En dag vil dette ta slutt.

En dag vil dette ta slutt,
En tanke jeg tenker ofte, hver dag,

Ja faktisk, noen dager tenker jeg den flere ganger på samme dag.

tired-mom-needs-more-energy

Jeg mener, når minsta ligger å rooooooper nede i sengen kl 05.30, klar for morgen, men istede for å tusle opp til oss, velger hun å ROOOOOPE så hele huset våkner.
JEG VIL IKKEEEE SOVEEEE MEEEEERRR, MAAAAAMAAAA JEG EEEER VÅÅÅKEN.
Ropes konstant, på utpust og innpust, uten pause.

Når jeg da enten får rullet mannen sin kropp ut av sengen, eller tusler ned trappa selv, tenker jeg…
En dag vil dette ta slutt…

Eller når de to midt i mellom krangler så busta fyker for nte gang før vi i det heletatt har spist frokost. Og snørr og tårer spurter fra begge to som peker på hverandre for å vise hvem som har skylda.
En dag vil dette ta slutt.

Når de begge to står der som to stive fugleskremsler og ikke får på seg klærne selv og skaper totalt kaos fordi sokken sitter på feil, og glidelåsen ikke vil opp.
En dag vil dette ta slutt.

Også når fireåringen prøver å gjøre seg tung, og henger som en potetsekk i armene mine på vei inn i barnehagen, demonsterer med høye lyder og store tårer. Jeg vil se på baaaarneteeeeveeeeeee..
En dag må dette ta slutt…

Ja eller når jeg bysser på meg senebetennelse pga grinete baby som er overstimulert av sine søsken.
Når han hyler og ingenting hjelper.

En dag vil dette forhåpentligvis ta slutt…

Eller når du endelig kommer hjem fra jobb og du tryner og ligger langflat med alle bæreposene i gangen, bare fordi 9 åringen tydeligvis mistet hele garderoben rett foran døra

For guds skyld, en dag må dette ta slutt.

Ja og la oss ikke glemme når fireåringen ligger på gulvet midt i butikken fordi hun innser at det er tirsdag og ikke lørdag, eller når femåringen biter tenna sammen og nekter kontroll av tannpuss, eller babyen har økedøgn, 5 døgnet på rad og du ikke har fått dusjet på seks dager, eller det ser ut som det har gått en tornado gjennom stua di når kvelden endelig kommer.

En dag vil dette ta slutt.

Jeg tenker tanken hver eneste dag…for..

Når det knirkes ifra sengen ved siden av meg, og en liten varm bylt vil ha nærheten og litt melk, når huset er stille og det bare er oss stjernene og månen, tenker jeg..

En dag vil dette ta slutt.

12669731_10156491071215641_188625010_o

Når de to mellomste står på badet og danser naken som om det var det mest naturlige i hele verden og synger se på min kropp, er den ikke topp, alt ved min kropp det liker jeg godt i kor
Tenker jeg at en dag vil dette ta slutt (og gjett om jeg skal fortelle dere dette når dere blir 14 )

Eller når jeg sene kvelder står å bretter tøy, små, myke, nydelige plagg.
En dag vil dette ta slutt.

og når vi etter en lang dag på jobb, blir møtt av verdens største smil og to hender rundt halsen ved barnehageporten.
en dag, vil dette ta slutt..

Når vi ler fordi minsta slapp en fis ved middagsbordet så hun selv skvatt.
Tenker jeg at en dag vil dette ta slutt.

risgrøt

Når vi ruller sammen ned bakken i nyfalt snø og ler så hele magen gjør vondt.
Tenker jeg at en dag, vill dette ta slutt.

vinterlek

Når jeg har en sovende liten kropp sovende på brystet, som snorker og er tung i kroppen
Vet jeg at en dag vil dette ta slutt

Når dagen avsluttes med et vått nuss på min nese og et nuss ifra meg på en liten panne.
En liten dyne som brettes over en liten, sliten og trygg kropp,
Etterfulgt av et elsker deg herifra til månene og et slengnuss tenker jeg…

En dag…. vil dette ta slutt…

3 kommentarer
    1. Veldig gjennkjennelig og godt skrevet. Ble rørt av slutten og gruer meg til det tar slutt!

    2. så fint skrevet, kjenner meg igjen. 🙂 gruer meg faktisk til det er over. det kommer til og gjøre vont i hjerte :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg