Barnehageforberedelser – Merk alt, alltid! Vinneren trukket.

Denne er ikke Markus sin, ikke denne heller.

Jeg prøver så godt jeg kan å gå regelmessig gjennom hyllene til barna i barnehagen, og hver gang ligger det ett eller flere plagg som ikke tilhører mine barn i hyllen.

Hvem som eier det, vet igrunnen ingen. Så plagget fortsetter til neste plass.
Og er eieren heldig, finner det tillslut riktig hylle.

Det er mange plagg i en barnehage med 36 barn, jeg forventer overhode ikke at de som jobber i barnehagen skal ha oversikt over hvilke tøy som tilhører mine barn. Jeg skal være ærlig og si at jeg har heller ingen oversikt etterhvert som barnehageåret går hva slags plagg som ligger i hyllen til en hver tid.

Jeg gjør min jobb, jeg merker. Det gir ingen garanti for at plaggene våre ikke blir med noen andre hjem, men det er større sjans for at det finner tilbake.

Jeg har prøvd flere merkevarianter, tusj, stempel, en knappeløsning hvor man knepper fast en lapp og strykelapper.

Konklusjonen er, jeg vil ha det så enkelt som mulig.

Løsningen har i år blitt strykefrie merkelapper fra Askeladden.
De to eldste har selv fått lov til å være med å bestemme hvordan de skal se ut, og eldste har fått bestemme hva det skal stå på den.


De sitter på absolutt alt, og de sitter godt. Fargene holder seg også godt, vask etter vask.

Jeg klistrer også disse på klærne, men da på vaskelappen, der sitter de godt.

DSC09612

Før barnehagestart går jeg en runde, merker de fleste plagg jeg vet skal innom barnehagen, merker også drikkeflasker og matbokser.

DSC09611

 

Vi merker også eldstes ting og tøy, skolen er det enda større sjans for at ting forsvinner da det er sju åringen selv som har kontroll på det i hylla.

merkelapp
I samarbeid med navnelapper.no skal også en av dere få vinne et sett klassiske eller strykefrie navnelapper:

collageVi ønsker å gratulere:

Kaja Aspheim Olsen


Send en mail til [email protected] med adresse.

93 kommentarer

Siste innlegg