Hyllest til en kald kaffekopp

//samarbeid med Battery

Du står der, ensom og forlatt ved et frokostbord.
Eneste selskap du har er noen smuler fra minstemor og prim fra mellomstemann.

Du er ikke varm lengre, du er kald.

Kald og ensom.

Du skal ha for at du holder ut med meg, og ikke gir meg opp.
Gang på gang forsøker jeg å helle i deg varm og deilig kaffe, med gode intensjoner om å tømme deg.

La innholdet du rommer, fylle meg med varme og litt ekstra piff.

Men så skjer det noe, nesten alltid, ok alltid da..
Minstemor søler melken, og minstemann lager en bæsjebleie, mellomste trenger hjelp til lego og eldste vil ha kontroll på leksene.

En klesvask dukker plutselig opp og en oppvaskmaskin må tømmes mens du står der og blir kaldere og kaldere.

Det er mye godt i en kald kaffekopp, du er et bevis på at jeg lever et liv med futt og fart.
med selskap, med hendelser, med mange små som trenger min oppmerksomhet.

Mens du står der og kjemper mot kulden, blir jeg omgitt av varme.
To små sett med armer klamrer seg rundt nakken min og røde kinn som varmer mine.

Trillende latter som ruller på gulvet mens jeg ivrig kiler en liten mage.

Det er melkesøl og klin fra prim, det er tegnefilm og bok på rim.

Det er mye godt i en kaffekopp, men det skal du ha, du smaker langt ifra godt.
like vell må jeg nesten smile når jeg plukker deg opp og optimistisk tar en slurk av deg.

battery4

Men enkelte dager, kjære kaffekopp, når du står der å bli kald.
Har jeg blitt temmelig svett.

En liten kropp som vil opp før fuglene fiser var årsaken til at jeg stod og traktet deg, og at den samme kroppen ble grinete og lei er årsaken til at du ble kald.

Skjermbilde 2016-07-24 kl. 10.28.15

Enkelte dager, er det din lille hemmelige ingrediens som holder meg oppe.
Mitt lille beger av litt ekstra hverdagspiff.

Koffein.

Og noen ganger, når du står der kald og smaker vondt, åpner jeg kjøleskapet og henter din storebror.

For enkelte dager, trengs det skikkelig muskler og futt.
Og Battery er som batteri på boks for de tøffe dagene.

battery2

Den sukkerfri med lime er min favoritt, den kan snu et oppned smil til et riktig ett iløpet av kort tid.
Den finnes også i den orginale smaken, uten en eneste kcal, kun energi!
Som en kaffekopp har den ingen kcal, og med en ekstra skvett koffein i forhold til kopp kaffe og en friskere smak, passer den perfekt på dager du trenger en kickstart eller en ekstra “dra igang” iløpet av dagen.
Du kan holde deg oppdatert på nyheter fra Battery HER

Så kjære småbarnsforeldre, enten dagen din er grå, blå eller rosa.
Brett opp ermene, for i dag er en ny dag, og det er opp til deg å gjøre den bra!

Woman wears a superhero style t-shirt under her business suit

6 kommentarer
    1. Hahaha, sånn skulle jeg hatt i dag også kjenner jeg når mini startet dagen kl 6 😛 Det er nesten 1,5 time før jeg MÅ opp.

      Og i tillegg har han ligget på puppen siden jeg la meg…. Trøtt.no i dag 😛

    2. Får man dricka den när man ammar då? Tycker det brukar stå på att energidrycker inte får drickas av gravida och ammande..

    3. Den anbefales ikke til Gravide og ammede nei dessverre.

      Jeg ammer kun en gang i døgnet nå, på morgene. Denne drikkes rett etter frokost og dermed nesten 20 timer til jeg skal amme 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg