Det er ikke alltid jeg vet hva jeg skal svare.

Noen ganger blir jeg virkelig tatt på sengen.
Merkelig uttrykk forøvrig. Tatt på sengen er jeg jo blitt, men er ikke helt det jeg skal snakke om nå 😉
Eller, på en måte er det jo det. eller..
La meg ta det fra begynnelsen.
Når man velger å ikke leve som alle andre møter man støtt og stadig på kommentarer og meninger om både det ene og det andre.
For meg er det for så vidt forståelig på et vis. Det er klart mennesker både blir nysgjerrige å skeptiske på andre som velger å ta andre valg.

Noen er oppriktig interessert, andre skeptiske. Setter ofte seg selv i mine sko og konkluderer med at det er uforståelig at jeg og vi klarer det vi gjør, fordi de selv ikke hadde klart det. Og det er klart det både blir kommentarer og spørsmål av det. De fleste har jeg hørt før og det er lite som overrasker meg, men her om dagen, ble jeg tatt på sengen, blåst av banen, eller jah rett og slett målløs om du vil, og tro du meg…det er ikke ofte 😉
En hyggelig dame kommer innom butikken og vi finner tonen raskt.
Prater løst og ledig om hennes lille som ligger å sover i bilstolen å sover mens hun plukker med seg litt fra hyllene.
Vi er begge enige om at den første tiden med baby kan være tøff og at vi snakker for lite om det.
Hun gløtter ned på magen min og spør meg om jeg er klar over hva som venter meg.

Åhh jo da jeg er jo på en måte det sier jeg mens jeg stryker meg over kula som er 24 uker gammel.
Dette er sjettemann så jeg vet godt hva som venter, sier jeg og prøver å le litt.
Jeg merker jo at jeg både gruer meg og gleder meg.
Sjette !!?

Hun blir stående å måpe og titter regelmessig ned på den sovende bylten i bilstolen.
Det hadde jeg aldri orket sier hun.
he he nei, det er jo ikke for alle spøker jeg tilbake.
Hun forteller litt om seg og sin situasjon som forklarer det hele.
To ulike fedre og annenhver helg her og der. Mye kjøring frem og tilbake.
En seksåring som sliter med å falle til ro og mye å ta hensyn til.
Jeg forstår henne godt.
Jeg slipper nok litt unna der sier jeg, siden det er med samme mann.
Samme mann??
Hun måper nå enda mer enn sist.
Samme mann på alle barna?
He he ja, det er det jammen, sier jeg og blir litt forundret over at hun nærmest reagerer mer på det enn antall barn.
Det blir en pinlig stillhet før hun lener seg over disken, rynker på nesen og sier..
Ekke det litt kjedelig a? 
 

11 kommentarer
    1. Hehe får også litt sånn måpende svar når jeg nevner 4 barn med samme mann🙈😅😂

    2. Hahaha!
      Mamma fikk også spørsmål om det virkelig var samme mannnen da attpåklatten kom ti år etter forrige 😜 hun ble sint, for hallo, selvfølgelig var det det!

    3. Ha, ha, ha.. Folk altså! Vi venter nr 5 og det blir rett under 10år mellom nr 4 og 5. Fikk følgende kommentar av kjentfolk: “Gratulerer da, imponert over at det er samma mann!”

    4. Ha ha ha dagens latter 😂 så misunnelig fordi du slipper forholde deg til flere fedre, jeg da. Så vidunderlig heldig du er.

    5. Hehe, kjenner meg igjen i den hver gang jeg sier at jeg har fire søsken!
      Ikke sjeldent responsen blir noe ala dette:
      “Hvor mange søsken har du?”
      “Fire, hva med deg?”
      “Oi, har du fire søsken? Med forskjellige foreldre da?”
      “Ja, det stemmer, men med samme foreldre!”
      ” Oi! Så ingen halvsøsken eller stesøsken?”
      “Nei, ikke som jeg vet om!”
      “Jøss! Er foreldrene dine fortsatt sammen?”
      “Ja, fortsatt sammen, vært gift i godt over 30 år!”
      Haha, det er herlig med mange søsken <3

    6. Haha! Det verste er at jeg føler av en eller annen grunn at det er mer akseptert å få flere barn, dvs tre eller fler, med ulike fedre enn det er å få flere med samme mann?? Mulig det bare er jeg som føler det sånn, altså, men jeg undrer meg på om «lappeteppe»-familier er mer sosialt akseptert enn de som velger å være en storfamilie? Kun et spørsmål😉

    7. Hahhaha jeg må bare le. Altså først å fremst måten du skriver. På er bare gøy😄 du å dine jeg digger dere bare.
      Der ser man litt den store problematikken idag. Folk får barn å kjeder seg å går fra hverandre. Altså ikke alle situasjoner er sånn mange som må gå fra hverandre og er i vanskelige situasjoner. Men å vente 6 barn med samme mann det kan da ikke være kjedelig, for meg høres det utrolig spennende ut:) der har det nok mer gøy en. Mange av oss andre. Jeg har fire barn med samme mann å la oss nå bare si. Det EKKE kjedelig 😜😜😜😜

    8. Trøsten er at det er flere sånne kjedelige.;) Rakk ikke å bytte ut mannen før attpåklatten kom engang, jeg. Kjedelig altså.

    9. Merkelig, eg syns ikkje det er så lenge sidan folk reagerte på at barna hadde ulike fedre.
      Må vel innrømme at eg er kjempe imponert over deg som klare så mange graviditeter, du må ha ein kropp som klare det utruligste sidan du hive deg på ein sjette gang med det. Dåke er gode!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg