En sjutimers biltur med fire barn i baksete.

Vi er igrunnen ganske vant med å kjøre bilturer med barna.
Med slekt og venner et stykke unna gjør vi rett som det er et par timer i bil uten å tenke stort over det.

Men de lengste turene krever sitt.
Siden sommerferien er i gang har vi lagt vår første ordentlig langtur i bil bak oss med alle fire i baksete.

Og la meg oppsummere turen gjennom vår fire år gamle minstefrøken.

  1. Er vi framme snart?
  2. Er det langt igjen?
  3. Hvorfor stopper vi nå?
  4. Hva er rødt lys? (jepp vi bor på bygda)
  5. Kan vi høre på Marcus og Martinus
  6. Skru opp!
  7. Jeg må tisse!
  8. Er vi framme snart?
  9. Mamma?
  10. Jeg må tisse
  11. Jeg er kvalm
  12. Jeg er sulten
  13. Er det langt igjen.
  14. Skru opp
  15. Skru ned
  16. Kan vi høre på Marcus og Martinus?
  17. Skru opp
  18. Jeg er tørst
  19. Jeg liker ikke vann
  20. Jeg søla
  21. Jeg må tisse
  22. Hvorfor er det skog her?
  23. Kan vi snu?
  24. Mamma?
  25. Jeg må tisse
  26. Kan vi høre på Marcus og Martinus?
  27. Skru opp
  28. Ikke ned
  29. Hvor er vi nå?
  30. Hvorfor det?
  31. Ikke se på meg!
  32. Mamma, Markus ser på meg!
  33. Ikke se på meg, det gjør vondt!
  34. Er det langt igjen?
  35. Mamma Markus ser ikke på meg, jeg er ensom
  36. Jonatan har bæsja
  37. Jeg er kvalm
  38. Markus kasta opp
  39. Hvorfor stopper vi?
  40. Jeg må tisse
  41. Mamma?
  42. Den er min, ikke se på den.
  43. Mamma, Markus ser på stolen min.
  44. Er vi framme snart?
  45. Jeg er sulten
  46. Kan jeg få en is.
  47. Jeg må på do
  48. Jeg er trøtt
  49. Kan dere være stille?
  50. Kan dere skru opp?
  51. Kan vi høre på Marcus og Martinus?
  52. Kan dere være stille?
  53. Mamma?
  54. Dere snakker sånn.
  55. Jeg vil ha rosa bil.
  56. Jeg liker ikke blå
  57. Jeg vil ha Elsa og Anna bil.
  58. Jeg vil snu
  59. Er vi fremme snart?
  60. Jeg må tisse
  61. Jeg har visst tissa.
  62. Hvorfor stopper vi?
  63. Mamma?
  64. Er det natta?
  65. Jeg vil ikke sove
  66. Jeg er trøtt
  67. Kan vi dra til Legoland?
  68. Er julenissen våken?
  69. Er vi fremme snart?
  70. Jeg vil ikke hjem.

 

Og merkelig nok, gleder vi oss til neste langtur i bil 😉

3 kommentarer
    1. Anbefaler å skrive ut reiseruta fra googlemap på kart. Sørg for så mange stedsnavn som mulig (skriv gjerne på for hånd om zoomen gjør at noen forsvinner). Da kan du alltid vise ungene (fra 3 års alder omtrent og opp) hvor man er, hvor langt man har kjørt og hvor langt det er igjen ? Hos oss har det vært veldig tilfredsstillende å få så konkret svar!
      Kjempefin kartøvelse også!!

    2. Hehe. Kjenner meg sånn igjen…Har kommet hjem fra en biltur på 12 timer… Mye stopping og tissepauser. Og kø med ledebil. Der var faktisk filminnspilling på veien med mye venting… Så da ble lunsjen gjort i bilen. Og så stoppet vi for å gå ut på fjellet. Men det var det for kaldt for ungene.
      Men det må jeg si….De var faktisk veldig tålmodig.. Det er langt for disse små i en trang bil med 6 passasjerer.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg