Dette skal jeg ikke gjøre igjen…

Jaaa, så er det kanskje lørdag, og midt på dagen og tydeligvis har julerushet startet.
Jeg burde kanskje vist bedre.
Jeg vet ikke, det er mulig det var ammetåken som gjorde meg blind, eller optimisten i meg som tok overhånd. Totalt smeltehjerne er vel en god konklusjon.
Jeg så ingen grunn til at det vi gjorde var galskap.
Så klart vi kunne ta oss en tur på kjøpesenter med alle barna?
Ehhh nei, mer feil kan man vel strengt tatt ikke ta.
Det er fra nå av strengt forbudt å i det heletatt tenke på å ta med familien, hele familien, på kjøpesenter på en lørdag.
Det er nei nei nei og atter nei.

Jeg merket egentlig at pulsen var i ferd med å stige før vi hadde fått alle ungene ut av bilen.
Vi burde jo skjønt det når vi måtte råne rundt på parkeringsplassen i nesten 20 minutter for å i det hele
tatt finne en ledig parkeringsplass. Jeg burde tenkt klarere når jeg løftet ut snart toåringen som var overtrøtt, fem åringen med lavt blodsukker og 7 åring med maur i rompa.
Fem unger, småtrøtt mamma, stressa pappa og et STAPPfullt kjøpesenter.
Enhver med hjerneceller ser at DETTE er ikke noe å anbefale.
Vell, la meg oppsummere 3 timer for deg.
kl 12.33 bilen stopper på parkeringsplassen
kl 12.43 alle er ute og på vei til heisen.
kl 12.45 jeg spør om noen må på do – ingen melder seg.
Kl 12.47 vi passerer en do.
kl 12.49 5 åringen må på do.
kl 12.52 5 åringen nekter å tisse
kl 12.58 vi bestiller mat.
kl 13.10 vi får mat (jepp burgerking)
kl 13.12 en cola sølt utover gulvet
Kl 13.15 jeg står i kø for en ny cola
kl 13.17 Minstemor begynner å bli trøtt
kl 13.25 jeg har kastet i meg en burger og triller minstemor
kl  13.30 mannen ringer fordi 5 åringen har ledd så hun tisset på seg.
kl 13.35 jeg tar med meg 5 åringen på kappahl for å kjøpe ny bukse og truse.
kl 13.45 jeg står i kø på kappahl med en survete baby og en trist 5 åring.
kl 13.48 jeg står i kø på kappahl meden survete baby, trist 5 åring, hyper 2 åring som løper rundt med storesøster på 10 etter seg.
kl 13. 58 vi står i prøverommet og skifter tøy.
kl 13.59 jeg aner ikke hvor 2 åringen er
kl 14.03 vi finner 2 åringen med storesøsteren på slep.
kl 14.05 vi setter snuta mot toysRus
kl 14.07 vi aner ikke hvor 2 åringen er.
kl 14.08 vi finner 2åringen med storesøsteren på slep
kl 14.20 vi finner toysrus
kl 14.22 Vi aner ikke hvor 2 åringen er
kl 14.24 vi finner 2 åringen med storesøster på slep.
Kl 14.27 5 åringen har funnet 4 ting hun ønsker seg.
kl 14.35 5 åringen har funnet 14 ting hun ønsker seg
kl 14.42 7 åringen har forsvunnet inn i legohimmelen.
kl 14.43 2 åringen finner et batteridrevet tog man kan sitte på
kl14.44 2 åringen sitter på et batteridrevet tog man kan sitte på
kl 14.47 minstemor krever å få sove.
kl 14.48 vognen rugges intens mens jeg prøver å finne 2 åringen
kl 14.50 jeg finner to åringen på et batteridrevet tog man kan sitte på mens femåringen leker konduktør.
kl 14.53 7 åringen har funnet et trommesett
kl 14.55 5 åringen har funnet 36 ting hun ønsker seg.
kl 14.57 babyen sovner mens jeg titter på julegaver med eldstesøster.
kl 15.00 vi aner ikke hvor resten er.
kl 15.03 vi finner de på prøvekjøringsbanen for tråtraktorer og sparkesykler.
kl 15.05 5 åringen har funnet 43 ting hun ønsker seg.
kl 15.07 7 åringen er i nerf himmelen.
kl 15.08 vi aner ikke hvor 2 åringen er.
kl 15.09 ikke pappan heller.
kl 15.11 vi finner 2 åringen på hengeren til 7 åringen som trår en tråtraktor.
kl 15.23 jeg setter snuten mot utgangen.
kl 15.24 5 åringen nekter å gå mot utgangen.
kl 15.26 vi får overtalt henne til å bli med mot å få en lekekatalog på veien ut.
kl 15.27 vi oppdager at det er tomt for lekekataloger
kl 15.29 vi forlater åstedet med en skuffa femåring med en ønskeliste med 68 ting, en gutt som har fått ny legoinspirasjon, en to åring som absolutt burde sovet og en meget svett 10 åring, mamma med øresus og en pappa i sjokk.
 
Sa jeg, at vi ikke skulle gjøre dette igjen?
 

3 kommentarer
    1. Hhaha 🙂 i dag er faktisk første gang jeg har frivillig tatt med alle fire barna på shopping. Ungene var veeeeeldig engasjert i julepynten. Tror det er første turen ut på snart 2 år som inne bare har vært kjefting og grining ????

    2. Haha, nå måtte eg le!? Eg hadde med meg kun 2 ungar på butikken i dag, og eg sa det samme som deg “aldri meir”! Så lese eg innlegget ditt og tenke at min handletur var kanskje ikkje så ille allikavel?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg