Årets julekalender på NRK 2018

SÅ er det det kanskje litt tidlig å tenke på jul enda..
til og med jeg skal være enig i det, men sannheten er at 14 drøye uker samles vi i sofaen for å se første episode av årets julekalender. Lenge til, muligens, men jeg tenker vi er begge enige om at tiden går fort.
For oss som familie så er julekalenderen på NRK et høydepunkt.
Vi ser alle på, og skrur av alt annet den halvtimen den varer.
Vi har alle våre favoritter, og årets valg er faktisk ingens favoritt.
Men hvem vet kanskje Jonatan eller Oda blir ekstra begeistret.
Årets kalender har blir vist to ganger tidligere og til tross for at den ikke når opp til vår favorittliste har den fenget både liten og stor.
Jeg tror det er mangelen på den store julestemningen som gjør at den viker unna topplisten.
Fordi innhold, karakterene er topp og spenningen er til å ta og føle på.
Årets julekalender er selveste:
Julekongen.

Et gjensyn med Kevin, hans dollete lillesøster, rampete klassekamerater, klossete riddere og ekte magi.
Jo da, jeg kjenner at jeg gleder meg litt, såpass må jeg innrømme.
Hva synes du om årets julekalender?
 
 

92 kommentarer
    1. Å som vi gleder oss! Julekongen var fin den😊 tror den er enda bedre nå som de eldste er fem og sju år!

    2. Kanskje jentene på 5 og 7 år liker den, men absolutt ikke min favoritt 🤔

    3. Hadde så håpet på snøfall. Men vi får prøve oss på Julekongen. Den har aldri fenget før, men kanskje i år?

    4. Jeg liker den overhode ikke… jeg klarer den rett og slett! For bråkete og for mye sloss.. lite julekos.. er glad jeg har mime favoritter på DVD ❤️ Men hver sin smak!☺️

    5. Får overhodet ikke julestemning av julekongen, så vi kommer ikke til å se på den i år. (Har en 1-åring som helt sikkert ikke er så interessert uansett da men) Jeg pleier alltid å se om det er noe som kan gi julestemning.

    6. Hvor er dette blitt annonsert?
      Elsket snøfall, men likte julekongen også, jeg. Magisk.
      Liker at de varierer julekalenderne. Er stort sett fornøyd.

    7. Har aldri klart å bli noe fan av Julekongen, så jeg går nok heller for Snøfall på DVD i år 😍❄️

    8. Neei, det er den eneste jeg kalenderen gjennom tidene som jeg ikke har likt. Men får vel prøve å se den i år likevel, hvis 5åringen er interessert.

    9. Den julekalenderen fenget veldig første gangen. Ungene likte at det var spennende og ikke for avslørende med litt humor innimellom. Tror ikke den fenger så veldig i år men vi får være positive og håpe på det beste.

    10. Liker ikke den 😩 barna er for små til at de har sett den før, men kanskje de liker den? 🤔 Jeg personlig liker de gamle gode og snøfall var fin det lille jeg så av den 🎅🏽

    11. Du er heldig som gleder deg:) Jeg savner Amalies jul, prøvde vise det til jentungen men ingen lykke i å vekke interessen hennes. Hun er nemlig ikke interessert i Barne-TV eller julekalender. Bare hun får se svampe Bob eller tom&jerry er hun glad.
      Men en ting jeg gleder meg til er Askepott og de 3 nøtter ❤️ Det er ett must hver jul, får jeg ikke sett det furter jeg som en unge. MEN jeg har vært lur å kjøpt den på DVD , så viss ungene protesterer får jeg inn på soverommet å se det der😂

    12. da ble det ikke julekalender i år regner jeg med. den er ikke tilpasset barn under 4 synes jeg.

    13. OMG JULEKONGEN!!!!!!!😱😱😱 Jeg elsker julekongen jeg ble såååååååå glad ass!!!!!😱😱😱😜😜😜❤️❤️❤️😘😘😘😘😍😍😍😍😻😻😻😻😘😘😍😘

    14. Hva med blåfjell eller jul på månetoppen?? Jeg savner de såå mye! Mye bedre julefølelse enn de nye julekalendere😅

    15. Dette var ikke det jeg håpet på. Ble veldig skuffet, får ikke noe julestemning av Julekongen…

    16. Det er den dårligste kalenderen som er laget fra NRK. Klassikerne er så mye bedre på alle måter

    17. Off. Ikke bra. Vil ha de gamle julekalenderne som Jul i svingen, Jul på månetoppen, Jul i blåfjell!! De vil alle ha. Kan dere i værtfall legge det ut på nettet? Vær så snill. Blir ikke jul uten ordentlig julekalender! #DetAlleVilHa

    18. Så lenge det ikke er Jul i svingen eller noe som foregår i det universet er jeg fornøyd 😉

    19. Ungane syns den er kjempebra her i huset, og det er vel det viktigste 😊🎅🏼 Utenom ho eldste på 18 år som ynskjer seg Blåfjell💙

    20. Jeg syns julekongen er fin og spennende, og datteren min syntes den var spennende da den gikk sist. Vi har også Julekongen-filmen.
      Det er ingen barnetv.,julekalendere jeg ikke liker, men noen er litt mer kjedeligere enn andre. Favoritten min er forresten Snøfall, selv om jeg gikk over halve adventstiden og var irritert på Winter 😀
      Også er det jo heldigvis sånn at de fleste julekalendere nå finnes på DVD, og noen kan vel også streames, så om man ikke liker den som går på tv., går det an å se en annen.

    21. Nå e me lei av de «NYE» julekalenderene, m vil ha jul i blåfjel!!!! Og jul på månetopppen!!! Dette e programmer både voksne og barn elske. Og dette gir såå mye mer julestemning! 2019 børr en av de være årets julekalender! Julekongen gir ikke julestemning og bare de minste som like det

    22. Det er jo Nordstjerna som skal være på nrk i år. Ikke julekongen!! Litt grei å skrive rett??

    23. Jeg skulle ønske vertshuset den gylne hale ble sendt igjen. Den huser jeg enda om jeg bare var 14 år siste gang den ble sendt.
      Tror ungene hadde likt den.

    24. Hvorfor ikke sende noe som faktisk minner om jul? Slik som snøfall, jul på månetoppen, willys jul osv….

    25. Det er dessverre sånn at de to kalendrene med blåfjell ikke kommer hil å vises på TV igjen noen gang! De er utdaterte som mange skal ha det til, og det mener jeg er veldig trist. Men heldigvis kan man fremdeles få kjøpt dem som DVD😻
      Enig med at julekongen ikke var det beste som har kommet fra NRK. Likte derimot snøfall.

    26. Jeg hater julekongen. Får ingen juestemning av den, og liker den rett og slett ikke. Da kan dere hvertfall legge ut jul i svingen, blåfjell, eller snøfall på nettet slik at vi andre som ikke liker denne julekalenderen kan se en av de andre og får julestemning.

    27. Jeg elsker dette showet fordi hovedkarakteren hetter på ordentlig Vetle å broren min hetter Vetle. DEt er gøy og det er skam til alle de som ikke liker det. Gleder meg til jul. Bye bye LInus i svingen

    28. Dette er den dårligste som er laget 😡 godt jeg har favorittene På DVD 😍😢 trist at ingenting annet kan bli sendt
      Fenget ikke jentungen min denne vertfall

    29. Julekongen i 2018
      Snøfall i 2019
      Nordstjerna i 2020
      Det blir strålende dette 😀

    30. De er den verste julekalenderen som finst!!!!!!!! Eg hadde håpet på jul i blåfjell

    31. Jippi!
      Dette er en av favorittene i huset her hos oss! Vi har sett den på dvd når Jul i svingen og andre utgått på dato har gått. Blir kjekt 🙂

    32. Nei, dette syns jeg var trist. Hadde håpet på Jul i Lillafjell (neida kødda, blåfjellxD), Snøfall eller Pakten. Julekongen er ikke så spennende …
      ps. Det er en veldig dyktig statist i serien, hun med fletter som er i bakgrunnen på den duell-scenen. SKAFF HENNE EN JOBB #fremtidensnorskeskuepillere

    33. Nei, dette syns jeg var trist. Hadde håpet på Jul i Lillafjell (neida kødda, blåfjellxD), Snøfall eller Pakten. Julekongen er ikke så spennende …
      ps. Det er en veldig dyktig statist i serien, hun med fletter som er i bakgrunnen på den duell-scenen. SKAFF HENNE EN JOBB #fremtidensnorskeskuepillere

    34. Jeg Elsker JuleKongen i år Jeg har Dvd om det JuleKongen Jeg har Set nr 2 På Filmleie på Gett JuleKongen Full Rusting Jeg vil gjerne se en gang til på dvd Hilsen fra Din Venn Rune J P Anfinsen

    35. Snøfall er en utrolig fin julekalender, både for små og store, håper det blir den i år 2018. Hilsen bestemor

    36. Jeg så ikke på sist den gikk!
      Jeg ville hatt en av de med nisser i.
      Da får man veldig jule kos og stemning!

    37. Å jeg som hadde håpet på «den gyldene hale» savner å se den lille røde bilen. Og de to første gjestene berg og dahl😂😂

    38. Julekongen? Det er Ikke noe for oss..
      Gjerne med Jul i Skomakergata, Jul i Blåfjell, Jul på Månetoppen, Amalies jul. Det er skikkelig julestemning. Vil ha Vertshuset den gylne hale med tegnspråk og tale. Det har vært 2 ganger i NRK, det er lenge siden. Er selv hørselshemmede. Det har vært fint om barn og voksne lærer et tegn hver dag.

    39. Snøfall hadde vært mye bedre, det er garantert den beste jule serien på NRK

    40. Ble veldig skuffet. julekongen gir ikke noe julestemning. hadde vært mye bedre med jul i blåfjell, jul på månetoppen eller jul i svingen.

    41. Ble veldig skuffet. julekongen er ikke jul etter min smak. hadde vært mye bedre med jul i blåfjell, jul på månetoppen eller jul i svingen.

    42. Synes virkelig ikke julekongen gir noe særlig julestemning😫 skulle ønske dere heller sendte jul i blåfjell eller månetoppen! Spesielt nå når ungene har blitt litt større.

    43. Ville heller hatt pakten savner pakten og jul i Skomakergata blå fjell er også gøy. Men pakten og snøfall er best🤑😍😍

    44. Neste år håper eg på snøfall eller jul på månetoppen!!!! Jeg savner jul på månetoppen

    45. Dette er virkelig ikke min favoritt, kommer ikke i julestemning i det hele tatt. Jeg savner de koselige Jul på månetoppen og blåfjell julekalendrene. Skulle virkelig ønske det var det som hadde vært i år. Det har jeg alltid så lenge jeg husker kommet i julestemning av. Det er noen koselige og varme klassikere jeg tror 99,9% av hele Norge liker.

    46. Dette er virkelig ikke min favoritt, kommer ikke i julestemning i det hele tatt. Jeg savner de koselige Jul på månetoppen og blåfjell julekalendrene. Skulle virkelig ønske det var det som hadde vært i år. Det har jeg alltid så lenge jeg husker kommet i julestemning av. Det er noen koselige og varme klassikere jeg tror 99,9% av hele Norge liker.

    47. skulle ønske vi kunne hatt blåfjell eller jul på månetoppen:( dette savner vi!

    48. Blir vel ikke noe kalender i år på meg… jeg som gleder meg sånn, skuffa! skulle ønske vi kunne hatt blåfjell eller jul på månetoppen:( dette savner vi!

    49. Skal det komme en ny versjon av julekongen eller blir det den sammen som har vært tidligere?

    50. Neiiii Julekongen😫 hadde håpet på jul i blåfjell eller en av de andre klassikeren. Får se om jeg finner de på DVD eller noe annet sted på nettet for skal hvertfall ikke se dette. Skuffa.

    51. På tide med gamle klassikere snart? Som f.eks. jul i blå fjell eller lignende! Julekongen gir jo ikke noe julestemmning!

    52. Jeg håpet virkelig at dere skulle vise pakten i år. Det er etter min mening deres beste julekalender. Jeg har aldri likt julekongen

    53. Absolutt ingen favoritt! Håpet veldig på ”Jul på månetoppen” eller ”Jul i blåfjell” <33

    54. Jeg liker jul i blåfjell og snøfall! Jeg liker også Julekongen da! ❤️ Men jeg har sett den så mange ganger før, hadde håpet på snøfall. Ps: jeg er 10 år😊 Når kan snøfall vises på tv igjen?? ELSKER SNØFALL💕

    55. Jeg liker jul i blåfjell og snøfall! Jeg liker også Julekongen da! ❤️ Men jeg har sett den så mange ganger før, hadde håpet på snøfall. Ps: jeg er 10 år😊 Når kan snøfall vises på tv igjen?? ELSKER SNØFALL💕!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg