Eldstefrøken skal på sommerskole – Vi gjentar suksessen.


//annonse

Spør du henne, var det den beste uka i løpet av fjorårets sommerferie.
Uken hun tilbragte på sommerskole i regi av forskerfabrikken.
En uke med fokus på mattegøy og kreativ læring.
Nye vennskap og masse gode minner.
Aldri har hun vært så ivrig rundt middagsbordet.
Nye triks, nye tips og ny kunnskap ble ivrig utdelt.
Ikke bare lærte hun mye, men nye vennskap ble også dannet.
En uke hvor de ble som en egen klasse. Lekte sammen, spiste sammen, lærte sammen.

Jeg må innrømme jeg var skeptisk, sommerskole.
I grunnen noe jeg nærmest grøsser nedover ryggen for.
Jeg husker det var en truende pekefinger og en trussel om at jeg måtte gå på sommerskole om leksene ikke ble gjort. Jeg var LIVREDD sommerskole. Jeg mener, skole..og det på sommeren. Midt i verdens beste ferie.
Og nå skal jeg sende eldstefrøken av gårde på sommerskole for andre gang.
Helt frivillig og med glede.

Forskerfabrikken arrangerer sommerskole i hele landet hvert eneste år.
Deres mål og ønske er å øke interessen rundt realfag, og ut ifra responsen til vår frøken kan jeg si at de er temmelig nære å kunne si at de nå sitt mål. Hun ELSKET det.
De leker miniforskere i en uke. Med iver og lyst løser de spennende oppgaver og utfører magiske prosjekter sammen.

I år skal hun på sommerskole igjen.
Tema for i år er stjernestøv, elektrisk magi og den usynlige verden.
I år skal de blant annet utforske elektrisitet, lage gigantiske såpebobler også skal de bygge med marshmallows og lage ballongraketter.
Sommerskole varer en skoleuke (mandag-fredag) fra 09-15,
Alle som deltar fullfører det hele med en helt egen forsker t-skjorte,
forskerbriller og et mikroskop til odel og eie.
Når sommerskolen arrangeres nær deg kan du sjekke ut HER

Vi løser feriekabalen med glede med en uke på sommerskole.
Hun lærer og har det gøy, vi jobber.
Perfekt.
Og du, sjekk gjerne ut vår konkurranse som kommer iløpet av dagen på facebook, hvor vi deler ut sommerskole plass til 2 av dere!
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg