En dag med kamera på slep

I senhøst hadde vi en hyggelig kar med kamera på slep i forbindelse med et prosjekt for det fine distriktet vi bor i.
Hadeland.
At vi er en A3 familie er vi klar over.
Ikke bare har vi fem små som fyller huset med liv og røre, men vi har også alternative jobber.
Begge er vi selvstendige grundere som er på jobb når vi selv vil…. ha ha ha .. jeg mener selvsagt hele tiden 😉
Men hvordan er en typisk dag hos oss?
Hva gjør vi?
Slik det er nå er iallefall en ting sikkert, vi er MYE sammen.
med to små blir vi avhengige av å samarbeide og ikke minst avlaste hverandre.
Alle bidrar.
Mange spør oss, hvordan det er, å være oss.
og svaret synes jeg det er vanskelig å gi, for jeg vet jo ikke om noe annet 😉
Men, jeg spurte kameramannen pent, om han kunne klippe sammen noen av klippene så de kunne vise litt hva han fanget opp i løpet av en dag.
Vi snakker mamma og pappa som jobber i omgivelser med liv i, henting av unger, uteliv, lek, søskenkjærlighet, nettbutikk, og et aldri så lite maskineri som er avhengig av alle biter for å gå som smurt.
Og her, får du 1,5 minutt av en helt vanlig dag hos oss:

3 kommentarer
    1. Hei, det ser ut som dere har det veldig fint og men hektisk. Hva tenker du om dette med samspill når dere jobber “hele tiden” mens dere er med barna? I hvilken alder tror du barna skjønner at du jobber? Tror du de kan føle seg “oversett” når de opplever så mye skjerm og telefon-bruk og er du bevisst på å koble helt av innimellom?
      Jeg spør fordi jeg selv jobber endel frilans og opplever at babyen min hele tiden skal ha kontakt hvis jeg sitter foran en skjerm, i motsetning til hvis jeg gjør praktiske ting. Akkurat som hun forstår det mer, eller kanskje jeg er mer tilgjengelig med blikk og stemme når jeg rydder kjøkkenet for eks.
      https://sykepleien.no/forskning/2017/09/mobilbruk-kan-skade-samspillet-med-barn
      Har du forresten hørt Foreldrerådets podcast om “klengete” barn? Mener å ha lest at du har en veldig kontaktsøkende baby. Anbefales iallefall 🙂

    2. Det er selvfølgelig ikke slik at vi jobber HELE tiden.
      Men det jeg mente er at jeg ikke jobber 8-16, men kanskje fra 09-14 og fra 19-23 feks.
      Men at vi i likhet med mange andre bruker skjerm for mye er det ingen tvil om.
      Derfor har vi innført et glippe etter middag uten skjerm rett og slett for å ha samspill. og null mobil og skjerm under måltider osv. Jeg har blitt mer og mer bevisst på å koble av, og da ordentlig, med telefonen på flymodus faktisk.
      Oda, kontaktsøkende? Hmm, hun er en sosial frøken ja 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg