Banner du foran barna? Barn og banning

Det er kanskje det styggeste jeg ser og hører…
Et nydelig lite barn…som åpner munnen og sier
F#@N med et smil om munnen..
matildebanner
Og synet av den “stolte” småbarnforeldre ved siden av er kanskje ikke bedre heller.
Det er jo ingen tvil om hvor de har hørt og lært dette…. det både tenker og vet de fleste.
Det er ikke lett, å kontrolere orda som kommer ut av munnen
(snakker av erfaring…trønder som jeg er…(noe må en da få skylde på) )
banning-nert_OK_nett
Det er lett at det kommer en frase ut i det man dunker tåa borti bordbenet.
I det man mister den ferdigsmurte matpakken i gulvet…med feil ende ned…
I det man glemmer det man absolutt burde hatt med seg og må snu.
I det man søler kaffekoppen som var så inderlig nødvendig akkurat da..I det man… ja… det er vel lett uansett 😉
Men jeg har skjerpet meg, det er jo ikke pent å banne..
Og jeg vil ikke ha en søt liten treåring som raskt synker noen hakk i søthetsskalaen fordi han lirer fra seg noen saftige gloser lært av mamma..
Jeg har begynt med alternativ banning…såkalt “Barnevennlig banning”…
jeg sier ikke FAEN… jeg sier FAAArgeblyanter.. eller FAAAAntastisk..
eller FAAAderullan..
Jeg sier ikke HELVETE, men HEEEEELsesøster
Jeg fullfører med SVARTE banan….
Eller så blir det mye bokstavlyder..åååå FFFFFFFytti HHHHHHHHHH

cursing4


2 kommentarer
    1. Ikke bare bare nei… Her i huset høres det innimellom “kjøttkake med brunsaus” og er det riktig ille følger “ertestuing og potet” med i triaden.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg