En liten advarsel til smått og stort.

2020, for et år.
Jeg tror ikke jeg får sagt det mange nok ganger.
Så sier det igjen.
2020, for et år!

Det er sjeldent jeg kjenner på et så inderlig og sterkt behov på å bare bli ferdig. Få det unna.
Og krysser fingrene til de blir blå og grå for at 2021 viser oss at ting ikke er i ferd med å rase totalt sammen.

Det er syv uker igjen av et år som har vært preget av nedstenging, hjemmeskole og barnehage, konkurs, død, ensomhet, avlyste festligheter og samlinger. Et år hvor lukten av håndsprit er blitt normalt og en selvfølge i alle lommer og vesker.

Det er jo ikke rart vi kjenner på å gjøre det beste ut av det lille som er igjen.

SYV uker.

 

Og de skal jeg proppe full av det beste jeg vet, og her kommer herved en advarsel.

Alt jeg gjør(nærmest) fra nå av kommer til å være preget av det koseligste, fineste, deiligste, fineste, vakreste jeg vet.
Nemlig jul.

Av magiske lys, glitrende verdifulle figurer og gjenstander, deilige lukter, herlige smaker.

Det har ikke klikket for meg, eller for oss.
Men fra nå av, trenger jeg KOS.

Kos – hygge- trygghet- varme og noe se frem mot.

Tre steg tilbake i denne kampen mot viruset gjorde bare ønsket om å skape noe hyggelig enda større.
Og når den ene saken etter den andre handler om munnbind og innstramminger.
Ja da slipper jeg hemningene løs her også.

Så i helgen braker det løs.
Lys skal opp, pepperkaker skal bakes, julemusikken skal spilles på full guffe.

Hold deg fast Corona, snart kommer juleånden å tar deg!

10 kommentarer
    1. Hurra!! Jeg slenger meg på! Her starta vi årets julekosmaraton forrige helg, og herfra må det gå bare en vei😍 Gleder meg EKSTRA mye til å følge deg nå fremover 👏🏼❤️ Er så glad for at det finnes noen som er like julegal som meg 😍

    2. Elsker at det ikke bare er meg som har begynt med julemusikk og julebrus mm….i morgen skal vi hente snekker Andersen og julenissen på DVD på biblioteket..🎄🧑‍🎄

    3. Guttungen har laget pepperkakedeig med bestemor i dag, så til helga blir huset fylt med en av verdens beste lukter ❤️ Ikke en dag for tidlig 😅

    4. Jeg er SÅ enig! Og dette er ikke året hvor folk skal kommentere at man henger opp lysene for tidlig, eller baker pepperkaker midt i november. Hele 2020 er allerede på halv tolv, så ingen grunn til å være så nøye på resten heller.

    5. Såååå utrolig koselig 😄🎅 Her har vi bakt pepperkaker og kikka på julefilmer et par uker alt. Kribler etter å begynne å pynte her å 🙂

    6. Herlig! Ungene er begynt her, og halve morroa for dem er mine protester, framført med latter og glede. Selv synes jeg gleden ligger i å glede seg til adventstida, så jeg vil glede meg litt til. Nyt!

    7. Beste advarselen ever!! 🌟 Fikk frysninger! ☃️ Henger oss på her!🎅🎅🎅🎅

    8. Takk for advarselen. Da logger jeg meg inn her igjen fra nyttår. Julen er ikke min høytid i det hele tatt (og dessverre ikke noe barna mine heller ser så veldig frem til). Ikke spør. Så i stedet for å irritere meg og bli litt sånn småkvalm av alt julestyr og kooooos og dill, så prøver jeg heller bare å unngå det. Kos dere med jul dere som vil det, så tar jeg igjen kosen over nyttår. God jul!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg