Det er lov, å angre seg litt..

Det er lov, å angre seg litt
Når man ikke kan huske sist man sov mer enn 2 timer sammenhengende

Det er lov, å angre seg litt
Når man knapt rekker å tisse ferdig før den første krangelen er i gang.

Det er lov, å angre seg litt
når man har buksen full av leverpostei-håndavtrykk, en Tskjorte med gulp på skuldra og et gulv fult av brødskive fordi mini skulle klare selv.

Det er lov, å angre seg litt
Når man hører ordet MAMMA for 65324 gang og dagen er ikke engang halveis.

Det er lov, å angre seg litt
når mini skriker så tårene spruter fordi du delte brødskiven i 2, han ombestemte seg jo!

Det er lov, å angre seg litt
Når peppa gris ruller over skjermen i samme episoden som i går, og dagen før og dagen før og dagen før fortid et er den eneste mini vil se.

Det er lov, å angre seg litt
når mini står å stamper i gangen med furteleppe fordi han vil ut men nekter å ha på sko.

Det er lov, å angre seg litt
Når du oppdager at bleien er lekk og mini har lekkasje helt opp til nakken.

Det er lov, å angre seg litt
når mini finner siste gir og det i ditt hode burde vært leggetid for 10 minutter siden.

Det er lov, å angre seg litt
når mini bestemmer seg for å holde kvelden lang, med ul og tut og krokodilletårer.

Det er lov, å angre seg litt
når dagen starter før fuglene fiser og du nøyt egentiden litt for lenge.

Det er lov, å være uendelig forelsket og ufattelig sliten på samme tid.

Det er lov, å være skikkelig stolt, og motløs samtidig.

Det er lov å elske så det gjør vondt, samtidig som du lengter etter egentid.

Det er lov å være full av kjærlighet, selv om du føler deg helt tom.

Det er lov, å angre litt
hver eneste dag.

Det går fint jeg lover, det går fint.

16 kommentarer
    1. Å, så sant, så sant!! Det ER lov å kjenne på de litt kjipe følelsene uten å måtte ha dårlig samvittighet!

      Jeg tror oppriktig at det å innse mine egne begrensninger hva gjelder tålmodighet og pedagogiske evner gjør meg til en bedre mamma – og på veien lærer jeg barna mine at selv «supermamma» kan bli drittlei å ha behov for egentid og pauser. For hvordan skal barna mine lære seg at de må ta vare på seg selv og sine egne grenser om ikke jeg, som deres største forbilde klarer det selv?

      En gjør bare sitt beste, og om det noen ganger ikke er godt nok så får en bare akseptere at en ikke alltid strekker til og gjerne skulle byttet ut en unge eller tre med noen timer for seg selv i blant.

      TAKK for at du sier det høyt, Nina!!

    2. Denne kommer jeg til å lese om og om igjen. Hver gang jeg angrer meg bittelitt….. Som for tiden er sånn ca en gang om dagen… 🙈 #trassalder ❤️

    3. Takk💕 Tviholder tårene tilbake her jeg sitter på gulvet med en ni mnd gammel virvelvind, som ikke sover hverken på dagen eller natta, og som akkurat har lært seg å reise seg, men glemte at hun skulle lære seg å holde seg fast. Samtidig som jeg underviser 8 åringen på hjemmeskole pga forkjølelse. Og prøver å holde hodet over vann med husarbeid og matlaging på alt for få timer søvn🥱

    4. Dette traff sikkelig nå, kolikk unge på 6 uker i hus som nesten ikke sover. 1 på 8 som ikke er helt fornøyd med skolestart og en på 3 som ikke skjønner hvorfor lillebror ikke vil kose med hu.

    5. Takk ❤️ Nå renner tårene her ❤️ Takk for at du setter ord på det ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg