Boblene som overdøver alt.

Vi er inne i den 6. av 12 retter og stemningen er godt på vei oppover.

Dette har vi gledet oss lenge til og endelig er kvelden her.
Det skåles, synges og latteren sitter løst.
For 1,5 time siden tok jeg nervøst meg meg kula og dro på fest… hvordan skulle dette gå?
14923870_10157642861470641_1570107403_o

Vi snakker om jobb, om oss selv og om andre.

Jeg sitter på bord med 3 damer rundt meg jeg ikke kjente, iløpet av tredje rett kjente vi hverandre bedre, iløpet av 6 var vi blitt venner og nå som den  8. er på bordet,  er vi i ferd med å skape minner sammen som vi alltid kommer til å huske.

For det er en kveld å huske dette, pyntet juletre og nå sitter vi ved et julebord med mange mennesker jeg ikke hadde snakket med, men respekterte . Nå kjenner jeg de også. Ikke bare ved navn men også som person.
14881282_10157642861485641_480345220_o
Vinglassene løftes rett som det er, det er mye å feire, mye å skåle for.
Stemningen stiger, det samme gjør lydnivået.

Idet vi venter på desserten er folket klar for fest. bakgrunnsmusikken med Michael Buble sklir over til Mariah Careys All i want for christmas og musikken er ikke lengre i bakgrunnen.

Musikken leder, mens samtalene prøver å jobbe seg over.
Har man noen ord å dele, må man ROPE de over til sidemannen.

De som har minst et glass vin til hvert øre ser ut til å trives med det. Mens jeg som sitter med en liten kul på magen sliter med å henge med.

Men så skjer det, det som får hele festen til å stivne.
Det som får alt rundt til å gå i slowmotion og bli helt helt uviktig.

Der er du… og jeg er helt sikker.
Lenge har jeg kjent på det, vært usikker på om det var luft eller bare ønsketenking.

Men midt i festens høydepunkt trår du til for fult.

Her er jeg mamma…
Og jeg er i ferd med å bli sterk, takk for styrken du har gitt meg så langt.

Hånden min søker magen, blikket og hjertet også.
Plutselig, blandt nye venner går det hele opp for meg.

Jeg skal få oppleve dette igjen, bære frem et nytt medlem i familien.
Vokse et liv i magen.

Midt i støyen triller en takknemlig tåre ned kinnet.

Boble på boble sprekker i magen og jeg opplever en liten evighet av livstegn fra magen.

Boblene med brutt med en skål. Nabodamen omfavner meg og ber meg skåle med.
Jeg løfter glasset med boblevann og skåler mens jeg tørker tåren.

Jeg skåler for nye venner, livet og spiren i magen.

SKÅL!

4 kommentarer
    1. Kom en tåre i øyekroken her og! Du skriver så fint. ?
      Jeg håper jeg får oppleve det samme en gang til. Må bare få mannen med på at 3 er tallet for oss ?
      Kos deg med den lille spiren din ??

    2. Åhh Nina! Så utrolig hyggelig å lese!
      Du skriver så fint!

      Takk for en hyggelig dag/kveld.
      Gleder meg til neste gang <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg