Dette er ikke bra.

//annonse Floradix

Nina, dette er ikke bra, Nina. Rett og slett ikke bra.

Hun tar en pause, en ubehagelig lang en. Før hun fortsetter.

Så dette må vi ta tak i, med en eneste gang.
Det er så ille Nina, at på mange måter er det et under at du står.

Jeg hadde jo vist det lenge, eller rettere sagt kjent på det.

Men jeg hadde laget meg mine egne årsaker og grunner.
Svimmel, nummen i hender og prikking i leppene, konstant trøtt/sliten.

Ikke rart egentlig, jeg hadde jo tross alt akkurat født, jeg nattammet, hadde flyttet med syv små,
åpnet butikk, altså jeg har mistet telling på ballene i lufta.

Klart kroppen sier ifra.

Jeg husker jeg snakket med mannen min om det, og det var han som fikk meg til å undersøke.
Det er klart du er sliten, sa han, men dette er noe mer.

Han hadde rett.

Det er ikke farlig men det er alvorlig fortsatte hun.
At du står oppreist hver dag er for meg et ørlite medisinsk under.
For du, kjære deg. Har ikke jern i kroppen.

Og jern, det er viktig. I det heletatt for å fungere.

Jern, er et mineral i kroppen som har som sin viktigste oppgave å sørge for at alle celler får oksygen.
og vi alle vet at uten mat og drikke og oksygen, duger helten ikke.

I tillegg er de viktige for bygging og opprettholding av muskler, konsentrasjonen og immunsystemet.

Altså, det sier seg selv at en syvbarnsmor, en hver mor bør og må ha et jernnivå innafor normalen.

La meg si, før du leser videre, for det bør du.
Er det lenge siden du sjekket verdiene i ditt eget blod, gjør det.

For din kropp, den fortjener å ha det bra. Og med for lite jern, vel da jobber den på høygir konstant.

For det er ikke uvanlig at vi kvinner og spesielt mødre har lave jernlagre, ikke så rart siden anbefalt mengde er 15 mg jern hver dag, og gjennomsnittet i norsk kosthold er 6 mg.
Men heldigvis har de færreste så lave som meg.
jeg hadde som sagt så lite at det knapt slo ut på blodprøven. De fant kun spor av jern.

Jeg endte opp med å få jern intravenøst. Kun som en boost, et løft, en god start.
Kall det hva du vil. Det var hverken behagelig eller noe jeg unner noen å gjøre.
Flere dager etterpå kranglet jeg med kroppen, men så begynte det å skje noe.
Nummenheten i fingrene ble bedre, prikkingen ble mindre i leppene og etterhvert følte jeg meg ikke
overkjørt av en buss i det morgenfuglene kvitret.

Verdiene er fortsatt lave, men nå jobber vi oss sakte men sikkert mot målet.

Og selv om jern er viktig for kroppen, er det neimen ikke lett å tilføye jern i kroppen.
Det er vanskelig for kroppen å ta opp, og det tærer ofte på mage og tarm.

Derfor begynte jeg å se etter alternativer, gode løsninger for magen og for en større sjans for gode resultateter.

Jeg anbefaler ingen å bruke google for heleproblematikk, det kan skremme unødvendig.
Men siden jeg hadde kartlagt min egen situasjon med lege, valgte jeg google for å finne gode erfaringer på jernpreparater.

Det var svært få.

men ett skilte seg ut.
Floradix.

Du har kanskje sett flasken i butikken? Jeg hadde, og trodde før det var gjødsel til planter. *flau*
Men det demret lett at jeg hadde drukket en slik flaske etter tidligere fødsler etter anbefaling av jordmødre på sykehuset.

Jeg tar Floradix ved frokost før morgensmoothie og før middag, 10 ml hver gang.
Smaken er frisk og god, og magen min, tåler denne.

 

Floradix er et flytende naturlig tilskudd. Tilskuddet har høy observeringsgrad, altså kroppen tar det lettere opp.
Resultatet er et tilskudd med mindre jern, mildere for magen, men likevel godt opptak.

Ved så høyt opptak som Floradix kan vise til (opptil 25%, til sammenligning  tar vi opp 10% av jern i kosten og de fleste jerntilskudd i pilleform tar vi opp ca 2-10%) Noe som også er forklaringen på magesmerter og forstoppelse ved inntak av tradisjonelle jernpreparater.

Vi er avhengig av jern for å holde oss i gang, faktisk er flere helseproblemer ofte relatert til jernmangel.
Dette er ikke for å skremme, men for å få deg til å ta vare på nettopp deg.

Ikke la det gå så langt som meg, sjekk verdiene dine.

Pssst Floradix får du kjøpt i dagligvare, apotek og helsekost.
Mer om produktet kan du lese her

 

3 kommentarer
    1. Vær litt obs spesielt hvis du har pollen allergi. Jeg vet om flere som har fått en allergisk reaksjon på Floradix, bla med puste problemer. Dette er ikke for å skremme deg ❤️
      Håper det virker for deg

    2. Jag har også slitt m lave jernnivåer fra og til siden 15 års alder. Har nå lært meg å sjekke dem jevnlig! Det er helt jævlig å ha lave nivåer. Går ikke bare ut over kroppen men også den psykiske helsen, noe som er dokumentert. Når jeg sist hadde lave nivåer slet m lavenivåer hadde jeg også m å bli gravid.

    3. JERNMANGEL
      Skyldes underliggende lav-gradig kronisk Epstein Barr virusinfeksjon. Virus er i lever, milt og ryggmarg og spiser på jern.
      Det viktigste ved jernmangel er å få virusmengden ned.
      ***
      Drikk 0,5l sellerijuice på tom mage hver morgen, det gjør godt for både jernmangel og tarmproblematikk.. 😉
      Tipper du både har hatt kyssesyken og streptokokker i tidligere alder, og det er disse virusene som tuller med kroppen din nå. De ligger i dvale i kroppen din og våkner til live når imunnsystemet er på bånn..
      Prøv å spise rent, masse rå grønnsaker og frukt…spesielt spirer og grønne blader.
      Hold deg unna meieriprodukter, gluten,oppdrettsfisk, soya,egg,msg,mais,tran og rapsolje så er du godt igang!

      Ta gjerne kontakt!

      Alt godt, Elisabeth

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg