Endelig er guttungen gammel nok til å leke det pappaen vil.

Jeg må si det var litt ekstra stas å bli pappa til en gutt(er selvfølgelig veldig stas med jenter også), men for alle pappaer er det noe spesielt når det kommer en gutt. Vi får liksom en unnskyldning for å være barnslige og leke med de tingene som har kommet i butikkhyllene i nyere tid.
Det har jo skjedd noe med utvalget på lekene også, men alikevell banker hjertet mitt ekstra for de gode gamle klassikerene. De jeg selv enten hadde på rommet eller drømte om. Og gjett om jeg har lengtet etter at guttungen skal bli stor nok til å realisere pappaen sine leke-drømmer.
Så kom jeg over et bankebrett, men man kan vel si at det har utviklet seg litt siden 80-tallet.
102_Tap_tap_Vehicles
 


Her har du fine bildekort som viser hvordan du kan lage den etter fargene og på andre siden har man satt opp eksempel der man blander alle fargene. Dette bidrar jo også til at fantasien blir satt i sving.
bankebrett1
 
I tillegg er det også med hammer, spiker og en korktavle. Og disse tingene var midt i blinken for 3,5 åringen i huset. Han var mega ivrig selv om pappaen prøvde alt han kunne å skulle vise litt. Men (til min store fortvilelse) vokste hans selvfølelse og mestringsfølelse,  han skulle prøve sjøl!
 
bankebrett2
 
Han skjønte fort greia å klarte å lage brannbil og gravemaskin, og gutten følte virkelig at han mestret. Noe som er veldig godt for en pappa å se.
bankebrett
 
 
Det finnes også flere slike bankebrett/korkbrett på Sprell.no og jeg oppfordrer alle til å ta seg en tur inn dit. Da finner du garantert igjen litt av barndommens leker og ikke minst nye og spennende leker for pappaer(og mammaer).
Husk alder er bare et tall og barnslige og lekne kan man være lenge, så lek litt med barna.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg