Du vil ikke tro hva vi fant i veggen.

Man vet aldri hva som skjuler seg i disse veggene, så det er bare å begynne å rive.

Det var nok min største angst når jeg skrev under kjøpskontrakten.
Hva skjuler seg i veggene her, hva er det vi ikke ser.

Et slitent hus fra 1979
Klart det måtte gjemme seg noe der, hvis ikke var jo dette for godt til å være sant?

Forrige uke gikk vi igang med rivingen.
Eller rettere sagt pappa gikk i gang.

Og i tredje vegg fikk vi oss en skikkelig overraskelse.

Du vil ikke tro hva vi fant i veggen, kom mannen hjem og sa.
Jeg kjente det gikk kaldt nedover ryggen.
Pokker, min frykt var reel, dette vil koste mer en enn antatt.

Han strekker ut telefonen på strak arm, jeg går nærmere for å se.

Og der ser jeg rett på reisverk, og en flaske?

 

En flaske med lapp oppi.

Flaskepost? Utbryter jeg og kjenner jeg blir både lettet og overrasket.

Jepp, eller.. en veggpost kanskje det heter?

I veggen fant de altså en falske med en lapp som var puttet der da huset ble bygget.

 

Det er så synd ikke navnet står, men så utrolig moro å finne.
Vi vet frøken Glad fortsatt bor i bygda, så kanskje hun vet.

En vakker tegning lå også med, fadet av tiden

 

Det er gøy å bygge hus, synes hun på 10 i 1977, vi har en hel flokk som gleder seg noe innmari til huset de bygde 77 skal bli klart til oss i 2021.

kanskje vi også burde plante en flaskepost

7 kommentarer
    1. Åå så spennende! Dere må sette den tilbake, og lage en ny og sette ved siden av, med litt om dere, at huset blir pusset om +dato og slikt.

    2. Så gøy!
      Det fant vi også, når vi bygget på hytta, var gøy å lese!
      Artig å lese for dei som finner den i ettertid 🙂

    3. Send mld til datteren til ho som Eide huset, Mona Kleiven Stene å spør om det er ho som har skrevet det😊

    4. Bak veggen i huset vi kjøpte dukka det opp ei bok med erotiske historier fra 1973 – “Villig til alt”🙊

    5. Sjekk datoen på brevet da! 12.mars. Datoen hele Norge stengte ned i 2020, og året dere går i gang med oppussing. Artig sammentreff.

    6. Det er nok jeg som har skrevet dette😀Husker det godt da vi la flaska i veggen👍🏻

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg