Barnehageforberedelser – Smartpack

Hvordan barnehager arrangerer og holder orden i skiftetøy er forskjellig.

I vår barnehage har de en kurv, en liten kurv oppe en hylle ved taket som vi kan fylle med det vi mener er nødvendig.
Barnehagen har noen retningslinjer og vil gjerne minst ha to skift tilgjengelig i kurven til en hver tid.

Jeg har flere ganger tenkt at dette må de bruke fryktelig lang tid, rote gjennom kurvene til de små og værre må det bli ettersom vinden blir kaldere og de trenger et plagg ekstra eller to før de tusler ut døren.

Vi har også flere ganger opplevd at barnehagen nevner de mangler noe, også ligger akkurat det de savner innimellom alt annet i kurven.

I tillegg krever den kurven mye av oss, vi har i skrivende stund to barnehagebarn og jeg hadde INGEN oversikt etter det hadde gått en uke eller to etter at jeg hadde fylt på kurven.

 

Når jeg skulle tømme kurven før ferien, innså jeg at det var fullstendig kaos i disse små rosa kurvene på hyllen.
Det var der alle strømpebuksene hadde tatt veien altså.

Jeg ville ha en bedre løsning til dette barnehageåret, jeg orket ikke det kaoset.
Så fant jeg redningen.

Smartpack.

DSC09677

Bente, en norsk småbarnsmamma opplevde akkurat dette kaoset jeg beskriver over. Men istede for å irritere seg, tok hun nevene fatt og fikset problemet, resultatet ble smartpack.

En lekker, smart og fantastisk sekk som er tiltenkt og tilpasset barnehagebruk. Men denne sekken har store potensialer og vil nok bli med på en reise eller to framover også.

Så hva er som gjorde at smartpack ble løsningen på vårt barnehagekaos da?
Smartpacken skiller seg ut ifra andre barnehagesekker. Istede for å åpnes fra topp og et stort rom, åpnes denne som et skap.
Men sollide hyller som er merket deles innholdet i sekken oversiktlig.

collage12

Vi ser umiddelbart om det mangler en bukse eller sokker, og om det er for mange strømpebukser.
De som jobber i barnehagen ser med en gang om vi har det vi skal og om det skal være der er der.

Smartpacken er stor og rommer mye, det er ikke en sekk som barna selv kan bære til og fra barnehagen. Den er laget etter standarmål på garderobene til barnehagen og skal dermed passe inn både de som har båser med skillevegger eller bare de som har rekker med kroker.Og med hempe øverst og bak på “ryggen” kan den henges opp på de fleste løsningen. Vi henger den ifra hempen øverst.

DSC09685

Vi bruker smartpacken som et skap i barnehagen, med magneter lukkes og åpnes skapet lett både av små og store hender. Der henger den og blir med hjem ved ferier, sesongskifter hvor hyller og merker må byttes ut og noen fredager hvor det er behov for å friske opp innholdet litt i sekken.

collage23

Når jeg så sekken var det første jeg tenkte, ja men hva med alt som jeg ikke får brettet fint sammen til å passe i hyllene, som dresser, regntøy, støvler osv. Jammen har ikke Bente tenkt på det også, så bak sekken er det et skjult rom som gjør sekken enda større og har rom nok til en vinterdress og regntøy.

collage

Barnehagen sendte før med vått og møkkete tøy med plastikkposer, jeg tørr ikke tenke på hvor mange slike plastikkposer det går om dagen, vi fylte jo nesten opp en halv dunk med disse iløpet av måneden på våre to.

Men ikke nå lengre, med smartpacken følger det nemlig med en stor og god snørepose som holder på all fuktighet. Denne har plass til skiftetøy og kan brukes igjen og igjen og igjen.

DSC09680

Sekken er sollid og laget med vannavstøtende materiale slik at ikke fukt trekker inn i tøyet ved frakt.
God glidelås som glir lett og alle hemper på stropper osv er av metall.
Den har 2 års garanti, denne sekken tåler en SKIKKELIG barnehagehverdag.

collagekonk

Vi har trukket vinnderen.
Vi gratulerer
Linn Anett Olsen


Bente (damen bak dette geniale produktet) er superfornøyd med deltagelsen på vår konkurranse
Hun slår på stortrommen og gir deg en super premie
Du har vunnet en Smartpack Ekslusiv tricolor
full pakke med andre ord!

Send oss adressen din til [email protected]

Pssst: Om du ønsker deg en slik sekk for dette semesteret bør
du ikke vente stort lengre, lageret er nemlig straks tomt for
denne omgang! Smartpack kan kjøpes HER

 

//Skrevet i samarbeid med smartpack

 

654 kommentarer

Siste innlegg