En sommerbønn fra en liten kropp..

Kjære mamma og pappa.
Det er ikke så enkelt for meg å forstå.
At det er sommeren som er her nå.
Selv om jeg har blitt ganske så stor.
Har jeg bare vært et lite år på vår jord.
Og forrige sommer var jeg temmelig liten.
Jeg kan ikke huske at varmen gjorde meg så sliten.

Jeg er redd og usikker, vil helst være nære.
mens dere legger meg på gulvet, og kler av meg klærne.
For all del, innimellom er det deilig å få vind mellom tærne.

Men på det varmeste blir jeg grinete, sur, og synes det å sove er ekstra vanskelig.
Så kjære mamma og pappa, bare vær litt tålmodig.
At jeg blir slapp og lei, kan jeg ingenting for,
Kanskje det blir bedre neste år, når jeg er 2 år stor?
La meg ligge nære, rugg meg, byss meg, det er det som gjør meg rolig.
Denne varmen gjør alt så vanskelig.

Men ta det med ro, det vil jo ikke være sånn for bestandig..
Snart kommer høsten.

2 kommentarer
    1. Huff kjenner det så igjen. Hun på 2 uker har plutselig blitt skikkelig irritabel og sliter med å sove. Skal helst amme hele tiden og ligge i mammas fang. Kjenner at det godt kan bli litt kaldere.. Hilsen en litt sliten nybakt tobarnsmor..

    2. Den er så sann😍 har vært inne i hele dag med min 5 mnd gammel baby. Det er rett og slett for varmt til å være ute. Så søvnen her har heller ikke vært på topp siden ho liker best og sove i vogn ute🙄

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg