Det blir kjøkken før jul.

Så skjer det jammen meg igjen, vi pusser opp kjøkken.
Det er helt ok å være ørlitt dreven i faget merker jeg. Vi vet hva som skal til. Likevel er dette et helt nytt kjøkken så det blir jo liksom ikke det samme allikevel.
Men prosessen er lik.
Vi skal rive vegg, ha nye flater på tak og vegg og vi må ha opp nye kurser for strøm her og der.
Og i likhet med sist, ender vi jammen meg opp med et Ikea kjøkken denne gangen også.
Det er flere årsaker til det.
Men den aller største er at vi var SÅ fornøyd med hvor glatt hele prosessen gikk med IKEA og ikke minst servicen vi fikk.
Vi velger å få kjøkkenet plukket fraktet og montert.
Og selv med de dyreste hvitevarer, all inventar i skuffer, belysning og automatisk åpner ved søppel, plukking, levering og montering matcher de prisen til feks Epoq som kun tilba oss selve kjøkkenet uten hvitevarer og inventar.
Og da blir ikke akkurat valget vanskelig å ta 😉

Vi ELSKET frontene på vårt tidligere kjøkken og var fem millimeter unna å velge akkurat samme kjøkken.
Men vi ble til slutt begge enige om at vi måtte driste oss til å gjøre litt forandringer.
Vi tar ikke det største steget derimot, vi velger samme fronter, Voxtorp, men stede for valnøtt lander vi på matt hvit.
Årsaken til at vi likte Voxtorp var flere men at de var superenkle å rengjøre var kanskje det trumfet høyest.
Det er kanskje litt andre ting å tenke på når en XXL familie skal planlegge kjøkken.
Vi trenger PLASS, praktiske løsninger og ikke minst gode løsninger til oss som er så mange.

 
Jeg vil ha et kjøkken alle kan bruke, med løsninger som også passer barna.
Mange skuffer som er lett tilgjengelig gjør at jeg enklere kan delegere arbeidsoppgaver og ikke minst at de kan klare å utføre enkle oppgaver selv.
Jeg ønsker masse oversiktlig benkeplater så vi kan være mange som jobber sammen.
Derfor har jeg valgt ekstra stor benkeplate på øya (du ser den stikker litt ut) og ingen overskap for full utnyttelse av benkeplaten langs veggen.

Det blir skuffer på utsiden av øya, som skal fylles med glass og tallerkener så det blir enkelt og raskt å dekke på bordet som vil stå rett ved.
Vi åpner opp og får en stue og kjøkken som blir ett rom.
Nok en gang velger jeg en platetopp hvor jeg står vend utover resten av rommet og det er virkelig gull verdt når man har en ungeflokk å holde øye med også.
Kjøkkenet er stort, hele 7 meter bredt.
så her blir det mer enn nok plass for flere til å drive samtidig.
Langs veggen ved vinduet er det fokus på store skuffer, stor vask og to herlige oppvaskmaskiner.
OH yes!!
vi har også valgt xl koketopp, to komfyrer (en med pyrolyse og damp og en med mikro funksjon) og to store kjøleskap med frysedel.
Dette MÅ jo bare bli bra?

 
Vi stod mellom valget å kjøre på nå eller vente til over nyttår og jeg kjenner med hele meg at det siste jeg vill ha er huset fult av fremmede menn midt i tjukkeste babytiden. Så da kjører vi på da.
kjøkkenet leveres 6. november og monteres 12.
HERREGUUUUD SOM JEG GLEDER MEG.

2 kommentarer
    1. For et drømmekjøkken 😍 Jeg elsker benkeplate uten overskap. Blir mye åpnere når man skal jobbe der 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg