Eldstefrøken skal på sommerskole – gjett om hun gleder seg!!

//Annonse

Jeg husker når jeg var liten, eller mindre.
Brukte mine foreldre sommerskole som skremselspropaganda.

Hvis du ikke gjør leksene dine, hvis du ikke følger med, hvis du ikke gjør så godt du kan, kan det hende du ender opp på sommerskole vettu.

Det grøss nedover ryggen bare jeg hørte ordet.
Skole, og det i sommerferien.
Nei det var det siste jeg skulle.

Sommerferie skulle være skolefri.

Og nå, bare noen få år (kremt) senere sitter jeg å booker min egen datter inn på sommerskole.
Men hun har ingen grøsninger nedover ryggen, og jeg har så langt ifra brukt det som skremsel.
Faktisk var det hun som spurte meg, med iver og lyst.

Mamma kan jeg få reise på sommerskole?

Hun gleder seg.
Kan knapt vente faktisk!

Hun og en god venninne skal tilbringe en uke i sommer på forskerfabrikkens sommerskole.
La meg gjenta, helt frivillig og etter eget ønske.

Jeg leste om skolen og kan igrunnen forstå, har neeesten lyst til å være med selv 😉

Sommerskolen følger skolens læreplan for 5-7 trinn men tro meg her skal det lekes til læring.
De skal sprenge vann (?), utforske magiske skjeletter, vakre krystaller og spennende mineraler.
og sist men ikke minst, vise hvor gøy matte er å lære.

Forhåpentligvis knytte noen nye vennskapsbånd også.

Forskerfabrikken er overbevist.
Matte er GØY, jeg håper de klarer å overbevise begge jentene iløpet av uka.
For det er ingen tvil, det gir absolutt fordeler å ha forståelse for matte senere i livet.

De har begynt å åpne til påmelding nå, og her er det førstemann til mølla som gjelder.
Du kan sjekke om det finnes en sommerskole i nærheten av dere HER.

Alle som deltar i skolen får tskjorte, forskerbriller (selvfølgelig) og et spennende geologisett til odel og eie med seg hjem.
Som et hyggelig minne og ikke minst bevis på vell overstått sommerskole.

 

1 kommentar
    1. Eldstegutten min var med på dette for et par år siden og hadde det supergøy! Mikroskopet er fortsatt i bruk i alle fall ukentlig! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg