En hel dag å snakke om…

Det er mørkt i rommet, stillheten senker seg…

En lang dager er over, en (forhåpentligvis lang)natt banker på døren.

Vi trekker oss tilbake du og jeg, vi deler dyne, jeg får nærhet av deg, du pupp av meg. Vi koser oss.

Oppe hører vi tven i det fjerne, og pappa synger puss puss så får du en suss for full hals, enda et tappert forsøk på å få storesøster til å åpne munnen for tannbørsten.

.Du spiser litt, gløtter opp mot meg og smiler med øynene, jeg prøver å ikke la meg rive med. Den latteren er så god, men vi må jo helst roe ned nå i tussmørket her vi ligger.

Jeg må le litt, du ser så lur ut der du ligger i mørket med stooore smilende øyne

Du begynner å smile med hele deg og gurgler lett,snur deg unna brystet og begynner å bable ooo obabababa nanananana eeee eee eeee. Så spiser du litt igjen.

Så river du deg vekk igjen, storgliser, spreller med armer og bein og skravler igjen like iherdig…

Du har jo en hel dag å fortelle om lille venn..

En dag fult med nye opplevelser, en dag full av nye inntrykk.

Du har sett ting for første gang, følt ting for første gang, smakt ting for første gang og hørt ting for første gang..ikke rart du vil skravle litt.

Jeg tenker du benytter deg av muligheten, du vet mamma har tid, du merker kanskje det er bare deg og meg..

ingen TV

ingen telefoner

ingen pc

ingen dullete storesøstre

ingen hyperaktiv storebror

ingen tullete pappa

Bare deg og meg..

Mørket og en deilig varm dyne.

Akkurat nå har vi all verden av tid, og du skravler alt du bare klarer…

Så blir du stille, bare ligger å puster tungt og ser på meg med det lure og tvers igjennom gode blikket.

Nå er du trøtt lille venn. Jeg legger deg i sengen og kysser deg i pannen.

God natt lille skatt, sov godt (i hele) natt,

12528212_10156399227955641_146730749_o

I morgen får du en ny dag å snakke om.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg