Dette skjer til høsten!

Jeg ELSKER høsten.

Sånn skikkelig.

Og her, på Røros, kommer det små drypp av høst innimellom sommeren rett som det er.
Siden vi tok med oss pikkpakket vårt og flyttet har vi hatt alt fra 25 varme sommergrader, til 5 friske “smak av høst” grader.

Og jeg merker, at selv om det kanskje ikke gir umiddelbar sommerfølelse, synes jeg 10 grader er helt topp.
Det er noe med lufta som gir meg energi i den temperaturen.

I en lang periode nå, har vi gjort det samme.
Pakket opp og pakket ned.

Fult fokus på å samle sammen, pakke opp og prøve å få orden.

Vi har blitt gode på å leve i nuet kan du si, men jammen har jeg savnet noe der framme som jeg skikkelig ser frem til.
Det er klart, jeg gleder meg til hverdagen tar oss igjen her. Akkurat nå føles det som om vi bare er her på besøk.

Jeg har kjent litt på, det å gå i ring.
men plutselig kom det kastende over meg, på en deilig trilletur i 10 grader.
Fy søren jeg gleder meg til høsten.

Jeg gjør det.

Det er som et tåkeland der fremme.
Alt blir nytt, både for oss og for barna.

Ny skole, ny barnehage og ny hverdag for oss her hjemme.

En tid vi har lenge sett frem til.
Helt fra den dagen vi slo hammeren i bordet og bestemte oss for at vi ville noe annet med hverdagen vår.

En ny hverdag, med mer av det vi ønsker oss.
Mer tid med barna.

Men noe må vi jo også leve av?
Vi kan ikke leve på luft og kjærlighet.

Selv om man kanskje har lyst.

Vi har en plan, og jeg krysser alt jeg har for at det skal gå veien og vi klarer å ha et annerledes år med et roligere tempo.
Selv om livet med sju barn langt ifra er vanlig.

Det er to prosjekter vi har jobbet en stund med nå, i det skjulte

Før helgen avslørte og lanserte vi første prosjekt på snapchat

Julens minnebok. (skal fortelle mer om den senere)

Men det er jo ikke jul hele året?

Vårt siste prosjekt er et helårsprosjekt.
Et prosjekt som bygger opp under det som har gitt oss mye glede tidligere.
Og som gjør at vi kan huke av flere av punktene på vår liste av ønsker til ny hverdag.

– Mer tid med barna
– Dele mere inspirasjon
– Være mer kreativ
– Lære og mestre mer sammen som familie.

Vi åpner en ny nettbutikk, i en mindre skala enn tidligere og en annen drift.

Den fine gjengen som lager juleboka vår, skal også drifte nettbutikken vår.
De skal passe på alle tingene våre, pakke de, og sørge for at de kommer trygt frem til kundene våre.

Det jobbes innimellom alt nå.
Vi plukker ut varer, tester og styrer.
Planlegger og koser oss.

Navn og logo er på plass. Og spør du oss.
Sier den alt.

Så hva skjer til høsten?

Kort oppsummert.

Inspirasjon!
Du finner facebooksiden til prosjektet HER, og her vil det komme mer info etterhvert.

Masse lavterskel kreativt, som skal gi mestringsfølelse, lærdom og ikke minst kvalitetstid rundt bordet.

Vi gleder oss, sånn skikkelig til å fortelle dere mer.

Gjør du?

 

11 kommentarer
    1. Ja 🙂🙂🙂 gleder meg masse . Med en sønn på 7 år syntes jeg det kan være vanskelig å være kreativ. Var lettere før når hab var yngre .

    2. Høres kjempe spennende ut. Gleder meg også til høsten som deg. Er min favoritt tid. Alle de flotte fargene, koselig inne stunder foran peisen med kakao, tente lys og unger som kryper oppi fanget. Dekke til spisebordet med masse hobby saker og slipper kreativiteten løs.
      Jobben min krever mye av meg, dersom er det ekstra kjekt å få tid til å hygge seg sammen med barna der man er.
      Du er et beundringsverdig menneske og alt du gjør.

    3. Kan man følge på Instagram etterhvert denne nettbutikken deres også for de som ikke er på Facebook?

    4. Spennende tider!
      Kreativitet vokser jo mer vi bruker den!
      Ellers godt å se at dere kommer dere i orden – og så klart..
      oppstart i barnehage og skole er spenning til å ta å føle på!
      Lykke til med alt!

    5. Omg jaa 😍 Og boka e bestilt, og Gud som æ glede mæ 😍😍 Stå på dåkker hærlige menneskan. Heie på dåkker, og digge dåkker!!

    6. Lager dere en instaside også man kan følge? Har ikke facebook, sikkert flere som ikke har det:)

      Lykke til! Så spennende 🙂

    7. Så spennende 😊 jeg gleder meg også sykt mye til høsten. Da blir d mørkt om natten her i Nord-Norge, er litt slitsomt med sol om natten, sover ikke like godt.. Så er det bær og sopp i skogen, alt det nydelige vi kan lage med det <3

    8. Så spennende! Gleder meg til å følge med!
      Ps: “våg å være kreativ” eller “våg og vær kreativ”

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg