Sikre tegn på at du er småbarnsforeldre

Man tror man vet hva man begir seg ut på, men selv etter sju år som småbarnsmamma blir jeg stadig overrasket over ting jeg gjør, sier, finner, tenker, drømmer..ja generelt opplever. Jeg må nevne at innlegget overhode ikke er ment som skremseslpropaganda for dere som ikke har barn..som planlegger barn eller med kul på magen… snarere tvert i mot. For en ting er sikkert, livet mitt har aldri vært så rikt som etter jeg fikk barn, og aldri heller så innholdsrikt. lots-o-babes

Sikre tegn på at du er en småbarnsforeldre:

1. Du svarer automtatisk ja når noen roper mamma eller pappa.
2. Det faller deg heeelt naturlig å si, kom hit så jeg får lukte om du har bæsj i rompa
3. Du begynner å snakke om deg selv i 3. person, ikke bare til de små men voksne også.
4. Du vugger handlekurven fram og tilbake, helt automatisk
5. Du har bedre oversikt av vinneren på jr grandprix enn orginalen..og hovedgrunnen til det er at orginalen egentlig avlsutter liiiitt for sent 😉
6. Du kaller kollegaer lille venn, og flytter automatisk kaffekoppen litt lengre inn for han.
7. Du faker magetrøbbel, slik at du kan bruke ekstra lang tid på badet for å fullføre et brett candycrush.
8. Når du tar imot besøk og står i døra med puppen ute.
9. Har en tramponline i hagen.
10. Når du kan Hakkebakkeskogen utenat.
11. Når hver eneste kaffekopp ender med å bli iskaffe.
12. Når du tror du har hatt en snegle i sofaen og det bare er mini som er forkjøla
14. Du fantaserer mer om søvn enn sex.
15. Du har flere barneapper enn nyttige på telefonen, og den er full av små fingeravtrykk konstant.
16. La oss ikke glemme, du har barn som skjermbeskytter på telefonen.
17. Du tar deg selv i å synge med Fantorangen 30 minutter etter at barnet har gått til et annet sted 😉
18. Du har kommet på barnevennlige bannord, som feks… faaargeblyanter eller heeeelsesøster 😉
19.  Du har legoavtrykk under foten…. auuuu…
20. Gløtter på klokken kl 06.30 en lørdags morgen og tenker , så deilig å få sove lenge…
21. Når en tur på butikken alene kan regnes som ferie..
22. Du ikke merker du har hørt på barnecd i bilen uten barn i baksetet før du er midt i hompetitten og innser du kan hele cd utenat.
23. Når en dusj alene gir deg følelsen av å være på spa.
24. Du har våtservietter OVER ALT!
25. Når du løper for å ta imot når noen spyr…
26. Når du står på utsiden og skraper is av bilens vindu og lager grimaser til den lille som står inne i vinduet og venter. og
Sist men ikke minst
27. Når du legger deg etter å endelig å fått mini nummer en og to til å sove igjen og sengen er varmet opp av mini nummer tre. Man får to barnearmer rundt halsen i det man legger seg og det hele ender med at man sliter med å få sove for man er så uendelig takknemlig for å være mamma/pappa.
28. Når man er like forelsket i den lille tassen uansett hvor mange utfordringer man støter på.
29. Livet har aldri vært så innholdsrikt, rørende, travelt, frustrerende og herlig som det er akkurat nå.
30. Du får oppleve hvor fantastisk (og noen ganger slitsomt) det føles å være uunnværlig.
 
Lik og del om du kjenner deg igjen på minst 5 punkter 😉

13 kommentarer
    1. Hahaha
      Fikk meg en god latter. Visst er det slik, helt slik. Og så elsker vi det. ♡

    2. Jepp 16 av 30 stemte veldig bra! hihi, det blir aldri det samme igjen, og godt er det! 😀

    3. Også veit du att du er småbarns foreldre når du kan nesten alle intro sangene på disneychannel!

    4. Åh, så kjent alt var!!
      Jeg hadde mareritt om at jeg hadde satt på vaskemaskinen med ulltøy på 60 grader! Sikkert tegn på at du er småbarnsmor i et i-land!!

    5. her er mine som jeg kjente meg igjen i 🙂
      Du svarer automtatisk ja når noen roper mamma eller pappa.
      Når du kan Hakkebakkeskogen utenat.
      Du har flere barneapper enn nyttige på telefonen, og den er full av små fingeravtrykk konstant.
      Du har legoavtrykk under foten…. auuuu…
      Når du løper for å ta imot når noen spyr…
      Når du står på utsiden og skraper is av bilens vindu og lager grimaser til den lille som står inne i vinduet og venter.
      Når du legger deg etter å endelig å fått mini nummer en og to til å sove igjen og sengen er varmet opp av mini nummer tre. Man får to barnearmer rundt halsen i det man legger seg og det hele ender med at man sliter med å få sove for man er så uendelig takknemlig for å være mamma/pappa.
      Når man er like forelsket i den lille tassen uansett hvor mange utfordringer man støter på.
      Livet har aldri vært så innholdsrikt, rørende, travelt, frustrerende og herlig som det er akkurat nå.
      Du får oppleve hvor fantastisk (og noen ganger slitsomt) det føles å være uunnværlig.
      jeg vil legge til at en får konstant angst/redsel om noe skal skje med smårollingene, og det vil vedvare…

    6. Ha ha ha fikk meg en god latter på morrakvisten her nå:-) Den puppen som henger ute tror jeg faktisk jeg har åpnet døra med også! Men det er mye sant her, sånn er det bare. Men vi ville ikke vært foruten! Så lenge vi får den dusjen alene i blant og en tur på butikken, så har vi ny energi til å takle mer 🙂

    7. He he så bra, dagen starter bra med litt latter 😉 Måtte dagen bringe en alenetur i dusjen og andre herlige øyeblikk 😉

    8. Hahaha, leeer av den ” sneglen” i sofaen:)) for ikke å snakke om på klærne;)) og tar stadig meg selv i å gå å synge” kom å gi meg snabelen din, damdidamdidamdidam trallallala..” spesielt lissom;))!:)

    9. Vi har ikke helt kommet til fantorangen, men nesten alle har noe med seg.. savner nr 13 da….

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg