Du er ganske irriterende..

Du er ganske irriterende..
Når du sjonglerer fire barn helt på egen hånd og er rolig som en ørn som bare henger i luften.
Ingen bykst, ingen bråe bevegelser, men en klokkeklar ro som gjør at det plutselig sitter fire barn i bilen med selene på.
Eller når du dag etter dag både kjører og henter i barnehagen uten å så mye som å sutre litt over det hele.
Eller når du spretter rundt uten hemninger og får fire små til å le så de nesten tisser på seg.
Og når du lager middag, og avslører at du både har skiftet på sengene og satt på to klesvask.
Jeg visste jo, at du var et kupp den gangen jeg måtte deg for snart 15 år siden, jeg var sikker på at om jeg slo opp snill eller omtenksom i ordboken var Jan-Anders en del av definisjonen.
Men at du skulle rocke min verden så mye som du gjør hadde jeg ikke sett for meg i min villeste fantasi.

For meg er du et forbilde, min bedre halvdel, uten deg føler jeg meg halv og fy søren så stolt jeg er over at du er pappan til min, til våre barn.
De sier du er flink, alle rundt meg.
Jeg må innrømme det provoserer meg, for er det noe jeg ikke vil kalle deg, så er det flink. Det er ikke i nærheten av å beskrive hva og hvem du er. Men derimot hengiven, ekte, snill, trygg, god, varm, omsorgsfull, hensynsfull og til å stole på.
Du bare gjør, og du er.
Du er en  fantastisk pappa, du er min kjære og beste venn.

Det er det du er.
 
Jeg vet ikke hvor eller hvem jeg hadde vært uten deg. Jeg var bare 17 år, men temmelig ivrig på å komme meg ut. En brokete fortid, mye snusk og mange arr. Du kom som en ridder, ridende på en hvit skinnende hest. Med utstrakte armer og et hjerte av gull. Aldri før hadde jeg opplevd en slik varme.
Jeg var vel en risikosport å satse på, men det gjorde du, med begge bena og fy søren så takknemlig jeg er for det.
Sammen er vi sterke, graverte vi inn i ringene våre den dagen vi sa ja.

Og det er akkurat det vi er.
Jeg kan vel trygt si, at det å ha fem barn er ikke for alle. Det kan til tider sammenlignes med risikosport. Så vidt man har tid til å puste før man igjen må dykke ned. Men med teamwork, ofring og giving (du vet hva jeg mener) god kommunikasjon og en vanvittig stor dose tålmodighet så går det.

Vi har mange travle stunder, men fy søren så mye fint vi har også.
Det er ikke mange hus som får glede av så mye barnelatter som vi har.
Sammen er vi sterke, men fy søren vi er rike også.

I dag[tps_footer][/tps_footer] er det din dag, du har bursdag.
Heldigvis får jeg hjelp til å feire deg i dag, 5 små (egenproduserte) soldater og huset fult av trøndere som hjelper meg å sette litt ekstra pris på deg.

Vi er uendelig glad i deg, og takknemlig for at du er pappan i vår familie.
DU er fantastisk, rett og slett.
Gratulere med dagen.
Jeg og vi elsker deg.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg