Donald – Anda som lærte meg å lese. Vinneren er trukket!

Se hvem som vant lenger ned i innlegget.

Jeg husker det veldig godt, følelsen jeg hadde hver tirsdag når mamma kom hjem fra storhandel.
Masse mat, påfyll i fruktskåla og ferskt brød til kveldsmat.
Men det aller aller beste var å krype under dyna, heeelt under dyna med lommelykten og lese et nytt Donald.
Vell, lese og lese. Jeg startet med å se meg gjennom Donald. Men etterhvert begynte jeg å stotre meg gjennom.
Jeg startet med lydeffektene
Krasj, BANG!, Svop, KliNsj, Svung, DUNK.
RRrrOOOaaaaAAAr, jeg husker jeg lo godt når jeg leste det.. for en gutt i klassen het nettopp det, Roar 😉
Etterhvert begynte jeg med vitsene og de spennende triksene til hakkespettene og pettersmart. Disse vekket interesset, men bildene fortalte ikke innholde nok så jeg “måtte” lese for å skjønne poenget.
Jeg kunne å lese før jeg begynte på skolen.
Så, 19 år etterpå. Har jeg ei frøken på fem år som viser kjempe interesse for bokstaver. Hun kan alle i alfabetet og spør støtt og stadig, “Hvilken lyd har den mamma?”
Jeg skjønner at hun er klar for å knekke koden. Det er veldig moro og koselig når vi sitter sammen å leser. Lesing var superstas.
Men så begynner hun på skolen. Og plutselig blir ikke lesing bare stas og moro, men plutselig noe man “må” gjøre, og målet er å bli bedre. Hun mistet plutselig motivasjonen..og det var et åååå neeei når hun så jeg tok fram boken for å sette i gang en lesestund.
Vår største fiende var Ipaden. Det hersens nettbrettet 😉
Jeg og mannen satt over kveldsmaten og diskuterte dette sammen med frøkena, spurte henne hvorfor det var så kjedelig å lese, svaret var “jeg blir jo aaaaldri ferdig”
Noe utålmodig er hun nok, men problemet var at hun stotret seg gjennom tekst med spennende innhold. Men teksten var for lang slik at hun ikke fikk med seg hverken innhold eller sammenheng.
Det er for lite bilder vettu, sier mannen.
Og det er her den vakre anda kommer inn i bilde igjen. Men i ny drakt.
Etter et raskt googlesøk kommer jeg over
DONALD JUNIOR.
132753_2
 
 
Et donaldblad laget til de som er i læringsfasen/nylig har lært seg å lese.
Med masse bildet, lite tekst og med store bokstaver.
628728634521076661742268
Vi introduserte bladet til vår leseleie frøken, og SOM jeg elsker den anda.
La meg sitere henne, “Mamma, jeg elsker å lese jeg når jeg ser dette bladet, jeg forstår alt.”
 
Jepp, det var det hun sa her om dagen, stolt og fornøyd med bladet under armen.
Hun hadde lest ut hele bladet, absolutt hele bladet.
Og det under teppe, med lommelykt 😉
 
Jeg har skrytt av bladet til alle jeg kjenner med barn i samme alder.
Bladet gir ikke bare leseglede, men også en god dose mestringsfølelse.
Og jeg er sååå glad for at jeg kan få lov til å gi en av dere et  6 mnd abonnement.
76124634559150819495432

Vi ønsker å Gratulere

Trude Bond
med abonnement på Donald Duck Junior.
 
Send oss adressen din på epost [email protected] så sender vi deg premien.
Tusen takk for alle som har deltatt. Er supermoro å arrangere konkurranser for dere!!
 
 
Kan jo også fortelle at bladet er å finne i appform også, sjekk HER 
 

88 kommentarer
    1. Det skal jeg (bestemor) vinne til Adam – skolegutt fra høsten:-) Da skal vi kose oss med bladet hver onsdag når det er “pannekake-kos” hos bestemor

    2. Ønsker å vinne det til de to eldste barna i huset 🙂 den ene har akkurat lært å lese og den andre skal snart begynne, så hadde vært helt supert for de begge 🙂

    3. Jeg ønsker å vinne det til firåringen som er veldig interessert i å skrive og så smått har begynnt å trekke sammen og lese småord. Høres helt supert ut, med korte, enkle, morsomme tekster.

    4. Hadde vært strålende til han som snart er skoleklar, men som ikke vil lese bøker! 🙂

    5. Gjett om jeg har lyst på! Har en sønn på 5 som starter på skolen til høsten. Han er kjempeinteressert i bokstaver og ord. Han har en storesøster som alltid har hatet å lese, så om vi kunne slippe å gå igjennom den prosessen en gang til, så hadde det vært GULL verdt!

    6. Til sønnen min som går i 1.klasse! Han har begynt å lese og elsker Donald

    7. Ønsker meg bladet til eldstejenta som liker tegneserier (mest donald) og skal begynne på skolen til høsten 🙂

    8. Er selv stor fan av Donald og ønsker å vinne dette til sønnen min 🙂

    9. Dette ville jeg vunnet til sønnen min på 5 som elsker å lese!

    10. Dere får spille “Til Donald” for henne, det er snuppa mi sin favorittsang! Hun er snart 5 år og står på stupet når det gjelder lesing og skolelæring, så har faktisk tenkt på et abonnement til henne… Men det hadde jo vært supert å vinne det 🙂

    11. Eldstemann går i 1.klassen nå og sliter med det samme som din datter. Leksebøkerne er ikke spennende nok og det som er spennende er for vanskelig pga for lange setninger… 🙁 nå skal nummer 2 begynne på skolen til høsten og han trenger noe som vil motivere han til å lære seg noen bokstaver til høsten. Han har jo fått med seg at leksebøkene er kjedelige, så hva er vitsen med å lære seg å lese da…? så her har jeg 2 karer som virkelig ville hatt glede av dette abonnementet. Jeg ante ikke at dette fantes. Det var jo utrolig flott og dette MÅ vi jo bare ha. 🙂 Som barn og ungdom kunne jeg de fleste donaldblad fra midten av 60-tallet og opp til midt på 90-tallet på rams. Jeg skulle vært på kvitt eller dobbelt. 😉 jeg gleder meg til å dele Donalds univers med mine unger. 😀

    12. Dette hadde vært topp for sønnen min! Han skal begynne på skolen til høsten, og har knukket lesekoden for snart et år siden. Han elsker å lese, men mister motet når det blir for mye tekst på en gang. Dette bladet hadde vært PERFEKT for ham

    13. Hadde vert topp for den lille 1.klassingen vi har hjemme som nettopp har lært å lese:-)

    14. Jeg vil gi det til min sønn som blir 5 nå straks, han er veldig opptatt av bokstavene. Donald er han jo allerede glad i, siden vi får det i posten en gang i uka 😉

    15. Ønsker og vinne dette til små guttene mest til storebror som blir 4 år til sommeren 🙂

    16. Ønsker å vinne dette til min 5 åring som iherdig forsøker å knekke lesekoden for tiden 🙂

    17. Dette ville vært perfekt for gutten vår som begynner i 1,klasse til høsten 🙂

    18. Jeg vil gjerne vinne til sønnen min som skal begynne på skolen til høsten, han er allerede veldig glad i bokstaver, bøker og ikke minst Donald 😉

    19. Hadde passet perfekt til han på sju! Elsker å lese selv og disse er ypperlige!

    20. Skolestarter MARI ønsker seg veldig et slikt, hennes storesøster ser frem til å tjuvlese dem 😉

    21. Ønsker å vinne til ei jente på 4.5 år som blir førskolebarn til høsten:)

    22. Håper på å vinne dette til tvillinggutane mine Sivert og Mikael som skal starte i 1.klasse til hausten!!

    23. Jeg ønsker å vinne dette til datteren min Victoria, som er 9 år. Hun elsker å lese tegneserier 🙂

    24. Min eldste på snart 4 har lært seg alle bokstavene og har veldig lyst til å lære seg å lese. Og Donald er jo bare fantastisk! Håper vi er heldig 😉

    25. Perfekt!! Har nylig abonnert på det vanlige Donald bladet, men det ble litt for avansert for våre to barn på 6 og 8 år. Men et slikt blad hadde jo vært midt i blinken!! 🙂 De elsker Donald. <3

    26. Ja det hadde vært supert til de to yngste våre på 6 og 9. Minsten har såvidt knekt koden enda han ennå går i barnehagen. Men skolejenta sliter med motivsjon, hun synes det er vanskelig, men Donald er fast lesestoff i senga.

    27. Jenta mi på3 ønsker så å lære å lese!! Staver bokstaver å prøver å trekke sammen

    28. Ynskjer å vinna til min snart 5 åring, som tykkjer det er spennande med både bokstavar og tegneserie

    29. Ønsker meg dette til femåringen vår som har lært seg å lese, vi strever også med å finne passende bøker… 🙂

    30. Jeg ønsker å vinne dette til min niese, som startet på skolen i høst og som trenger lesetrening med futt i! 😉

    31. Vi har en niese på fem år som er midt i spenningen med å lære seg å lese 🙂 dette bladet hadde vært midt i blinken for henne!! 😀

    32. Dette er noe vi helt klart ønsker oss 🙂 Har prøvd oss på “vanlig” Donald, men fant ut at ungene er litt for små til det enda.

    33. Jeg vil veldig gjerne at datteren vår Silje skal få et slikt abbonement.
      Hun ville elsket både bladene, og å lære å lese selv. 🙂

    34. Jeg ville gjerne vunnet et abo. til sønnen min som nettopp ble 5 år – han er veldig glad i å bli lest for og har sansen for Donald Duck og co. 🙂

    35. For et genialt blad! Dette abonnementet ville jeg gitt i gave til både guttungen vår og oss som foreldre. 😉
      Jeg har trykket liker via FB-knappen 🙂

    36. Jeg hadde virkelig likt å vinne dette. Min eldste har allerede abonnement på donaldpocket, og dette hadde passet ypperlig til yngstemann, som begynner på skolen til høsten.

    37. Hei
      Jeg ønsker å vinne til min datter på 3,5år, og meg selv. Da vil det bli Donald-lesing på kveldene fremover 🙂

    38. Ville vunnet det til mine 2 donaldfrelste barn:-) Så kunne minstemann overtatt det etterpå 😉

    39. Ååh, dette er noe vi absolutt ønsker å vinne. Har to gutter på snart 5 og 8 hvor eldstemann liker å lese høyt for lillebror. Til dette er jo Donald Duck junior helt perfekt!

    40. Dette hadde vært så perfekt å vinne til vår skolestarterfrøken. hun syns lesing er spennende og leser småord allerede. Donald er også stas, men litt for voksne historier. Donald junior høres midt i blinken ut 🙂

    41. Ja takk! Det hadde vært supert til førsteklassingen min. Tipper hun hadde fått den tirsdagsfølelen du skriver om. 🙂

    42. Jeg ønsker å vinne til guttene mine på 5 og 8 år. De ELSKER Donald!

    43. Til gutten min 🙂 selvom han er liten enda, kan jeg spare på bladene til interessen kommer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg