Barnas Uker på OBS.

//Samarbeid med OBS

Skole og barnehagestart er i gang over hele landet.

Hallo du HERRRRLIGE hverdag.
Det er godt med ferie, men jammen er det godt å jobbe seg inn mot litt faste rutiner og en vanlig hverdag igjen.

Det slår aldri feil, jeg får alltid en ekstra motivsjon over meg når skolestart kommer og høsten banker på døra. Nå skal det bli en ordnings! Og jeg får straks en listemani uten like.
making-a-list
Jeg tar et blikk over hele huset, klesskap, sko og kjøkkenskap, Hvordan ligger vi egentlig an til en hverdag fylt av ruskevær og hverdagsmiddager? Er kjøkkenskuffene klare til matpakker og raske middager mellom skole og fotballtrening?

Og har alle barna støvler og regntøy feks?

Jeg går gjennom økonomien, hvordan ligger vi ann nå som vi er passert halve året, har vi klart å spare det vi ønsker? Hvor kan vi isåfall stramme inn litt mer?

Det er ingentvil her i huset, vi bruker mere penger iløpet av sommeren, og en av pengeslukene er småhandlingen. Jeg tar som regel helt fri fra planlegging og listeskriving og vi er inne å handler nesten hver eneste dag på butikken, sånt blir det mye “raske med seg” handling av.

Kort oppsummert: DYRT.

De fleste er klar over at det lønner seg å handle på tilbud, enda mer lønnsomt er det å handle dagligvarer i en storhandel.

Man sparer ikke bare penger, men også tid.

Så når jeg har ermene oppbrettet og er klar for en frisk start (igjen) passer det YPPERLIG at OBS har barnas uker nå ved disse tider. Du finner kundeavis med oversikt over tilbud HER

Her finner vi ALT på samme sted, perfekt når vi har med oss fire små på shopping og vil helst bare få det unnagjort. I tillegg har de VELDIG gode tilbud nå, og da ikke på varer fra sommersesongen, men varer for kommende sesong. ULL, Goretexsko, regntøy og yttertøy generelt, osv osv 🙂
I tillegg til mange gode tilbud på det som skal i kjøkkenskuffen.

Få oversikt på skuffer og skap, frem med handlelisten, brett opp ermene og gjør noen gode kjøp.
Jeg har bladd i vår kundeavis og funnet masse god saker, vi skal blandt annet:

Gjøre skuffen klar til utallige tacofredager(og tirsdag..og kanskje onsdager…) med basisvarer.

Skjermbilde 2016-08-22 kl. 15.30.41

Fylle fryserene med geniale basics til raske hverdagsmiddager som wok og fiskepinner

Skjermbilde 2016-08-22 kl. 15.30.46

Det er jo lov å jukse litt og?

Skjermbilde 2016-08-22 kl. 19.26.35

En god dose med frukt og grønt til både mellommåltid mellom skole og middag og i matboksene.

healthy-family-with-vegetables

Også er det disse barna, som ALDRI slutter å vokse.
Nye gode støvler, vi velger Dockboots, disse er slitesterke, har god såle og tåler fint å brukes selv når grader kryper ned mot -5 til -10

collagedock

Regnvotter, disse er foret med fleece og holder på dager med sludd og rusk også.
Skjermbilde 2016-08-22 kl. 15.21.03

Fleecesett:

70223243841572

masse deilig ULL 🙂
collageull

I forbindelse med Barnas Uker er vi så heldige å få dele ut

et gavekort til verdi av 1000 kr!
happy-toddler-girl

 

Vi har trukket vinneren!
Gratulere så mye Ruth Alice Mæland

121 kommentarer
    1. Med tre små rasktvoksende som leker en del tøy i stykker hadde det vært supert å vinne. ? Veldig mye fint på OBS nå.

    2. Alene med to jenter på 3 og 7 år som vokser i rekordfart så et gavekort hadde kommet godt med ?

    3. Med en 1 åring som nettopo er startet i barnehagen og en 6 åring som er startet i første klasse er det mye vi trenger,dockboots til mistemann,sherrock til største,ull og regnklær til begge to… Det går enormt mye penger på høsten med barn i hus,så dette hadde kommet godt med

    4. Vi er heldige og har OBS i nærheten vi også,mye bra å finne der 🙂 Kjøper ofte kjøttdeig der på tilbud bl.a,og når man er så heldig å ha 6 barnebarn er det mye som frister på OBS !!
      Vi kjøpte senest flott politi-regnsett til barnbarnpjokken nå først i august,i fjor handlet jeg den gode Janus-ulla på tilbud til flere av barnebarna. Mye som frister for oss godt voksne også,så et gavekort her hadde jeg klart å “brenne” på null komma null ! 🙂
      Flott giveaway!-!

    5. Jeg kunne tenke meg å kjøpe DockBoots og masse deilig ull til høsten og vinteren??????

    6. Hvis vi er så heldige å vinne ønsker barna seg Vossatassar-ull. Og taco får vi aldri nok av 🙂

    7. Åå , jatakk! Hadde vært så utrolig godt å vunnet når jeg er arbeidsledig og ei jente som trenger full vintergarderobe!

    8. ull og støvler 🙂 trenge alltid ull, selv om jeg alltid tror vi har nok 😛

    9. Ja takk ? obs er en av favoritt butikkene mine når det gjelder klær, mange gode tilbud der ?? trenger ny vinterdress og vintersko til minstejenta ?

    10. Ull og dockboots kommer VELDIG godt med når 3 skolebarn skal kles opp. ?. Ikke alt som er lett å få til å gå opp som aleneforelder.

    11. Hadde vært supert å vinne som alenemor til en på snart 4 og ei på snart 8 år??

    12. Begge ungene trenger nye støvler ? minstemann på 3 mnd hadde hatt bruk for mer ull. Vokser så fort disse barna ?

    13. Vi har lyst på Janus ullsett, Navigare regnvotter, og masse mat fra Santa Maria og Findus!

    14. Med tvillinger som er begynt i 1.klasse ser jeg at jeg mangler DOCKBOOTS, REGNVOTTER og ULL så det hadde vært godt å vinne da det blir ekstra dyrt med dobbelt sett av alt .

    15. En ny stekepanne eller støvsuger hadde vært tingen.
      Vår er “brukt opp” nå etter oppussing.

    16. Mine trenger både ull, regnvotter, regntøy pluss støvler og innesko ? Med 4 barn hadde det kommet godt med å vunnet gavekort ?

    17. Ulltøy og dockboots hadde definitivt blitt med hjem iallefall, og de bøkene av Roald Dahl som vi ikke har fra før 🙂

    18. Dockboots, regnvotter, tacotilbehør, Toro bakeposer, Findusprodukter, hverdagsmat generelt og litt snacks??

    19. Hadde vært supert å vinne, har to som elsker å være ute i uansett vær 🙂

    20. Ville fylt på med mer ull fra Janus, samt ullsokka. Blir aldri nok når en bor i nord

    21. Goretex sko til mellomste gutt står på toppen av handlelisten her☺️

    22. Vi trenger støvler til minsten, ull til største, truser til største. Minstemann trenger sikkert fine ullklær han og. I tillegg så hadde det kommet godt med å kjøpe no mat da budsjettet om dagen er trangt. Håpe håpe

    23. Her i huset trengs det ull, uteklær i alle varianter, høst/vintersko og en del tøy for å ha inne også. Ikke lett når disse små skyter i været i løpet av sommeren.

    24. Mine tre gutter på 3 og 6 år og minstemann på ni mnd trenger alle sammen ull til vinteren. Er jo helt umulig å arve fra eldstemann for han sliter ut alt i en durabelig fart Så ja takk gjerne ?

    25. Sko, ull, fleece og yttertøy til eldste på snart 7 og ull til minste på 6,5 mnd:-) i tillegg til ny støvsuger og fylt opp tacolageret til fredagstacoen vi har hver uke:-)

    26. Jeg ville brukt pengene på å kjøpe ulltøy til barna! Og kanskje størstemann skulle fått seg nye sko 🙂

    27. Ja takk.. det ha vært supert. men ei på 3 uke å ei på 6år, går det masse klær førtia?

    28. Hadde brukt det på regnklær, ull å støvler til ho som nettopp har starta i bhg og storesøstra 🙂

    29. Fleece tøy? da lillegutt har atopisk eksem, regnvotter og Goretex viking fritidssko?

    30. Har en gutt med autismediagnose som tygger på
      Klærne sine så det er dyrt! Det her er
      Midt i blinken for oss. Har tre barn og det er
      Mye klær som
      Må kjøpes

    31. Handler ofte på Obs og er jo så deilig med masse tilbud! Jeg ville handlet brødmix, for det er kjempedeilig og lettvint å slenge sammen et nybakt brød på denne måten! Også ser jeg Roald Dahl bøkene på tilbud! Eeelsker Roald Dahl, så disse ville vi nok hamstret! 🙂
      Krysser fingrene! God helg!

    32. Med to barn i barnehagen er det ikkje tvil om at vi treng ull, godt Janus ull! Og avhengige av frukt og grønt som vi er, måtte vi ha handla det også. Det er banan og mango som friste mest frå avisa.
      Ungane elske havrepolarbrød og det hadde vore kjekt å sjå om eg hadde klart å lage ferdigmiks brød. Hadde også vore kjekt å kjøpt nye sko til ungan. Hadde fint klart å handle for over 1000 kroner ja.

    33. Jeg ville kjøpt nytt ullundertøy, ullsokker og cherrox i hvertfall til vår barnehagegutt?

    34. Gavekort på 1000kr hadde kommet veldig godt med når nytt regntøy og støvler skal kjøpes inn til to barn!

    35. Hadde kommet godt med når man har barn i vekst, som alltid trenger noe nytt

    36. Jeg hadde handlet Mat og ett sett med ulltøy til jentene mine? Det trenger de nå som vinteren står for tur.

    37. Ull er gull, og dock boots til begge barnehage-gutta i heimen! :):) Det hadde virkelig hjulpet på å vinne gavekort! *krysserfingre* 🙂

    38. Gore-tex overgangs sko, vintersko og ull til en fersk førsteklassing som har strekt seg i sommer! ?? og sikkert en hel del andre ting man trenger til en 1 klassing ?

    39. Hadde vært fantastisk om vi vant dette.. Økonomien raste for noen mnd siden her… Gubben leter etter jobb 24/7 uten napp:/ Mistet hele hovedinntekten vår.. Nå snur vi på hver eneste kr for å få det til å gå rundt… Fikk også ett barn i sommer som vokser grisefort ! Så hadde vi vunnet hadde vi brukt på nytt ytter tøy til størstemann , fyllt opp fryseren med middager å kjøpt ull plagg til minstemann ! *håperhåperhåper*

    40. Ungene trenger både ull og fleece til vinteren. Så hadde det vært kjekt med Denver nettbrett så jeg får ha mitt for meg selv.

    41. Ullklær og skotøy til lillemann på 1 år! Hadde kommet godt med til høst og vinterkulde?

    42. Ull er gull, og det skulle vi nok handlet mye av. I tillegg er det supert å storhandle matvarer slik at vi slipper å dra på butikken flere gang i uka, og får mer tid sammen på ettermiddagene. 🙂

    43. Ønsker veldig gjerne å vinne! Coop har masse gode tilbud, og nå som det er barnehagestart er det mye som trengs. Gutten vår trenger blant annet ull, dockboots,og regnvotter.

    44. Ja takk hadde vore supert og vonne så eg kone kjøpt ull, Dock boots og gode votter som tåler litt slaps og regn hadde vore supert og vonne te Barnehage gutten vår ??

    45. Har 5 barn, så hadde satt pris på gavekort så jeg kan få kjøpt ull. Det er en stor utgift med alt ull,i tillegg til alt av vinterklær ellers. 🙂

    46. Vi har fire små??Og alle trenger noe nytt. Regntøy, støvler, votter og ull ?
      Hadde kommet veeeldig godt med det gavekortet???

    47. Jeg ville kjøpt ullklær til arvingen, han vokser som ugress så her må nytt kjøpes inn! ☺

    48. Har 2 gutter som trenger både det ene og det andre… De sliter ut alt sim er? Trenger ulltøy, regntøy og fleeze?

    49. JAAA takk, veldig gjerne 🙂 Det hadde kommet godt med når høst-garderoben skal fylles opp for 2 😉

    50. JAAA takk, veldig gjerne 🙂 Det hadde kommet godt med når høst-garderoben skal fylles opp for 2 😉

    51. Åhhhh, det hadde blitt mye altså! Med 3 snupper i hus finnes det nok man må ha gitt ?
      Regnvotter, ull undertøy og ullsokker, frukt og grønt, og noen lure basic varer å ha i fryseren og skapet til de dagene det må gå kjapt, siden mannen jobber turnus og eg begynner studier kombinert med jobb om halvannen uke ???

    52. Som alenemor og ny student på universitet er budsjettet stramt. et gavekort komt godt med og ville da bli brukt på ull og nytt regntøy som jentungen trenger, samt handlet inn varer jeg ikke ellers kan unne oss

    53. Hvis jeg er den som blir trukket ut så hadde jeg ønsket å få kledd guttongen opp i ny ull i riktig størrelse. Da det har skjedd en del med lengden på beina hans i sommer så ingenting fra siste barnehagevinter passer.

    54. Ja takk, hadde vært hærlig å få fylt opp skapene til ungene til vinteren 😀

    55. Det hadde kommet godt med ja! Med to små i barnehage trengst det alltid en del nytt høst/vinterstid.
      Hadde brukt pengene på ulltøy, vinterskoene fra friends og nye docboots til storesøster som har vokst ut av sine gamle.

    56. Ull, ull, ull! Med fire barn som bor i ullundertøy gjennom vinteren, trengs det litt av det her i huset… 🙂

    57. Ja vi vil veldig gjerne vinne gave kort. Obs er supert når høsten står for tur og man har små troll.

    58. Her må vi handle dock boots og vinterstøvler, regnvotter, ullsett og strømpebukser med ull til Oscar på tre år! 😀

    59. Om jeg skulle være heldig å bli trukket ut, så hadde det blitt kjøpt inn nye ullklær til barnebarna fra Janus, samt nye støvler

    60. Vi trenger å fylle opp vinterskuffen med nytt ulltøy. Tvillingene har vokst i fra alt!
      Et gavekort hadde kommet veldig godt med ?

    61. Skulle gjerne hatt noen nye dockboots i hus, 3 gutter 🙂 🙂 🙂

    62. Alle tre barna trenger bla nye joggesko. Krysser fingrene for vinnerlykke 🙂

    63. Oppgradering av lillemanns vintergarderobe og da særlig superundertøy for de kløøøøøøøøør ikke ?
      Og det er så kjekt med vintermorgener som ikke starter med hyl og skrik ?

    64. Dockboots og diverse ull er førsteprioritert …og det var den tusenlappen… 🙂

    65. Gavekortet hadde fort gått på matinnkjøp (lager av tacoting var et godt tips!), men også litt Janus-ull til jentene ?

    66. Om jeg er så heldig og vinner gavekort..ville jeg ha kjøpt sko/støvler til sønnen min.. Han har nemlig trang for å kaste/grave ned/rote bort/ gjemme sko/støvler for tiden..!???(såå kjedelig)

    67. Barnebarna har vidt fått flaggstangfrø i sommer, så jeg vil sponse dem med ull og fleece om jeg vinner

    68. Om jeg hadde vunnet hadde jeg handlet bukser!! Med to superaktive gutter på 3 og 5 år går det ikke en uke uten at jeg oppdager nye hull på knærne, dette gjelder forøvrig regnbuksene og utebuksene også (sukk) , så hadde storhandlet bukser av alle slag 😉

    69. Det hadde nok gått til klær å diverse ting som 3.klassingen min trenger. Vi går mot høst og vinter og da er jo ull gull ? Viktig med riktig og god bekledning både på kropp og føtter?

    70. Hadde jeg vunnet hadde jeg uten tvil brukt pengene på ull til ungene!
      Det er noe vi ikke har mye av fordi det som regel er så dyrt at vi må ønske oss det i bursdag og julegaver for ungene istedenfor å kjøpe det selv. Vi prøver å spare opp så mye som mulig men ved barnehagestart er det mye mer enn bare klær som også må prioriteres 🙂
      Og så hadde jeg selvfølgelig hamstret med bleier! Det er virkelig en forbruksvare her hos oss!  
      Ønsker dere flotte Tacodager fremover 😉

    71. Ville handlet mat.. Og jeg trenger nye vintersko, ulltøy og fleece til min datter på 4 år.. Har vært uten noen form for inntekt i 14 måneder nå så jeg får ikle kjøpt noe nytt til henne ?

    72. Guttungen må nok ha noe påfyll i retning sko og ull utover høsten nå. ????

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg