Både Kasper og Jesper og Jonatan… og Kaptein Sabeltann

Er det ikke rart, hvordan noe kan leve og stå like støtt gjennom generasjoner?
Historier vi kan høre igjen og igjen, sanger vi kan synge og høre igjen og igjen?

Figurer som personer som generasjon etter generasjon lærer seg å kjenne.

Tante Sofie, vesle Kamomilla, Politimester Bastian, Kasper, Jesper og Jonatan, Gamle Tobias i tårnet.
Alle vet jo hvem de er, alle ler av Tante Sofies Sintevise og blir glad i den godhjertede Politimesteren.

Det er merkelig hvordan poengene endrer seg fra man er barn til man er voksen. Røvererene var bare skumle som barn, men som voksen ser jeg små gode poeng og humrer godt av disse herlige skruene.

Og la oss ikke glemme Kongen på de syv hav, selveste Kapteinsabeltann.
Mitt første møte med han var via min lillebror (som nå er voksen) Han sang og gaulet mens flagget vajet i luften og fjæra i hatten fløy. Sabeltann fenget meg også,  og synes jo Pinky var utrolig søt.

Nå i dag er Kaptein Sabeltann nok en gang på plass, jeg nynner Hiiiiv og Hoooi mens jeg tar husvasken. Ja mulig jeg er smittet helt av småbarnstilværelsen, men er ikke den musikken ganske fengende da?

I år skal vi på storslått show, vi skal feire 25 årsdagen til kongen og skal på Kapteinsabeltannshow for første gang, hjelpe meg, jeg vet ikke hvem som gleder seg mest jeg av liten og stor 😉

Og ikke minst til de deilige kanelbollene hos bakeren i Kardemommeby.

19062010042

 

Vi gleder oss veldig til sørlandstur i år og dyreparken.
Og for å feire selveste våre gode klassikere og at selveste Kongen på havet har 25 års jubileum vil vi ha en liten konkurranse.
Nå kan tre av våre lesere vinne en pakke med tilsammen tre Egner og/eller Sabeltann produkter, hvilke du vil vinne av de under bestemmer du helt selv.

 

 


collage12345

 

 

collage12

 

//1 Karius og baktus puslespill //2 Trepusle Bakermester // 3 Gulvpuslespill

 

collage1234

 

4// Kapteinsabeltann aktivitetsbok /// 5 Hiv og hoi CD //6 Lydbok folk og røvere i Kardemommeby// 7 Lydbok Klatremus

collage123///8 Spillet om Klatremus ///9 Spillkort Folg og røvere // 10 Abc og 123

Legg igjen en kommentar som forteller oss hvilke 3 produkter du vil vinne.
Vinneren trekkes 20 Juli.

 

Og du, husk å del konkurransen på facebook da 😉

 

121 kommentarer
    1. For en flott konkurranse! 🙂 Jeg vil gjerne vinne den siste pakken, med Hakkebakkeskogen-tingene… 🙂

    2. For en flott konkurranse, og mulighet til å få til en ferietur:) Om jeg kunne valgt ville det blitt nr 4,5,og 6..da størstejenta på 5 ikke kan få nok av kaptein sabeltann

    3. hvis jeg vinner vil jeg gjerne ha 10 Abc og 123, sabeltann aktivitetboken,lydbok folk og røvere 🙂

    4. Alt dette hadde falt i smak hos mine barn. Vi var i dyreparken i Juni, kjempekos 🙂
      Vil vinne nr. 3, 4 og 10 🙂

    5. Jeg ville gjerne vunnet karius og baktus puslespill samt de to kaptein sabeltann gavene 🙂

    6. Hei. Jeg ville hatt karius og baktus puzzlespill til minstemann og spille om klatremus + spillekort til de 2 eldste 🙂

    7. Her i huset går begge ting om hverandre. Men pakke 3 hadde vært fint å vinne

    8. Snuppa mi hadde nok blitt veldig glad for den første pakka med puslespill 🙂

    9. 3,6 og 7 hadde passet flott her i huset,hun er litt for liten for Sabeltann enda men Kardemommeby og hakkebakkeskogen har jeg lenge ønsket til henne.

    10. åå, såå gøy!! eg elskar torbjørn egner og skal nok få 2åringen min til å gjera det òg;-) så vi ønskjer oss nr. 2,3 og 7!:-)

    11. Dere får nok en super ferie alle sammen! For en flott giveaway!! Jeg håper å vinne, og vil gjerne ha 2 Trepusle Bakermester, 3 Gulvpuslespill og 8 Spillet om Klatremus.

    12. Hadde vært flott med 3, 5 og 10:-) Dyreparken er helt topp! Uansett alder!

    13. Dette bringer tilbake barndomsminner – som jeg vil bringe videre til jenta vår! Jeg vil vinne 8, 9 og 10

    14. Hiv i hoi kaptein sabeltann cd (ble selv hekta sist helg etter å ha bodd i abra havn) puslespillet folk og røvere samt abc og 123 😉 x fingrene, tipper en hjemme hadde blitt i 100 🙂

    15. Jeg vil gjerne vinne nr. 3 gulvpuslespill, nr. 6 lydbok folk og røvere samt nr. 10 abc og 123.

      Ha en riktig god ferie. Kos dere masse 🙂

    16. ///8 Spillet om Klatremus ///9 Spillkort Folg og røvere // 10 Abc og 123, hadde vært gøy å vinne:)(

    17. Vi skal også iø dyreparken snart. Snuppa på 3 gleder seg veldig. Hadde vært perfekt å vinne nr 3, 8 og 10 🙂

    18. Min lille pode elsker Kaptein Sabeltann. Han har nettopp sendt alle smokkene til han 🙂 ønsker nr 2, 4 og 6 hvis vi skulle være så heldig å vinne 🙂

    19. Det var mange fine premier, vanskelig å velge for en på tre som vil ha alt, men det ble 3,5 og 6.

    20. 1, 3 og 7 ville falt i smak hos jenta her i huset 🙂 var i dyreparken i påsken, og vi storkoste oss! Kos dere på tur 🙂

    21. Oi, her var det mange fine premier! Vi har akkurat kommet hjem fra dyreparken og må si vi elsket det, liten som stor!
      Om jeg skulle være så heldig å vinne ville jeg hatt premie 3, 7 og 8:-)

    22. Dere får sikkert ein super ferie, dyreparken er fantastisk 🙂 Om eg vinn, hadde både eg og gutten min blitt überglad for nr. 3, 5 og 10 🙂

    23. Hadde vært kjekt med kaptein sabeltann cd (nr 5) til gutten min som akkurat har sendt alle smokkene sine til kaptein Sabeltann 🙂

      Ellers leser vi Kardemommeby på sengen hver kveld, så hadde vært kjekt med nummer 9 også.

      Også ønsker mamma’n seg nummer 10, så vi kan øve på tall og bokstaver 🙂

      God tur til Dyreparken 🙂

    24. Guttene mine hadde nok ønsket å vinne enten Kaptein Sabeltann-tingene eller noe fra Hakkebakkeskogen 🙂

    25. Oj så mye fint! Sabeltann aktivitetsboken, gulvtrepuslespillet og Abc og123 :))

    26. 2, 5 og 10;)
      Julie på 3 år elsker kaptein sabeltann. Elsker puslespill og spill:)

    27. Flott konkurranse! 😀 Min datter fyller 3 år i august og ønsker seg 6, 7 og 10 🙂

    28. ABC og 123, lydbok folk og røvere i kardemomme by og gulvpusle av folk og røvere i kardemomme by tror jeg står høyest på lista til frøkna her i huset 🙂

    29. Ønsker å vinne nr 5, 6 og 7 🙂 Vi har tre utålmodige barn på 3, 4 og 5 år, som ikke er så glad i biltur. Hadde vært topp med ny underholdning 🙂

    30. En pakke bestående av puslespill 2&3 samt aktivitet no 10 hadde vært veldig populært her 🙂

    31. Nr 2, 6 og 7 🙂 dette var en super konkurranse og her i heimen er Torbjørn Egenr poppis, og har hatt mye om det i Bgh så hadde vært supert å ha hjemme også 🙂

    32. Dette hadde blitt meget populært hjemme. Pakke nr 3 had virkelig vært noe for storebror:)

    33. Min sønn digger Kaptein Sabeltann ,så det må bli 4 og 5 🙂 Og siden han blir stor gutt i år (blir 5 ) ifølge han selv ,så syns han det er gøy med tall og bokstaver og 123 passer derfor ypperlig til å lære mer av det 😉

    34. Karius og baktus puslespill (da min mann er tannlege), Hiv O hoi cd og acb og 123 kort:)
      Satse på turen te kaptein sabeltann te neste år:)

    35. Min hadde blitt supergla for gulvpusslespill, kaptein sabeltann aktivitetsbok og folk og røvere lydbok! Altså 3,4 og 6..

    36. Datteren min hadde blitt så glad for Nr 2, 3 og 7! Vi hører mye på Egner hjemme og hun synger og danser med:D

    37. Her går det mye i Kaptei Sabeltann og Karius og Baktus. Jenta vår på snart 4 ga smokken sin til helten i kristiansand for noen uker siden. Hådde vært fint å få en aktivitetsbok om han. Vi ønsker å vinne pakke med nr 1,4 og 8 ☆

    38. Jeg prøver lykken og håper jeg/vi blir den/de heldige av “Gulvpuslespill”, “Lydbok folk og røvere i Kardemommeby” og “Spillet om Klatremus”, dvs. 3,6 og 8 🙂

    39. 8, 9 og 10 til eldstemann (blir 3 i slutten av august) som virkelig begynner å skjønne konseptet med brettspill, og som straks er moden for å begynne å leke med boksaver og tall. 🙂

    40. Sablatannfann nr 1 her. I bilen har me en hakkete cd som har gått i repit siden sist sommer. Podrn er nå 2.5 år. Høgare pappa!! Rope han fra baksete. Premie 4,5 og 6 hadde vert heilt konge!!

    41. Hei for en flott konkurranse:) om vi vinner så ønsker vi oss 3,6 og 8 🙂

    42. Ååå, jeg er så glad i Egner 🙂 har veldig lyst å vinne pakke nr 1 🙂

    43. Hei ønsker å vinne den siste pakken. Har en liten gutt som hadde blitt veldig glad hvis jeg vinner 🙂

    44. Hei ønsker å vinne den siste pakken med Hakkebakkeskogen. Har en liten gutt som hadde blitt veldig glad hvis jeg vinner 🙂

    45. Her er Karius og baktus de store heltene. Var kanskje ikke det egner tenkte da han skrev fortellingen, men tulla hos oss syns det er så trist når de spyles ut at hun gjerne vil de skal bo hos henne. Kunne derfor tenke meg puslespillpakken med de tre puslespillene 🙂

    46. Ønsker å vinne produkt 1,7 og 9.
      Da hadde begge guttene mine fått glede av denne premien. Hadde vært flott for eldste gutten som er 4,5 og elsker å holde på med å skrive og telle.
      Minste liker å plukke opp ting og sette de fra seg. Nesten 8 mnd, og begge hadde koset seg med å høre på musikken.

      Artig at dere har så masse gode konkurranser man kan være med på 🙂

    47. Pakke nummer 4,5 og 9 passer godt til gutten i huset 😉 han gleder seg også kjempebasseng for vi reiser til Kristiansand i morgen for å se kaptein sabeltann 😉

      Klem Charlotte

    48. Den lille røvern min, Jonathan, ønsker seg Kardemommebyting. 🙂

    49. Hei.
      Om vi hadde vunnet hadde vi øsnket oss nr 1 karius og baktus puslespill, nr 2 trepusle bakemester og nr 6 lydbok folk og røvere i Kardemommeby. Da vet jeg om en frøken som hadde blitt storfornøyd her i huset=)

    50. Hei, dersom vi hadde vært så heldige å vunnet, ønsker vi oss 4, 7 og 10. Da hadde begge Barbie blitt glade 🙂

    51. Jeg ønsker å vinne Nummer 5, 6 og 10. Eldste jenta mi på 3 har nettopp begynt å høre på lydbøker og koser seg veldig med det, og hun er veldig opptatt av tall og bokstaver også så disse tingene hadde vært midt i blinken til henne. Så hadde det blitt en bonusgave til bursdagen hennes neste uke også.

    52. Super konkuranse… 🙂 Hvis vi er så heldige å vinne så vil vi gjerne ha nr 3, 5 og 6 🙂

      Ha en god sommer og kose dere på ferie og i Dyreparken! 🙂

    53. Super konkuranse… 🙂 Hvis vi er så heldige å vinne så vil vi gjerne ha nr 3, 5 og 6 🙂

      Ha en god sommer og kose dere på ferie og i Dyreparken! 🙂

    54. har GARRANTERT, pr. dags dato den STØRSTE 2årige sabeltann fanen! alt av songar kjem på rams, replikkar og “gå planken mamma” er fast kommentar…me lev rett og slett ei salig blanding av verklegheit og rottesuppe om dagen. ALT med sabeltann på, vert sett på som GULL, og sjørøveren vår sjølv ville elska dei to kaptein sabeltann produkta, og golvpusslespela!:)

      finfin konkurranse ! 🙂

    55. 1,4 og 5 🙂 to åringen elsker sabeltann 🙂 og Karius og Baktus gjer tannpussen enklere 😉

    56. Har 3 små som hadde fått mye glede av pakken med 8 Spillet om Klatremus, 9 Spillkort Folk og røvere, 10 Abc og 123
      Tvi tvi ☺ Og ønsker dere en nyderlig sørlandsferie

    57. So flotte premiar! 🙂 Om vi skulle vere so heldige å vinne, hadde nr.3, 6 og 10 vert supre til minien vår 🙂

    58. Flotte premier 🙂 Vi er så heldige å bo bare en halvtimes kjøring fra Dyreparken,og har vært på vår tradisjonelle,årlige barnbarndag der allerede i år. Det er bare å glede seg for dere !-!
      Skulle jeg bli den heldige,ønsker jeg meg aller mest pakke nr 3 🙂

    59. Gulvspill
      Lydbok
      og Spillet om…

      Eller pakke nr. 3 dersom vi skal velge en av de tre pakkene.

    60. Vi var i Dyreparken i forgårs, og det 3-åringen ikke kan få snakket nok om er Kardemomme by. Kan alle sangene på lydboka og vil leke Bastian og Kamomilla til stadighet! På tide å bli enda bedre kjent med Hakkebakkeskogen, så han er klar for et nytt besøk i Dyreparken når den nye delen står klar neste år 😉 Så til vår lille Egner-fan ønsker vi oss nr 3, 7 og 10! 🙂

    61. Så flott en premie. 🙂
      Om jeg skulle være heldig så vet jeg om en som hadde blitt glad for 🙂
      Nr 3 🙂 Gulvpuslespill. 🙂
      Nr 6 :)Lydbok folk og røvere i Kardemommeby
      Nr 10 🙂 Abc og 123

      Krysser fingrene og ønsker dere en videre fin sommer. 🙂
      Hilsen fra Monica 🙂

    62. Jeg ønsker meg 8,9,10 som jeg kan kose meg på tidlige morgener sammen med knerten og knirken:) God sommer fra oss på telttur:)

    63. Hei. Den Lille guttene hadde vært overlykkelig av å vinne 2,3 og 5. Vi krysser fingre. 🙂

    64. Så flotte premier! Ønsker Trepusle Hakkebakkeskogen, Gulvpusle Kardemommeby og ABC 123 – boken

    65. Om vi er en av de heldige ønsker vi oss 3,5 og 9. Bodde i Abra havn i fjor og må si at hele opplevelsen var magisk.

    66. Kaptein sabeltann hadde nok fenget her:) eller som eldsta på 6 sa når hun var liten, kabelsatan 😉

    67. Gleder meg til barna blir så store at de får utbytte av en tur til kaptein sabeltanns rike. Kardemommeby og sabeltann begynner og bli populære her i huset. 5,7 og 10 ønsker vi oss. 🙂

    68. Sammen med guttungen på 4 ønsker vi oss nr 3,6 og 10 om vi er den heldige! Flott giveaway! Ha en riktig fin sommer og sørlandstur;)

    69. Så heldig vinneren blir!:)
      Vi vil gjerne ønske oss nr 2, 5 og 6 til vår gutt på 3 år:)
      God tur til vakkert Sørlandet og kjempegøy park!!

    70. Jenta mi på 3 år hadde nok likt å fått nr 5,6 og 7 🙂 krysser fingrene 🙂

    71. Flotte premier! liker alle premiene, så det spiller ingen rolle 🙂
      Ha fortsatt en fin sommer!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg