Dropp støttehjul – lær å sykle!

 

Se på meeeeg da mamma, se på meeeeg.

Mestringsfølelsen stråler ut av den vesle frøkena mens hun svinger elegant rundt svingen inn mot gårdsplassen vår og bena går som trommestikker.

De lyse lokkene blafrer under hjelmen og smilet er det største en fireåring kan smile.

Vi lar middag være middag, solen skinner og fuglene synger og akkurat nå er det ei på fire som er i ferd med å finne sykkelgleden.

Jeg husker selv følelsen når jeg innså at jeg tråkket alene, en lang lang periode med øving øving og atter øving gav endelig resultater.

At mamma hadde løpt av seg noen kilo var sikkert og visst, for balansen var ikke akkurat noe jeg fant lett.
Men evig takknemlig er jeg, for sykle det er jeg jammen glad for at jeg kan.

Da førstemann skulle lære seg å sykle i ungeflokken, brukte jeg samme taktikk som mamma, støttehjul en halv sesong, så av med de og på med joggeskoa.

Og jeg løøøøp, og jeg løøøp og jeg løøp.

Og jenta vinglet og vinglet og vinglet.

Balansen var ikke å finne.

Mens vi løp rundt og jeg kommanderte og hun vinglet, kom en pappa med en liten gutt på 3 år, ned bakken mot grusbanen vi var på. Gutten i racerfart, han syklet, alene!

Depositphotos_106982032_m-2015
Han rundet svingen og inn på plassen vi var på, og jeg oppdaget at sykkelen hans manglet pedaler!?
Istedefor brukte gutten bena og løp nærmest. I nedoverbakker trakk han bena opp og trillet.

Det tok ikke mange timer før jeg selv hadde bestilt en,

0029807_puky-balansesykkel-lr-1l-br-yellow_375

Og iløpet av to øvinger hadde vi funnet balansen, og dag fire syklet hun med pedaler.

Biker family silhouette , daddy and son at the beach at sunet.
Nr to fikk aldri støttehjul, han ble plassert rett på en løpesykkel, for han var eneste overgangen til pedaler at han måtte lære å bremse med pedalene og ikke bena 😉

Balansen faller automatisk på plass, de lærer seg å lene seg i svingene og føler sykkelens naturlige bevegelser. Så skal ditt barn lære å sykle, dropp støttehjul.

Det finnes mange varianter der ute, og det er så absolutt verdt å kjøpe en god balansesykkel med gode hjul og er de 3+ håndtere de også godt en håndbrems.

En sykkel som er god å håndtere og som gir sykkelglede.

Slik som min fireåring nå, hun startet faktisk med en løpetrehjulssykkel, og har nå arvet storebror løpesykkel på to hjul.

0029796_puky-pukylino-lovely-pink_375

PUKY er kvalitetssykler til barn ifra første stund.
Både tre hjul, løpesykler, sparkesykler og pedalsykler.

Smart design godt tilpasset barna, med god kvalitet og holdbarhet. Disse kan garantert gå i arv.

///Rabattkode fra mimmis.no

Og akkurat disse syklene er vi så heldige å få dele ut en rabattkode som gir 20% rabatt i tillegg til nå salgspris.

rabattpuky

Du finner utvalget HER Rabattkode er PukyBank (stor og liten bokstav er viktig, rabattkoden gjelder ut april)

4 kommentarer
    1. Jeg anbefaler virkelig løpesykkel/balansesykkel! Vår gutt fikk en Strider-sykkel (http://stridernordic.com/product/bikes/st-4.html) i ettårsgave, og det tok bare en dag eller to før han fant ut hvordan den skulle brukes. Genialt!
      Han brukte sykkelen inne de første månedene, siden det var vinter, men vi tok den ut da det ble vår. Sete og styre kan stilles mye i høyden, så sykkelen passer fremdeles fint nå som han er tre år, og den varer visstnok helt opp til 5-årsalderen.

    2. Gutten vår fikk balansesykkel i fjor da han var 2 år. Og nå, i en alder av 3 år og 3 mnd er det en meget stolt gutt som sykler som bare det på en vanlig sykkel med pedaler. Løpesykkel er flott for å trene balanse og koordinasjon, og noe vi virkelig anbefaler istedet for støttehjul 😀

    3. Hvilken type sykkel anbefaler dere til en 2 år gammel jente? Det er vårt første barn, og vi hadde egentlig tenkt å kjøpe trehjulssykkel, men nå er jeg usikker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg