Baby uro – gjør det selv

DIY – uro til babyen
For å lage en hjemmelaget personlig uro til babyen din trenger du:
figurer stanset ut i tynn papp, transparent/gjennomsiktig tråd, perler, ståltråd, satengbånd, blonder, nål og saks.
uro DIY idebank
Tidsbruk ca 1 time.
 

  1. Start med å forme ståltråden til en sirkel. Min sirkel er ca 20cm i diameter.
  2. Knyt fast oppklipte remser av satengbånd og blonder på ringen. Remsene klippet jeg til ca 7 cm
  3. Mål så opp 3 eller 4 like lange bånd som skal være opphenget. Knyt disse fast til ringe med jevnt mellomrom. Lag en knute i toppen.
    Nå kan det være lurt å henge opp ringen på en krok.
  4. Sett nåla i tråden og start med å feste en perle nederst, fortsett med å sy på figurene med ønsket mellomrom. Mitt mellomrom varierer slik at uroen blir mer tilfeldig. Trådene er ca 25-30cm lange.
  5. Knyt den ferdige tråden til ringen. Lag 6 slike tråder.Når du har festet alle trådene til ringen er uroen ferdig.

uro toppen
En uro kan være kjekk å ha over stellebordet, senga, lekegrinda eller bare som pynt på soverommet. Denne egner seg best til pynt og at de voksne lager bevegelser i trådene, ellers er det nok lett at sommerfuglene faller av eller mister en vinge 🙂
 
Trykk liker om ditt barn har en uro.

4 kommentarer
    1. Kjempesøt uro! 🙂
      Hvor har du kjøpt/ hvordan har du laget sommerfuglene?

    2. Hei, de har jeg bestilt på Ebay, men etter jeg fikk de levert i posten ser jeg at panduro også har fått inn utstansere til litt større figurer.
      Søkeordene jeg brukte på Ebay var “punches confetti”.
      Lykke til med prosjektet 🙂
      Elin

    3. Genialt!! 🙂 Dette var akkurat det jeg trengte for å få fingern ut, å lage en til gutten vår:) Tusen takk for “oppskrift” 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg