En natt på barnas hotell –

Puh, er vinterferien her alt?
Med en bedrift hver og et bokprosjekt i full sving, pluss oppussing av kjøkken osv hadde vi hverken tid eller budsjett til å ta en hel uke vinterferie i år.

Men for all del, litt ekstra sene kvelder, vafler til kvelds, brettspill bare fordi vi har tid og leking i hagen gir oss også en følelse av vinterferie.

Men, vi ønsket oss litt bort, pluss at snekkere okkuperer huset vårt i to dager oooog jeg ønsket å tusle over grensa for å få tak i vogna jeg hadde lyst på til minstefrøken ut og hennes kommende minstestorebror.

Ja da benyttet vi muligheten til å besøke Barnas hotell i Sarpsborg igjen.
Ja for vi har vært her en gang før, for tre år og to unger siden ha ha.

Da hadde vi bare ei frøken med oss, hun fikk det i bursdagsgave.
Nå, var det en liten gave til hele gjengen 🙂

Vi har delt dagen med dere på snap (følg meg gjerne: Idebankmamma)
Og maaaange av dere har spurt oss hvordan det er der, hva vi gjør, hvor det er osv.

Derfor tenkte jeg at jeg rett og slett skulle dele litt fra vår dag på hotellet, og ikke minst fortelle litt hvorfor vi velger å overnatte her for tredje gang.

Barnas hotell ligger i Sarpsborg, vi har vært her 3 ganger, men aldri besøkt byen, det for være på to do listen neste gang.

For oss er det en perfekt pitstop om vi ønsker å ta oss en harryshopping, ca 30 min herifra så er vi over grensen.

Det beste er at vi kan fylle på med en dag med ting barna elsker, for så å ta igjen med å gjøre voksenting dagen etterpå.

For barnas hotell, kan kalle seg nettopp dette pga fasilitetene.
La meg først si, rommene er ikke noe annerledes enn andre rom, det er jo ikke BARE barnas hotell så jeg kan forstå at det ikke er prinsesser på veggene og spidermanlamper.

MEN jeg skulle gjerne ha ønsket meg en ikea krakk på badet, en mulighet for å stelle eller lignende 🙂

Heldigvis er man ikke mye rommet, iallefall ikke her.. For om man tusler forbi resepsjonen og går ned den lange gangen, havner man inn til paradis (iallefall for barna)

SUPERLAND.


Og her får barna virkelig brukt seg.

Når man booker rom her kan man velge å booke full pakke, da har man fri tilgang til superland og middag på kvelden med barnebuffe.

SUPERLAND er et enorm klatrelabyrint med ballbinge, sklie, trampoliner osv osv.

Minigolf, klatrevegg, fotballbane, gamingzone og innendørs klatreløype.
I tillegg et stort stort badeland med flere sklier, typer basseng osv.

Med andre ord, MASSE å gjøre.

Og tar du turen i høysesong som ferier osv får du også en smak av syden på kvelden.
Iallefall vil vi kalle det det.

Da samles man i baren, det er minidisco og maskoten til hotellet, Piccolo, dukker opp med egen dans og sang.

Det blir en dag med MYE moro, det vet barna godt, og de elsker (selvsagt) å være her.
Igrunnen er det temmelig godt å være mamma og pappa her også da det er hotelltur med meget god samvittighet ovenfor barna.

Ikke minst et miljø hvor man føler man kan slippe de litt.

I skrivende stund, sitter jeg nydusjet i senga, og minstemann har lagt seg.
Sliten etter å ha løpt etter flokken med noen som føles som en vannmelon imellom bena..

Ved siden av meg venter fire sjokolader og litt kald drikke.

Det er ikke til meg, men til de tre små og den andre store som er å bader til langt over leggetid i badeland nå.

Vi ligger førvrig i et connecting room som er topp når man reiser med barn. Ett soverom til barna og ett som som brukes som oppholdsrom på dagen/kvelden og soverom til oss voksne på natta. GENIALT.


Her ligger vi i den ene sengen med døren i mellom oss åpen.

I morgen venter hotellfrokost før vi krysser grenser og bruker mere penger enn vi har spart 😉

Psst: vil dere se video fra oppholdet har vi lagt ut mange snutter på snapchat:
Idebankmamma er nicket.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg