Barnerominspirasjon – Gutterommet

Vi har tidligere pusset opp jenterommet til vesla, nå er det mellomstemann sin tur.

Å pusse opp barnerom er noe av det morsomte jeg vet, man kan leke seg med former, farger og fantasi.
I tillegg må den kreative hjernehalvdelen møte den praktiske. Ting må være funksjonabelt, vokse med barnet og ikke minst være håndterlig for barnet.

Jeg bruker mye nett for å søke inspirasjon. Vi har en liten pirat av en fireåring og det frister selvfølgelig veldig å lage et skikkelig temarom. Valget har falt på å ha små hint og detaljer med sjørøver. Så er det ikke så farlig om han skifter interesse om noen måneder.

Jeg har funnet så mye fint i min søken etter gutterom, så her deler jeg mine favoritter med dere:

1. Tapetstrimler fra Djeco.
tapet

2. Dyrehoder.
Denne trenden måtte jeg tygge litt på, men nå synes jeg det er en herlig og morsom detalj på barnerommet.
Det finnes uendelig mange varianter og forskjellige dyr om man bare søker litt.

3.  Lyslenke 
Jeg liker disse lysballene godt, og denne lyslenken fra jaBaDaBaDo har en herlige detaljer til gutterommet.
91-1020

4. Gulvetepper fra KidsConsept.
Gulvteppene fra KidsConsept er myke og gode. Fin plass å leke på og gir barnerommet en ekstra piff.
gulvtepper

5. Hyller fra Djecos
Disse hyllene hos sprell.no er rett og slett magisk flotte.
djecoshyller

6. Walltastic bildetapet.
Jeg ser for meg at om barna får bestemme selv, så hadde en slik vegg vært drømmen.

walltastic

7. Nattlampe for mørkredde tøffinger.
Denne lampen har mellomste i dag. Den er rett og slett genial. Tøff rød liten bil som kan lekes med på dagtid og som
beskytter en liten superhelt om natten. I mørke rom lager den stjernehimmel.
cars_nattlampe48. Stuvaserien fra IKEA.
God plass, fargerik, enkel og passe høyde. Spør du meg så er STUVA hos IKEA perfekt til gutterommet.
stuva-oppbevaringskombinasjon-m-benk__0111852_PE262921_S4

 

 

9. Turboserien fra KidsConsept.
H
erlige søte detaljer for gutter som liker fart og spenning.

turbo

 

 

10. Plakater.
Katrine lager de herligste plakatene, også til gutterom.
flottefruer11. Hyller.
Disse kvadratiske hyllene har flere bruksområder og man kan plassere ting både inni og oppå og finnes i flere farger og varianter.
vegghylle-3stk-blatoner (1)

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg