Barna med på det meste.

Jammen er det ikke lørdag allerede.
Eller den er igrunnen nesten over.

Barna i seng, det tikker i peisen og jeg og kula ligger å slapper av på sofaen etter en vellfortjent dusj.

Stripes and a bump <3

Det er en ting jeg liker ekstra godt etter jeg ble mamma, det er igrunnen mye jeg liker, men en ting, som jeg overhode ikke tenkte over skulle bli en følge.

Man blir liksom litt ekstra fornøyd med å ha fått unnagjort, eller generelt gjort noe…sånn egentlig

Jeg mener, en hver småbarnsforeldre vet at det ikke alltid er bare bare å feks.. ja gjøre noe så enkelt som å handle med barn på slep.

Det var et gjøremål jeg igrunnen ikke ofret en tanke før, manglet jeg noe, så handlet jeg. punktum.

Men nå, føler jeg meg som en dronning om vi alle går ut av butikken temmelig fornøyde og med vettet i behold. Har vi unngått at noen har kollidert med handlekurven og ingen har lagt seg på gulvet mer enn en gang.

Barna kan ta fra meg motet, men samtidig et vanvittig pågangsmotet.
Jeg har lært og erfart og at alt går, kanskje ikke alltid slik du hadde tenkt, men alt går.

Barna kan igrunnen være med på det meste, bare man har nok tålmodighet i baklomma, og noen bestikkelser, kremt jeg mener selvsagt belønninger på veien.

Med fire i flokken, har vi god erfaring med å ha med barna på det meste.
Så lenge det ikke er farlig, skadelig eller forbudt for barn er de som regel med.

Denne lørdagen var proppfull fra vi stod opp, ingen av aktivitetene på lista var for eller til barna.
Her snakker vi om å rydde lageret på jobben, tømme et kjøkken og vaske klær.

og det, med tre på utsiden og en på innsiden. Ja og sleng på et slarkende bekken og lavt blodtrykk.

Men pågangsmotet var der, uten tvil!
Iallefall hos de voksne.

Planen var lagt, de to med mest energi skulle bli med pappa å rydde i lageret til nettbutikken vår. (www.kosmedkaos.no for de som er nysgjerrige)

mens mamma og minstemann skulle bli hjemme å vaske tøy og leke.

En dupp på minsten, bokskriving på mamma.

Lunsj når minstemann våknet og de andre kom hjem igjen.

Resten av dagen gikk med på å tømme kjøkkenet (fy søren så mye tull man samler på)

Bye bye til dette kjøkkenet, vi gleder oss såååå til det nye er oppe.

Og barna var med, til og fra, maste, lekte, krangla, bidro. ryddet, rota og forsvant igjen.

 

Men vi mestret, alt på to-do listen er strøket av.
Ja det ble til og med en dusj helt alene som bonus på mor (sånn apropo gjøremål man ikke ofret en tanke før)

 

Jeg er på dag 6 av 7 på min lille utfordring, fortalt dere litt om vår hverdag, hver dag.
På forskjellige måter, og uken har vært helt fantastisk.
Så moro å dele med dere og ikke minst alt dere deler med meg.
Det er så klisje å si, men dere aner ikke hvor mye dere betyr for meg. Alle øyeblikkene dere deler med meg på snap (idebankmamma) meldingene dere sender og epostene.

Jeg vil gjerne forklare, men det får bli i et eget innlegg.

Takk <3

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg