376126_10151798839111288_466078758_n

I tillegg lager Anne-Lise flotte dekorative plakater, som er fine både som dekor på barnerommet, i klasserommet eller i barnehagen. I tillegg bidrar de til at barna får et oversiktsbilde over tallene og bokstavene. -Det er kjempegøy å finne bokstavene i familien før sengetid. Plakatene passer fint inn i rammer fra feks ikea.e passer fint inn i rammer fra feks ikea.

1376714_10151798839126288_985119413_n

Damen bak alfabetika er en kreativ dame og på hennes hjemmeside
kan du i tillegg til å kjøpe kortene finne mange kule gratisaktiviteter . Aktivitetene finner du HER

Vi digger maskene hennes feks.
alfabetika7

Vi har brukt ABC kortene flittig og det er med GLEDE vi deler ut en ABC shuffelbook til en av dere og en venn 🙂
LUKE19

SLIK DELTAR DU:
1. Fortell oss hvem du vil dele premien med.
2. Lik og del innlegget med dine venner.

75 kommentarer
    1. I dag ønsker jeg å dele premien med en nybakt to barns pappa, søskenbarn Alfred Olsen 🙂

    2. Vil dele med Gøril. Me har begge jenter på 3 år som er VELDIG interessert i bokstaver og tal no…

    3. Vil dele med min venninne Anja Lisa som er en så flink mamma og utdanner seg innen barnehage

    4. Ville ha delt med Ann-Helene 🙂 Sånn at gutta der å kunne hatt glede av bokstavkortene

    5. De vil jeg gjerne dele med min venninne Elin Eikenes, vi har fireåringer som dette ville være perfekt til 🙂

    6. Diss vil jeg dele med Helene Jeber, vi har 6 barn tilsammen så de vil bli godt brukt!!

    7. Dette hadde vært supert til både mine små og Pernille Jensen Østerås sine små 🙂

    8. Jeg vil dele med samboer, han har en fem år gammel sønn som gleder seg til å begynne på skolen neste år! Jeg lærte ham å si Rrrrrrr ordentlig, det er gøy å være med å lære bort og utvikle barna. dette kommer også godt med når vår felles sønn blir litt større

    9. Hadde Vært perfekt for min svigerinne og sønnen som begge lærer å skal lære seg bedre norsk

    10. Ønsker å dele med en venninne som har barn på samme alder som mine!

    11. Jeg vil dele med Britt Madli, mamma’n til kjæresten til fireåringen min

    12. Vil dele med søsteren min Gunhild som har en datter som er like gammel som sønnen min -tre år og veldig opptatt av bokstaver 🙂

    13. Ville gjerne dele med Kjersti, da kan jentene våres lære litt sammen 🙂

    14. Jeg vil dele med venninnen min Hilde! Vi har to gutter på 4 år og en jente hver på 2 og 3 år. 🙂

    15. Vil dele med ei venninne som har barn omtrent på samme alder. Har likt og delt.

    16. Vil dele med Mari, hu har ei jente som vil få masse glede av de 🙂 Elsker tegningene, og mykograr har laget noen flotte figurer av dem 🙂

    17. Jeg har et barn hjemme som har kjærligheter for bøker og skriving og tegninger spesielt min 2 år gamle datter. Hun har vært den mest smart og tålmodighet og alltid kommer for hennes bøker og tegning farger for å tegne og male. Selv om jeg ikke har nok skrivesaker og bøker, kunne jeg bare ønsker å vinne, og kanskje det ville hjelpe dem mer å lære og forbedre sine ferdigheter. Jeg ville være glad for å dele det med mine tre brødre som har barn på samme alder også.

    18. For en fantastisk luke dere hadde i dag:):) Jeg ønsker å dele denne med min venninne og hennes sønn, Tina Elizabeth Halseth:)

    19. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ perfekt! Stilig og motiverende læringsmetode 😀
      Vil så gjerne dele premien med min svigersøster Bettina Karlsen!

    20. Disse hadde vært perfekte for gutten min som skal begynne på skolen… Vil dele med Lise…

    21. Jeg vil dele denne med Inger! Dette hadde vært supert for to små frøkner som er over middels nyssgjerrige på alt og alle 🙂

    22. Jeg vil gjerne delta og dele med min gode venninne Line Annette Urdal Myrvold!

    23. Eg ville delt med Anne Emilie, me har begge to jenter på 5 år som ville hatt stor glede av desse kortene

    24. Disse så fine ut!! Ville delt med min søster og hennes tre barn i barnehagealder.

    25. Perfekt både til mine barn og min svigerinnes barn. Ville delt med dem.

    26. Eg vil dele den med min kjære mann, Rune, som for tida er heimepappa til vår 4 barn, derav ein på 1 og ei på 4. Mange timar med bokstavar sammen med ho som no er supermotivert for å lære å lese 🙂

    27. Jeg vil gi det til sønnen min Theo på 5 år, han hadde blitt superglad og det hadde vært fin kvalitetstid og noe vi kan pjuske med sammen! <3

    28. Siden jeg er gravid og har vært mye sliten og dårlig, og ikke akkurat så himla aktiv med han, så sånne ting som disse kortene er gull, han er veldig interessert i å lære bokstaver. Fantastiske kort! 🙂

    29. Nå skjønte jeg hvordan dele dere mente, hehe. Vi ønsker å dele det med verdens beste barnehage, der både jeg jobber og Theo går! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg