Enkle og sunne lapper – perfekt til en matlei baby.

 
Her er Oda inne i en fase hvor hun har funnet ut det er på tide å være litt kresen.
Kresen, eller kanskje mat lei, hva vet jeg.
Det positive i det hele er jo at hun utfordrer mamman og smaksløkene litt så vi må finne på noe nytt.
En aldri så liten slager for tiden er Banan og havrelapper.
Passer meg utmerket siden de er både enkle, raske og rimelige å lage.
Og så gode at alle går igrunnen litt bananas for de 😉
Kun tre ingredienser er nødvendig.
men denne kan krydres opp litt med feks kanel eller kardemomme.
Eventuelt berikes med litt grøtpulver for ekstra jern osv.
Slik lager du de:
Ha i 1 dl havregryn

1 egg

og en banan

 
Mos sammen med en stavmixer, og stek med en god klatt med smør.


 
Lappene kan enten spises med pålegg eller slik de er.
Perfekt fingermat da de smuldrer lett opp i munnen, selv for de tannløse.
3 kommentarer
    1. Å, hun er så skjønn! 😍
      Maler du havregrynet til havremel? Det ser litt sånn ut på bildene.

    2. Du kan kjøre alt i en stavmikser på en og samme gang. I starten malet jeg havregrynet til mel først før jeg tilsatte resten, nå som hun er blitt større og tåler litt klumper gjør jeg ikke det.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg