Babyshower – Kampen om bleiekaken.

Jeg husker første gang jeg ble invitert på babyshower.
Jeg gledet meg stort til å feire den vordene mamman og babyen i magen.

Babyshower hadde jeg selv aldri opplevd for mine tre, babyshower var den gang da ikke blitt en ordentlig trend og tradisjon. Noen hadde det nok også i 2007 og 2010, men like vanlig som i dag var det ikke.

Men nå, i 2014 som det var, visste jeg godt hva babyshower var, jeg hadde bare ikke vært i en enda.
Jeg hadde sett om det på film, og sett flere bloggere hadde blitt gledelig overrasket mens de ruget på babyen.

Jeg gledet meg til babyshower
Til å møte hennes venner og nære og kose meg litt uten mann og barn.
Med gaven i hånden og litt ekstra pyntet til ære for mamman tuslet jeg spent ut døra.

Der troppet jeg opp, med en søt liten gave, pakket inn i rosa for annledningen siden mamman ventet en prinsesse. Inni var en nydelig lite kjolebody og et hårbånd.

En søt liten gave med silkebånd hvor det stod skrevet “a baby girl” og rosa glanspapir.

Jeg tror jeg aldri har følt meg så dum.

For der, mellom rosa ballonger, storker, vimpler og rosa cupcakes stod gavebordet.
Og ingen var på langt nær i nærheten av rosa silkebånd med babygirl skrevet på.

illustrasjon
Nei her snakker vi store kurver, kort på størrelse med leksikon, heliumsballonger, cellofan, ja for all del la oss ikke glemme cellofan og bleiekaker, den ene mer kreativ, utformert, dandert eller større enn den andre.
illustrasjon
illustrasjon

Den ene slo alle rekorder med 8 etasjer.

Min lille søte gave badet i cellofan og glitter fra de andre gavene.
Eller druknet blir vel mer riktig å si.

Babyshower er en tradisjon jeg synes er fantastisk, har selv vært så heldig å bli overrasket i dette svangerskapet, av fire gode venniner som stod klar med deilig mat og en hel ettermiddag til meg.

Bare meg, ja.. og babyen i magen da, må jo ikke glemme han 😉

Og misforstå meg rett her, jeg ELSKET det.

Å ha babyshower begynner nærmest å bli vanlig, noe man skal igjennom i et svangerskap, jeg tenker det da er viktig at vi ikke glemmer hva det EGENTLIG handler om.

Det er ikke kampen om bleiekaken som bør stå i fokus, men babyen, mamman og den fantastiske jobben hun gjør med å bære frem en ny verdensborger.

Det handler om å slå ring rundt mammaen, om å verdsette den store jobben hun gjør, glede seg på foreldrenes vegne, sette av en hel ettermiddag for å feire det lille frøet som har blitt til en nydelig liten baby i mammas mage.
article-2296898-18D592A2000005DC-631_634x402
Det handler om å bry seg, om å glede seg, om å feire.
Bleiekake er stas, jeg fikk det selv, men la det bli en hyggelig bonus, ikke fokus.

Le, drøm, kos dere og sett litt ekstra pris på mammaen, DET blir det en fantastisk babyshower av.

Hadde du babyshower?

2 kommentarer
    1. Helt enig. Det skal være løs og ledig prat, en oppmerksomhet til babyen og/el mammaen og masse kake momsing. Ikke om å gjøre å ha det flotteste av det flotte. Det er tanken som teller og at man har sine nærmeste rundt seg 🙂 har fått babyshower med begge mine og første var faktisk i 2011 men det var min tante fra USA som ville arrangere det. Og det var også enkelt og koselig, selv om hun kommer fra babyshowerens “hjemland”. Hehe. Lykke til videre med svangerskapet! 🙂

    2. Jeg fikk babyshowe i 2014. Her var det pyntet opp og fingermat og kaker servert. Søte pakker til den lille og ingen store bleiekaker. Hadde mine nærmeste venninner hos meg i flere timer. Fikk fine kort som jeg elsker å lese og minnekort fra alle som var tilstede den dagen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg